[EA3A/W 2.4] Zwiększenie mocy/momentu w gdi |
Autor |
Wiadomość |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-03-2014, 12:30 [EA3A/W 2.4] Zwiększenie mocy/momentu w gdi
|
|
|
Witam, nie mogę znaleźć info na temat zwiększenia mocy dlatego pytanie do was: jak mogę niewielkim kosztem przynajmniej odrobinę zwiększyć moc? Dolot na stożku zimnego powietrza ze zderzaka, zwiększenie kanałów dolotowych, wydechowych, tłumik przelotowy? Mapowanie? Bawił się ktoś? Jakie rezultaty? |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 30-03-2014, 14:46
|
|
|
naj tańszym kosztem jest sprzedanie gdi kupienie v6
a tak na poważnie zrób kompleksowe czyszczenie całego dolotu z kolektorem i zaworami włącznie to na pewno poczujesz różnicę, tak dla ciekawskich podam że gdi na Japonię miały 165koni na 98oktanowej |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 30-03-2014, 15:30 Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
|
|
|
Kompletny układ wydechowy z kwasu. |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-03-2014, 22:43
|
|
|
tyle że mój gal jest w przyzwoitym stanie i puki nie muszę albo nie będzie mnie stać na lepsze auto to go nie sprzedam, poszukam specjalisty który się zajmie głowicą, resztę sam zrobię. W dalszym ciągu czekam na podpowiedz osób które robiły jakieś mody ze swoim gdi |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 30-03-2014, 23:16
|
|
|
Może zacząć od EGR i katalizator i dobrać dobry oddech |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-03-2014, 19:23
|
|
|
Rozumiem usunąć katalizator i wypiąć wtyczkę egr? Jakie ryzyko to niesie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 31-03-2014, 22:10
|
|
|
Cytat: | Rozumiem usunąć katalizator i wypiąć wtyczkę egr? Jakie ryzyko to niesie |
w sumie to żadne a le kieszeni wielka ulga |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
mientobisi
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi galant avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: zamość/warszawa
|
Wysłany: 02-04-2014, 10:48
|
|
|
skoro mowa o katalizatorze mam pytanko. w galu sonda lambda znajduje się tylko przed katalizatorem czy również za ? myśle żeby wyciąć katalizator i zamontować w jego miejsce strumienice - teoretycznie w zależności od rodzaju strumienicy zwiększa moc o 5 max 10 % (przy naddźwiękowej) no ale jak sonda lambda jest również za katalizatorem to nie będzie to możliwe |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 02-04-2014, 18:09
|
|
|
pierwsze co proponuje podjechać na hamownie sprawdzić jak daleko stan silnika odbiega od wartości fabrycznych. Najskuteczniejszym tuningiem GDI jest usunięcie nagaru od przepustnicy, aż po denka cylindrów + zatkanie EGR. Jeżeli w silniku nic nie było czyszczone to pewnie moc jest na poziomie 100 koników. Poczytaj o problemach z mocą oraz szarpaniem na forum, zauważysz że ten kto ściągnął głowice, poddał ją czyszczeniu po czym doznał szoku turbo |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 02-04-2014, 23:40
|
|
|
Ja czyszcząc kolektor ssący w którym było z 1cm nagaru doznałem szoku Polecam wyczyścić kolektor + przepustnice + nauka obrotów = całkiem inny samochód |
|
|
|
 |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-2014, 12:19
|
|
|
Kolektor dolotowy ma zapewne małą średnice wewnętrzną, czym go czyściłeś w środku? nakładka ścierna na wkrętarke + odtłuszczacz/benzyna? jakieś podpowiedzi z czym to zjeść? |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 06-05-2014, 07:44
|
|
|
Podnieść moment to tylko turbem... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-05-2014, 06:40
|
|
|
Wyczyscilem przepustnice, kolektor, zatkalem egr efekt jest ale nie ma szału, równiej kręci, nie szarpie i chętniej się wkreca, dolozylem na próbę filtr stożkowy na rurkach o średnicy 77 mm który umiejscowilem pod akumulatorem, zamontowalem gietka rurę zza kratki halogenu na stożek czyli doprowadzenie zimnego powietrza do tego osłonka żeby nie chlapalo na filtr, moment wzrósł w wyższym zakresie obrotów ale dźwięk.. Mega, jeśli ktoś posiada gdi i chce poprawić dźwięk tego silnika polecam gorąco. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drexvs
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 405 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 13-05-2014, 13:52
|
|
|
Nagraj co i wrzuć |
|
|
|
 |
|