Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc
Autor Wiadomość
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 17:32   [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc

Witam. Mam ostatnio problem z moją Carismą. Albowiem traci mocy przy wyprzedzaniu. Przy dłuższej jeździe wyświetla się błąd P0170. I prze dłuższym postoju gaśnie. Diagnoza wykazała, że jest bardzo niskie ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia, gdzieś 0,5 bar przy 750 obrotach, a według niego powinno być 5 bar. Diagnosta polecił wymienić czujnik paliwa, ale to nic nie dało, więc zalecił wymianę filterków w pompie. Tylko, że nie wiem gdzie one są. Więc miałbym prośbę mógłby ktoś przysłać mi ile jest tych filterków i schemat pompy bezpośredniego wtrysku i gdzie jaki filterek jest położony. Numer mojej pompy to (MD369885). Acha i z obrotami jest problem maksymalnie obroty w chodzą na 4 tyś i więcej nie chcą, jakby blokada była. Przepustnica jest czysta. Jakby ktoś miał inne pomysły co z tą pompą to bardzo proszę o radę.
Dziękuje za odpowiedzi.

PS: Mam jeszcze 2 pytania z zupełnie innej beczki.
1. Gdzie w moje Cariśmie 2001 po liftingu GDI jest drugie złącze diagnostyczne EOBD, bo gdzie OBD to wiem.
2. Podczas zapalania samochodu chyba powinny palić się dwie diody TCL, a pali się jedna z lewej.
Kod:
http://speedy.sh/xs7Xq/Bez-tytulu.png
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 19:51   

Tu masz temat o pompie i ciśnieniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
W Carismie jest tylko jedno złącze a typ złącza zależy tylko od rocznika. Jeśli Twoje auto na pewno jest z 2001r. a nie jest to data pierwszej rejestracji, to powinieneś mieć EOBD.
A jakiego koloru masz znaczek na masce, czerwony czy srebrny? Jeśli srebrny, to powinno być EOBD.
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 20:17   

Czerwony znaczek. Co do pompy czujnik wymieniałem, ale nadal to samo ciśnienie. Mogą to być te filterki ?? Bo jeśli tak to nie wiem gdzie one są, a mógłbym wymienić. Acha i czy to niskie ciśnienie może wpływać na tą blokadę obrotów ?

PS:Wie ktoś coś, o tych lampkach tcl'u ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 20:34   

Jeśli jest niskie - niewystarczalne ciśnienie, to auto może nie osiągać pełnej mocy.
Czerwony znaczek oznacza, że masz auto po pierwszym lifcie i raczej nie ma EOBD a raczej ma JOBD. W tym przypadku błędy nożna wymrughać za pomocą tego sposobu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 oraz można dokonać głębszej diagnostyki za pomocą kabla VAG KKL i programu Evoscan co jest tutaj opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Problemy z ciśnieniem mogą być tez spowodowane przez niewłaściwie działający regulator ciśnienia lub przez uszkodzoną pompę niskiego ciśnienia w baku lub przez zapchany filtr który tez jest w baku lub przez to co powiedział mechanik. W temacie o pompie i pomiarze ciśnienia powinno być opisane jak wymienić filterki w pompie i ogólnie o problemach z ciśnieniem.
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 20:45   

Właśnie myślałem o interfejsie diagnostycznym. Kolega pożyczył mi kabel ELM 327, ale w scan master bardzo mało danych pokazywał, nawet ciśnienia nie pokazywał, a z evoscanem nie chciał się połączyć. To ten kabel vag na pewno pokaże ciśnienie i połączy się z evoscanem ?
Acha czy w evoscan mogę diagnozować tcl i abs ??
Acha oglądałem jeszcze kabel http://allegro.pl/elm-327...4025797957.html tym też mogę odczytać ciśnienie, czy najlepiej kabel vag kupić ??
Zależy mi na diagnozie tcl bo ta lampka mnie martwi bo ta druga dioda musi pokazywać błędy tcl.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 20:49   

Poczytaj temat który podałem, tam znajdziesz wszystko o diagnostyce tego silnika. Elmem 327 niestety ale tego auta z tego rocznika nie podłączysz. Jeśli było by po drugim lifcie, to wtedy tak ale nie wiem, czy dało by się tyle odczytać co za pomocą Vaga i Evoscana. Tym kablem i Evoscanem połączysz się tylko z silnikiem.
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 21:03   

Właśnie elmem 327 od kolegi się podłączyłem ale mało danych. a evo scan to w ogóle pisało tylko openport 1.3 not connected i, że nieobsługiwane. Wtyczka obd II jest pod nogami miejsca pasażera i wygląda tak:
Kod:
http://speedy.sh/7rCUt/DSC-1358.jpg

Na stronie evo scan jakieś kable open port 1.3 do kupienia też są. Teraz lepiej to czy kabel vag ??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 21:30   

Kabel VAG KKL to jest openport 1.3 i działa ok. Jeśli Elmem sie połączyłeś, to raczej w kablu VAG nie będzie trzeba robić zworki. Taki VAG kosztuje z 40zł z przesyłką a namiary na sprzedawców znajdziesz w temacie o Evoscanie. Ważne aby kabel był na czipie FTDI tak jak jest opisane w temacie. Jakoś źle wklejasz linki do fotek bo nie można ich otworzyć. Złącze jest albo po stronie pasażera albo po stronie kierowcy w sumie nie wiadomo dlaczego jest albo po jednej albo po drugiej stronie :) ale na pewno to to które opisujesz.
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 21:33   

http://www32.speedyshare....ad/DSC-1358.jpg tu masz prawidłowy link :D
Czyli Evoscan daje daje możliwości diagnostyczne ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 21:43   

Tak jak pisałem, połączysz się kablem VAG KKL i programem Evoscan. A jakie daje możliwości jest opisane w tym temacie. Warto poczytać od początki bo na pierwszych stronach jest opisane jak wszystko zainstalować i skonfigurować by działało poprawnie.
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-03-2014, 21:52   

Dzięki za wszystkie informacje :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2014, 21:58   

Nie ma za co :)
 
 
carismaII 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-03-2014, 00:49   

Ten kabel będzie dobry ? http://allegro.pl/interfe...4018477570.html jeśli tak to wystarczy, że podłącze i uruchomię evoscan ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-03-2014, 06:44   

Jak sprzedawca nic nie kręci, to chyba tak. W temacie o Evoscanie polecali sprzedawce PMfactory. Najlepiej tam zapytaj to może wypowie się ktoś kto teraz coś takiego kupował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.