[EAxx] Wentylatory chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2014, 22:23
|
|
|
Ok, chyba źle sprawdziłem..
Wentylatory kręcą się cały czas, gdy silnik jest rozgrzany do temp roboczej.
Więc może jednak ten czujnik temp. wody? |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 09:37
|
|
|
To zmienia postać rzeczy. W takim razie zdejmij kostkę z dwupinowego czujnika w głowicy i zmierz rezystancję. Przy okazji warto zmierzyć rezystancję czujnika do zegarów, bo pozostaje kwestia czy to padł czujnik, czy np przez zamknięty termostat temp silnika nie jest wyższa niż powinna. |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2014, 10:05
|
|
|
Wskazałbyś miejsca tych rzeczy o których piszesz na jakimś zdjęciu?
Temp silnika rośnie niby normalnie i zatrzymuje się tak jak powinna (minimalnie pod połową podziałki) |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 10:17
|
|
|
Nie wiem gdzie jest dokładnie. Może ktoś kto ma 2.0 podpowie. Czujnik ma wtyczkę dwupinową i jest wkręcony w głowicę. Drugiego takiego w głowicy nie ma...
Wskaźnik w zegarach ma sporą bezwładność. Stoi w miejscu między 75 a 90 stopni. |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2014, 11:10
|
|
|
Mi chodzi o V6'kę
Mam teraz i EA5A i EA2A |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 11:36
|
|
|
Rezystancja 0,26-0,36 na rozgrzanym silniku.
Strona 13A-192 i 13A-193 w service manualu. Są rysunki pokazujące gdzie jest czujnik. |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2014, 12:06
|
|
|
Podałbyś link do tego manuala? |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 12:11
|
|
|
Jest w dziale download na tym forum. |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-04-2014, 15:38
|
|
|
Laickie pytanie: Kiedy powinien działać wentylator kiedy wszystko jest sprawne w V6?
1) Może działać na chwilę przed zapłonem
2) Po osiągnięciu temp roboczej (pytanie czy cały czas czy tylko przez chwilę? i jak chwilę to jak długo)
3) Kiedy załączymy klimę
4) Kiedy silnik przekracza temp roboczą
dobrze myślę? to co wyżej piszecie ma zastosowanie tylko do V6 czy jest generalną zasadą działania wentylatorów w aucie?? |
_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-04-2014, 20:25
|
|
|
Nie.
pkt. 1 jest opcją. Np. występuje w JDM w vr4.
pkt. 2, wiatrak główny ma regulowane napięciem obroty, wolne obroty wiatraka już uruchamiane są w okolicy 80°C, pełny full obrotów osiągany po przekroczeniu 105°C. To kiedy i z jaką prędkością działa główny wentylator jest zależne od tabel w ecu.
pkt. 3, przy załączeniu klimy na full jest uruchamiany wentylator pomocniczy i na wolnych obrotach wentylator główny
pkt. 4 - patrz pkt. 2 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 28-07-2014, 18:52
|
|
|
A u mnie dziwna sprawa... Przejechalem jakies 30km, po czym stanalem w korku i temp podniosla sie lekko ponad polowe podzialki, wentylatory nie zamierzaly sie zakrecic... Ktore piny zewrzec aby sprawdzic dzialanie jezyka i wentylatorow? Dodam, ze przy przekladce z Diesla przekladalem rowniez wentylatory na te z V'ki, czy powrocic do Dieslowskich wentylatorow?
[ Dodano: 08-08-2014, 13:19 ]
Czy jest ktoś w stanie pomoc? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
wojbud
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 90 Skąd: Łobżenica
|
Wysłany: 15-08-2014, 22:23
|
|
|
Mam dylemat na temat wentylatorów, ale w 2.0 benzyna. Jak to powinno działać bo piszecie o v6. U mnie wentylatory ruszają po rozgrzaniu silnika i oba ledwo, co się kręcą i tak cały czas ale po włączeniu klimatyzacji oba wentylatory się rozpędzają i cały czas „chodzą”, nie wiem czy na full ale jest głośno. Czy aby tak powinno być? Bo trochę denerwuje, że na postoju z włączoną klimą samochód wydaje z siebie dźwięki małego odrzutowca . Jakby, co to mam klimatronika i klimatyzacja włączona na chłodzenie ciągłe. |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 16-08-2014, 09:38
|
|
|
wojbud napisał/a: | wentylatory ruszają po rozgrzaniu silnika i oba ledwo, co się kręcą i tak cały czas ale po włączeniu klimatyzacji oba wentylatory się rozpędzają i cały czas „chodzą”, nie wiem czy na full ale jest głośno. Czy aby tak powinno być? |
Właśnie tak powinno być |
|
|
|
 |
Vasco
Nowy Forumowicz
Auto: Galany 2.5 V6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 1 Skąd: Kielcza
|
Wysłany: 21-12-2014, 15:02
|
|
|
Witam. Podepnę się pod temat. Chciałbym zapytać was w jakim przedziale temperatur powinien pracować silnik 2.5 V6. Chodzi mi o to jaka powinna być temperatura robocza i jaka wartość maksymalna nie zaszkodzi silnikowi? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|