[EAxx] Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 08-03-2014, 09:05
|
|
|
WreX, nie dość, ze nasze Galanty do najoszczędniejszych nie należą to jeszcze "szczłka" oszukuje. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 08-03-2014, 10:47
|
|
|
jAZZMAN, wiem, trzeba naprawdę dużą poprawkę brać na to wszystko, jak mi się zaczyna świecić rezerwa to czuje spory dyskomfort pomimo, że UKP pokazuje, że paliwa jest na około 120-140km... już poniżej 80km w zasięgu UKP to tylko na stacje jadę ;p Bo strzałka oczywiście oprze się już 1cm pod ostatnią kreską na samym dole i udaje martwą ;p |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 08-03-2014, 18:55
|
|
|
Staram się unikać tak głębokiej rezerwy.
[ Dodano: 20-03-2014, 15:08 ]
Chciałem dołożyć do FółErCzwórki dodatkowy czujnik temperatury oleju i podłączyć go pod UKP.
Mam problem, dzwoniłem już po różnych sklepach (miej lub bardziej tuningowych) i nikt nie chce mi sprzedać czujnika z jednym przewodem i dokumentacją, w której jest charakterystyka czujnika.
POMÓŻCIE proszę
Dodam, że podstawkę pod filtr oleju już mam założoną i kabel z UKP mam także wyprowadzony. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-03-2014, 15:23
|
|
|
Na prośbę Jacka podbijam |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:03
|
|
|
Kup dowolny czujnik NTC (o szerokim zakresie oporności, minimum 300Ohm przy 90C), tak żeby pasował Ci gwint. Wyskaluj przy pomocy dokładniejszego czujnika (np. tego co jest w zestawie z UKP) i pomiaru napięcia (jest wyświetlane w zakładce ODCZYTY w ukp). Zrób sobie tabelkę typu...
T [C] U [ V ]
40 2,50
50 1,91
60 1,58
70 1,36
80 1,18
90 1,02
100 0,86
110 0,72
120 0,58
130 0,45
140 0,34
150 0,24
[ dane przykładowe, już nie pamiętam z jakiego czujnika ]
Temperaturę odczytujesz z DS'a, a napięcie z aplikacji (zakładka odczyty). Poniżej link do excela. W jednej kolumnie wpisujesz temperaturę, w drugiej oporność a najlepiej od razu napięcie (dokładniej będzie). Dobierasz tak 3 parametry aby wykresy się pokryły.
https://www.dropbox.com/s/8e14q7zy5zrx21e/ats.xls
ps. czujnik może być jedno-pinowy (masa na gwincie) lub dwu-pinowy (trzeba podłączyć mase) |
|
|
|
 |
slonio88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 08-04-2014, 20:16
|
|
|
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem tego produktu, ale mam pytanie czy ktoś pomoże mi to zamontować ?!
Wolałbym, żeby zrobił to ktoś kto ma w temacie pojęcie - oczywiście odpłatnie |
_________________ Mitsubishi Galant
2.5 V6
2002r
Automat |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-04-2014, 23:16
|
|
|
Jak coś to służę pomocą ale samemu nie chciałoby mi się w to znów bawić:) |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-04-2014, 00:05
|
|
|
slonio88, jak Ci się chce jechać 100km to ja mogę Ci to ogarnąć mam nawet przerobioną obudowę zegarka pod wyświetlacz LCD. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 09-04-2014, 20:04
|
|
|
a czy wam też zegarek sam się przestawia? ustawiam od czasu do czasu i sam się przestawia, w programie mam ustawione żeby się nie spieszył ani nie spóźniał a tu guzik |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2014, 11:05
|
|
|
wyderka napisał/a: | w programie mam ustawione żeby się nie spieszył ani nie spóźniał |
A to tak się da? Mój ciągle się spóźnia.
Z raz na miesiąc trzeba go przestawić...
Da się coś z tym zrobić? |
|
|
|
 |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2014, 11:08
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | wyderka napisał/a: | w programie mam ustawione żeby się nie spieszył ani nie spóźniał |
A to tak się da? Mój ciągle się spóźnia.
Z raz na miesiąc trzeba go przestawić...
Da się coś z tym zrobić? |
Za szybko jeździcie. Z fizyki relatywistycznej wynika, że czas płynie wolniej dla ciała które porusza się szybko względem innego ciała (w tym przypadku Ziemi)
A tak na serio dokładność zegarka w najgorszym przypadku jest rzędu 0,05%, choć zwykle jest to 0,005%. Od 2.5.8 można go skalibrować z poziomu softu. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2014, 07:14
|
|
|
tws napisał/a: | Tomasz87 napisał/a: | wyderka napisał/a: | w programie mam ustawione żeby się nie spieszył ani nie spóźniał |
A to tak się da? Mój ciągle się spóźnia.
Z raz na miesiąc trzeba go przestawić...
Da się coś z tym zrobić? |
Za szybko jeździcie. Z fizyki relatywistycznej wynika, że czas płynie wolniej dla ciała które porusza się szybko względem innego ciała (w tym przypadku Ziemi)
A tak na serio dokładność zegarka w najgorszym przypadku jest rzędu 0,05%, choć zwykle jest to 0,005%. Od 2.5.8 można go skalibrować z poziomu softu. |
Czyli maksymalnie ok. 43 sek w 31 dniowym miesiącu, tak?
To u mnie coś nie gra... |
|
|
|
 |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2014, 07:51
|
|
|
W ciągu jednej doby (a nie w miesiącu) jest 86400s... |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2014, 10:46
|
|
|
tws napisał/a: | W ciągu jednej doby (a nie w miesiącu) jest 86400s... |
Fakt...
Czyli zegarek w UKP w ciągu dnia może maksymalnie spóźnić się lub przyspieszyć o 43,2s.
W miesiącu to już 1339,2s. czyli 22,32 min. ???
Tego chyba nie możemy tak liczyć... mówimy o dokładności pomiaru, czyli mówiąc ze jest któraś godzina wiemy, że jest taka +/-0,05%... tak?
To nie zmienia faktu, że mojemu zegarkowi w UKP nie mogę nigdy zaufać i to duża niedogodność. tws, jakie mogą być tego przyczyny? prądy...? |
Ostatnio zmieniony przez Tomasz87 11-04-2014, 10:47, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2014, 11:14
|
|
|
Rezonator kwarcowy - one mają fabrycznie rozrzut parametrów.
Na tym samym rezonatorze chodzi procek i zegarek.
Dla zegarka powinien być osobny i dokładniejszy rezonator, co w UKP nie zostało przewidziane i tak już zostało - przynajmniej w obecnej wersji sprzętowej. W 2.5.8 w sofcie można sobie wprowadzić korekcje dzienną. Dla niektórych egzemplarzy będzie to +5sekund, dla innych -15, więc nie dało się tej korekcji zrobić na stałe w sofcie. |
|
|
|
 |
|