Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wentylatory chłodnicy
Autor Wiadomość
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 24-03-2014, 22:23   

Ok, chyba źle sprawdziłem..

Wentylatory kręcą się cały czas, gdy silnik jest rozgrzany do temp roboczej.

Więc może jednak ten czujnik temp. wody?
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2014, 09:37   

To zmienia postać rzeczy. W takim razie zdejmij kostkę z dwupinowego czujnika w głowicy i zmierz rezystancję. Przy okazji warto zmierzyć rezystancję czujnika do zegarów, bo pozostaje kwestia czy to padł czujnik, czy np przez zamknięty termostat temp silnika nie jest wyższa niż powinna.
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-03-2014, 10:05   

Wskazałbyś miejsca tych rzeczy o których piszesz na jakimś zdjęciu?

Temp silnika rośnie niby normalnie i zatrzymuje się tak jak powinna (minimalnie pod połową podziałki)
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2014, 10:17   

Nie wiem gdzie jest dokładnie. Może ktoś kto ma 2.0 podpowie. Czujnik ma wtyczkę dwupinową i jest wkręcony w głowicę. Drugiego takiego w głowicy nie ma...

Wskaźnik w zegarach ma sporą bezwładność. Stoi w miejscu między 75 a 90 stopni.
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-03-2014, 11:10   

Mi chodzi o V6'kę

Mam teraz i EA5A i EA2A
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2014, 11:36   

Rezystancja 0,26-0,36 na rozgrzanym silniku.

Strona 13A-192 i 13A-193 w service manualu. Są rysunki pokazujące gdzie jest czujnik.
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-03-2014, 12:06   

Podałbyś link do tego manuala?
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2014, 12:11   

Jest w dziale download na tym forum.
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-04-2014, 15:38   

Laickie pytanie: Kiedy powinien działać wentylator kiedy wszystko jest sprawne w V6?

1) Może działać na chwilę przed zapłonem
2) Po osiągnięciu temp roboczej (pytanie czy cały czas czy tylko przez chwilę? i jak chwilę to jak długo)
3) Kiedy załączymy klimę
4) Kiedy silnik przekracza temp roboczą

dobrze myślę? to co wyżej piszecie ma zastosowanie tylko do V6 czy jest generalną zasadą działania wentylatorów w aucie??
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-04-2014, 20:25   

Nie.
pkt. 1 jest opcją. Np. występuje w JDM w vr4.
pkt. 2, wiatrak główny ma regulowane napięciem obroty, wolne obroty wiatraka już uruchamiane są w okolicy 80°C, pełny full obrotów osiągany po przekroczeniu 105°C. To kiedy i z jaką prędkością działa główny wentylator jest zależne od tabel w ecu.
pkt. 3, przy załączeniu klimy na full jest uruchamiany wentylator pomocniczy i na wolnych obrotach wentylator główny
pkt. 4 - patrz pkt. 2
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-04-2014, 21:17   

dzięki, wszystko jasne, wszystko w normie u mnie :)
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 28-07-2014, 18:52   

A u mnie dziwna sprawa... Przejechalem jakies 30km, po czym stanalem w korku i temp podniosla sie lekko ponad polowe podzialki, wentylatory nie zamierzaly sie zakrecic... Ktore piny zewrzec aby sprawdzic dzialanie jezyka i wentylatorow? Dodam, ze przy przekladce z Diesla przekladalem rowniez wentylatory na te z V'ki, czy powrocic do Dieslowskich wentylatorow?

[ Dodano: 08-08-2014, 13:19 ]
Czy jest ktoś w stanie pomoc?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 15-08-2014, 22:23   

Mam dylemat na temat wentylatorów, ale w 2.0 benzyna. Jak to powinno działać bo piszecie o v6. U mnie wentylatory ruszają po rozgrzaniu silnika i oba ledwo, co się kręcą i tak cały czas ale po włączeniu klimatyzacji oba wentylatory się rozpędzają i cały czas „chodzą”, nie wiem czy na full ale jest głośno. Czy aby tak powinno być? Bo trochę denerwuje, że na postoju z włączoną klimą samochód wydaje z siebie dźwięki małego odrzutowca :) . Jakby, co to mam klimatronika i klimatyzacja włączona na chłodzenie ciągłe.
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 16-08-2014, 09:38   

wojbud napisał/a:
wentylatory ruszają po rozgrzaniu silnika i oba ledwo, co się kręcą i tak cały czas ale po włączeniu klimatyzacji oba wentylatory się rozpędzają i cały czas „chodzą”, nie wiem czy na full ale jest głośno. Czy aby tak powinno być?


Właśnie tak powinno być :wink:
 
 
 
Vasco 
Nowy Forumowicz

Auto: Galany 2.5 V6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Kielcza
Wysłany: 21-12-2014, 15:02   

Witam. Podepnę się pod temat. Chciałbym zapytać was w jakim przedziale temperatur powinien pracować silnik 2.5 V6. Chodzi mi o to jaka powinna być temperatura robocza i jaka wartość maksymalna nie zaszkodzi silnikowi? Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.