Moja nowa (już stara) Żona. |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 13-04-2014, 19:20
|
|
|
Tomii napisał/a: | aleś podciągnął te zdjęcia |
Ufff już myślałem, że tylko mnie to razi
WreX, na tych fotach nawet się nie da zobaczyć co zrobiłeś przy lakierze... to tak jakbyś wrzucił czarno-białą fotę i chciał zachwycać sie kolorami |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 15-04-2014, 08:28
|
|
|
mkm napisał/a: | Tomii napisał/a: | aleś podciągnął te zdjęcia |
Ufff już myślałem, że tylko mnie to razi
WreX, na tych fotach nawet się nie da zobaczyć co zrobiłeś przy lakierze... to tak jakbyś wrzucił czarno-białą fotę i chciał zachwycać sie kolorami |
W oryginale wyglądają podobnie nawet bardzo.
Niemniej Żona w szpitalu, ledwo się dotoczyła z ładowaniem na poziomie 11v i tam już została... tzn w warsztacie. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2014, 09:32
|
|
|
WreX, jak tam filmiki ze sprintu? |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2014, 10:57
|
|
|
Owczar, spokojnie, niech mi tylko ją w końcu oddadzą, to będą nawet w hd ;d |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2014, 11:08
|
|
|
No tak, zapomniałem, że zajechałeś swoją żonkę ;P |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2014, 11:45
|
|
|
Owczar, patrz żebyś Lexusa nie zajeździł ;p
Czy ja jestem taki wredny, że teraz wszyscy są tacy wredni dla mnie ;d ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2014, 12:05
|
|
|
Jacy tam zaraz wredni
jak nazywasz auto żoną, to może budzić pewne skojarzenia |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2014, 12:09
|
|
|
Przecież wypadłem z zakrętu to poślizg jest odpowiedni...
A no i dzwoniłem do "szpitala", podobno alternator wysiadł całkowicie wraz z regulatorem napięcia i będzie przeprowadzona kompleksowa regeneracja... ciekawe ile mnie skasują... |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2014, 13:30
|
|
|
Myślę, że 400-500zł musisz szykować... |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2014, 13:59
|
|
|
Owczar napisał/a: | Myślę, że 400-500zł musisz szykować... |
Załamałeś mnie... |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2014, 18:14
|
|
|
Ok reasumując bo edytuje posta.
Zapłaciłem w sumie 370zł
280 - regeneracja alternatora
90 - robocizna
W tym był wymieniony regulator napięcia szczotki i diody.
Teraz tak, auto wstępnie przy ponad 1000 rpm ma dobre ładowanie 13,9-14,2v
Ale gdy się nagrzeje i ma wolne obroty 650 to już wynosi 12,3-12,6v tak chyba nie powinno być? ECU zresetowane i zaprogramowane dalej to samo.
Jak się zapala na rozgrzanym to świeci przez chwilę kontrolka od akumulatora razem z olejem, podobno one razem świecą ale mignie i dalej już nie świecą...
Co zrobić i co mam jutro im powiedzieć? Bo trudno mi się opanować zapłaciłem [edit] i nie działa. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 16-04-2014, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 17-04-2014, 09:58
|
|
|
tomek84, ok postaram się.
Byłem już u nich, też byli z dezaprobowani faktem, który im przedstawiłem na wolnych obrotach, ale potwierdzili to co pokazałem. Tłumaczyli się, że wszystko było sprawdzane itp generalnie to wydaje mi się, że silnik nie był dogrzany i wolne obroty wynosiły więcej niż 650rpm i dlatego było ładowanie i nie widzieli jego braku.
Więc wymontują alternator i znów zawiozą tam gdzie się tym zajmują. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-04-2014, 10:11
|
|
|
Pewnie tak jak piszesz, sprawdzili na zimnym silniku. Aczkolwiek galant ma coś posrane z tym ładowaniem na biegu jałowym. Tylko ostatnio dochodzę do wniosku, że to może być zabieg celowy mający na celu oszczędzanie paliwa. Regulator na biegu jałowym daje taki prąd żeby zaspokoić tylko bieżące zapotrzebowanie bez ładowania aku. Sprawdzałem w kilku galantach, ale aż tak słabo jak u Ciebie nie było... ładowanie kucało z reguły gdy auto było na D i były włączone odbiorniki prądu.
Ja u siebie obszedłem trochę ten problem zmieniając rolkę altka na mniejszą oraz wsadzając diodę w obwód sprzężenia zwrotnego. W końcu aku jest doładowany podczas eksploatacji na mieście. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 18-04-2014, 11:23
|
|
|
Owczar napisał/a: | Pewnie tak jak piszesz, sprawdzili na zimnym silniku. Aczkolwiek galant ma coś posrane z tym ładowaniem na biegu jałowym. Tylko ostatnio dochodzę do wniosku, że to może być zabieg celowy mający na celu oszczędzanie paliwa. Regulator na biegu jałowym daje taki prąd żeby zaspokoić tylko bieżące zapotrzebowanie bez ładowania aku. Sprawdzałem w kilku galantach, ale aż tak słabo jak u Ciebie nie było... ładowanie kucało z reguły gdy auto było na D i były włączone odbiorniki prądu.
Ja u siebie obszedłem trochę ten problem zmieniając rolkę altka na mniejszą oraz wsadzając diodę w obwód sprzężenia zwrotnego. W końcu aku jest doładowany podczas eksploatacji na mieście. |
Tylko "zabawne" jest to, że przed tym wszystkim (czyli zanim altek padł całkowicie) ładowanie na D czy N było MINIMUM 13,9v no może z rzadka spadało na 13,7v ale mniej nigdy nie pokazało. Co ciekawe kiedyś przy programowaniu ECU poniosło mnie trochę i włączyłem wszystko co się dało (halogeny przód i tył, długie, mijania, postojowe, D, noga na hamulcu, radio, nawiew na full klima i nawet awaryjne) to wtedy altek nie wyrabiał i tylko sobie patrzyłem jak co 30s napięcie z 13v spada co 0,1v aż spadło sporo poniżej 12v, ale to tylko tak zauważyłem.
Tak jak wspominałem póki działał to przy normalnej eksploatacji problemu nie było działał wg mnie tak jak powinien. No chyba, że miał odpał i na chwile ładowania nie było.
Samochód znów przestał 2 dni, z tym, że gość od alternatorów przed świętami się nie wyrobi to odebrałem auto, 5l mi wyjeździli no ale mniejsza, musieli autem dojechać do tego typa a wcześniej sprawdzić.
Teraz na wolnych napięcie na aku (bo o ładowaniu chyba mówić nie ma co) wynosi 11,8v w przelotach 12,3v i to nawet jak spuszcze noge z gazu to też spada na takie.
Teraz pytanie, czy np warto ryzykować zrobienie trasy około 600-700km ? z tym, że po 250kmx2 na drogę w dwie strony i tak ze 100 czy 200 po mieście liczę... |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
|