Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak poprawnie wymienić płyn chłodniczy?
Autor Wiadomość
kotos0 
Forumowicz


Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 99
Skąd: Tłuszcz\Warszawa
  Wysłany: 21-01-2010, 16:04   Jak poprawnie wymienić płyn chłodniczy?

Witam jak powinno wymieniać się poprawnie w v6 płyn chłodniczy tak aby układ się nie zapowietrzył i cały płyn został wymieniowy?
_________________
kotos0@wp.pl
 
 
gronostaj 
Forumowicz


Auto: galant 2.0 v6 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 97
Skąd: Trzemeśnia
Wysłany: 23-01-2010, 19:30   

mój mechanik poprostu spuścił płyn z gala odkecając w najniższym punkcie układu chłodzenia potem wlał wode z jakimś dodatkiem detergentu odpalił na chwilke potem znowu spuścił wlał płyn już odpowiedni odpalił potem dolał troszke i gra do tej pory,,,
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2010, 13:10   

Trzeba również odkręcić korki w blokach silnika aby z nich wylać stary płyn.
I nagrzewnica na max.
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 26-03-2014, 19:55   

Odgrzeje kotleta. Płyn w zbiorniku wyrównawczym - istne błoto ...
Pytania:
- czym przepłukać układ ( i jak to zrobić)
- jak spuścić stary płyn ( chodzi mi o jakiś manual gdzie się te korki w blokach silnika znajdują) - mile widziane zdjęcia :)
- 6 l wystarczy?
_________________
Mitsumaniak
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 26-03-2014, 23:24   

Najlepiej przeplukac bierzaca woda z weza chyba :wink:
6l moze byc na styk, a korki w bloku sa schowane nieco za kolektorami wydechowymi z przodu i z tylu silnika. Sam tego nigdy nie odkrecalem i nie wiem, czy nie bedzie czasem problemu, zeby ruszyc te korki.... :roll: W chlodnicy na dole po stronie kierowcy tez powinienies miec korek, choc najlepiej zrzucic weze i sama chlodnice zdemontowac (5 minut roboty) i wtedy plukac.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-03-2014, 06:08   

I płukać, płukać, płukać, Ja nie demontowałem chłodnicy ale z 10 razem wymieniałem wodę (demineralizowaną).
_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 28-03-2014, 02:54   

Korki w bloku? Masakra jakas...
Odkrecasz korek w chlodnicy
Odkrecasz na dole chlodnicy kranik
Jak przestanie leciec wlewasz srodek do plukania chlodnic (chocby prestone) uzupelniasz woda.
Odpalasz auto - czekasz az sie nagrzeje - niby powinno sie czekac do wlaczenia wentylatora ale w galancie dlugo zejdze - starczy jak temperatura dojdzie do polowy, czekasz chwile, dobrze jest przegazowac lub nawet przejechac sie troche zeby pompa pochodzila na wysokich obrotach
Czekasz az troche przestygnie co by lapek nie poparzyc
Okrecasz korek
Odkrecasz kranik
Odkrecasz odpowietrznik na obudowie termostatu
Jak splynie zakrecasz kranik na dole chlodnicy
Wlewasz nowy plyn, az zacznie leciec odpowietrznikiem
Zakrecasz odpowietrznik
Wyjmujesz zbiorniczek wyrownawczy
Wylewasz to co w nim jest, ewentualnie jak jest na wierzchu mozna go oczyscic jesli jest z czego
Wlewasz nowy plyn do zbiorniczka
Odpalasz auto
Jak pochodzi albo pojezdzi troche odkrecasz jeszcze raz odpowietrznik
Dolewasz plynu jesli trzeba
Zakrecasz odpowietrznik i masz nowy plyn i sie cieszysz bo galant bedzie lepiej chodzil

Co do wlaczania ogrzewania - wiadomo - w ksiazkach pisze ze trzeba itd, ale moim zdaniem w galancie jest to wrecz niewskazane, dlatego ze jak plukamy uklad i wlaczymy dmuchawe to silnik nigdy sie nie zagrzeje tak, zeby odpalic wentylator bo chlodzenie z malej centralki mu starczy na luzie, trzebaby wtedy palowac albo cos. Nie wlaczasz centralki, szybciej sie grzeje, bardziej otwiera sie termostat - lepiej sie wyplucze.

Wlaczanie centralki ma sens w samochodach gdzie ogrzewaniem kabiny steruje zaworek puszczajacy plyn na nagrzewnice, np w mercedesach. W galancie czywlaczymy ogrzewanie czy nie plyn i tak non stop leci przez nagrzewnice.

Ale jesli sie myle niech mnie ktos poprawi
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 28-03-2014, 18:53   

Dzięki tpodsiadlo. Jutro będę działał zgodnie z tym co napisałeś.
Trochę martwi mnie jednak ta płukanaka, żeby mi się nie porozszczelniał układ :) Ale nic, zobaczymy.
Ps. odpowietrznik to ta śruba na klucz 10 na samej górze termostatu obok tej grubej rury - tak? Mam koło niej naklejkę aby nie odkręcać gdy nagrzany :)
_________________
Mitsumaniak
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 30-03-2014, 22:16   

Nie mam teraz dostepu do auta, ale tak,/to bedzie przy termostacie. W galancie uklad chlodzenia jest pod cisnieniem, jak jest goracy to odkrecajac korek rez wywali plyn i mozna sie poparzyc...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 31-03-2014, 13:11   

Płyn wymieniony w sobotę :) Jednak po spuszczeniu z chłodnicy, wylaniu ze zbiorniczka wyrównawczego i grubych przewodów od chłodnicy, zeszło tylko 4 litry i tyle samo weszło. Wychodzi na to że 2l zostało sobie w obiegu.
_________________
Mitsumaniak
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-04-2014, 07:50   

Undercover napisał/a:
Jednak po spuszczeniu z chłodnicy, wylaniu ze zbiorniczka wyrównawczego i grubych przewodów od chłodnicy, zeszło tylko 4 litry i tyle samo weszło. Wychodzi na to że 2l zostało sobie w obiegu.

Do spuszczenia reszty płynu służy korek w bloku :wink: Mam nadzieję,że znalazłeś go,bo w przeciwnym wypadku płyn straci właściwości,i przy większym mrozie zamarznie :wink:
_________________

 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 06-04-2014, 04:43   

jak zostalo 2 litry to sporo troche, ale teraz bym sie tym nie przejmowal, przed zima spusc ze 3 setki plynu i dolej koncentratu i juz...
mnie co prawda az tyle nie zostawalo nigdy, tylko ze ja mam gaz wiec jeszcze mam parownik pod akumulatorem no i ja jak juz byl bez plynu odpalalem go na kilka sekund coby pompa popracowala, ale oficjalnie nie polecam, bo jak sie przedobrzy mozna uszczelke pod glowica upalic...

w tej chwili wiekszosc plynow chlodniczych jest mieszalna i jak dolejesz troche wody czy zmieszasz jeden z drugim to wlasciwosci nie straca, chyba ze mieszasz 2 rozne, ale zakladam ze nowy plyn dales taki sam jak stary (taki sam kolor), jesli plukales woda i plyn sie wymieszal z woda to troche wzrosnie temperatura krzepniecia - koncentrat powinien zalatwic sprawe
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 06-04-2014, 10:45   

Spokojnie :) Płyn wlałem do -35 stopni, i przed zimą trochę spuszcze i jak piszecie doleje troszkę koncetratu :) Aż takiej zimy to chyba nie będzie żeby zamarzło, szczególnie że auto stoi w garażu.
_________________
Mitsumaniak
 
 
michal098_1992 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Niegowa
Wysłany: 07-07-2015, 18:18   

jaki płyn najlepiej zalać, mam obecnie zielony nie wiem jaki nie dawno kupiłem, i chce wymienić przy okazji wymiany rozrządu, i nie wiem czy kupić też jakiś zielony, bo myślałem o różowym borygo....
 
 
Pawelp90 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0v6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-03-2017, 17:05   

Undercover, cześć, czytam post o płynie chłodniczym, mam pytanie tez pokazało mi się błoto, miałeś problemy z głowica albo uszczelka pod głowica ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.