Sigma,szarpie ,dławi się ,traci moc ,gaśnie ,trudno odpala |
Autor |
Wiadomość |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 17-04-2014, 09:38 Sigma,szarpie ,dławi się ,traci moc ,gaśnie ,trudno odpala
|
|
|
Mam nie małe problemy z moim miskiem ,mianowicie od jakiegoś czasu auto się dzwinie zachowuje,objawy mam takie: na zimnym silniku pali odrazu ,po jakims czasie zaczyna szarpac ,gasnie, za chwile jedzie dobrze zaraz znowu gasnie.na rozgrzanym bardzo trudno odpala za 10-20 razem ale po odpaleniu pracuje chwile i gasnie. podczas jazdy przy mocniejszym wcisnieciu tak jak by sie dławił,falują obroty,strzela z wydechu i na gazie i na benzynie,nowe swiece,przewody i palec z kopułką .Podmienialem przepływke.
Stawialem ,że to czujnik położenia wału ale Wojtas uświadomił mnie ,że w w 12v go nie ma. wiec co to może byc ? Padniety aparat zapłonowy ?pomóżcie bo juz mi ręce opadły |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 17-04-2014, 13:40
|
|
|
zapłon dobrze ustawiony ? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 17-04-2014, 13:53
|
|
|
angelos napisał/a: | zapłon dobrze ustawiony ? |
to teraz mnie oświećcie ? Problem pojawił się nagle . |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-04-2014, 15:52
|
|
|
Michał ogarnij się. Czy to jest dalszy ciąg tego tematu :Sigma nie wkreca sie na oborty i gasnie. Jeśli tak, czy zastosowałeś się do wskazówek?
Z tego co napisałeś w swoim temacie, oddałeś auto do mechanika "Dr zapłon", w celu? Interesuje mnie co zrobił.
GóR3K napisał/a: | pomóżcie bo juz mi ręce opadły |
Opisuj jaśniej, co zostało z robione, w jakim czasie i przez kogo. Ja spróbowałbym podmienić jeszcze ECU, ale tak jak napisał syski:
syski napisał/a: | na odległość można sobie pilotem programy zmieniać a nie diagnozować usterki w aucie które nie wiadomo co przeszło kto w nim i czy cokolwiek serwisował |
Działaj Czekam na błędy które zarejestrowało ECU. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 17-04-2014, 16:13
|
|
|
wymiana rozrzadu uszczelniaczy walkow. koncowki drazkow.problem ktory opisalem pojawil mi sie w pazdzierniku .wymienilem swiece i przewody natomiast problem nie ustapil. zmienilem kopulke na nowa dalej to samo. w ecu sprawdzic w jakim stanie sa kondensatory? zczytac bledy i wtedy dzialac dalej ? najdzwiniejsze jest to ze na zimnym pali a na rozgrzanym czasami albo wogole. Sory wojtas ale juz mi rece opadaja bo malo komfortowe jest jezdzenir autem ktore sie nie przewidywalnie zachowuje. |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-04-2014, 16:15
|
|
|
GóR3K napisał/a: | w ecu sprawdzic w jakim stanie sa kondensatory? zczytac bledy i wtedy dzialac dalej |
Tak |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 17-04-2014, 19:19
|
|
|
Czy wymieniałeś cewkę WN? Może jest na wykończeniu. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 17-04-2014, 19:31
|
|
|
komp wymigał 4 długie jeden krótki czyli numer 41 błędu:
41.Injector(s)Possible causes: low or high injector coil resistance,connector or harness.
Tłumacz google tak przetłumaczył:.
41 Wtryskiwacz (-e) Możliwe przyczyny: niska lub wysoka rezystancja cewki wtryskiwacza, złączy lub przewodów.
jak to rozumieć ? coś ze sterowaniem wtryskami czy cewka wn ?
jesli cewka WN to gdzie kupic ? jakieś linki pomocnicze
ta będzie oki ? cewka z allegro |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-04-2014, 21:22
|
|
|
Masz modulator wtrysków gazu w instalacji LPG? Jeśli nie to ten błąd jest normalny. Cewkę najpierw sprawdź miernikiem, wartości rezystancji znajdziesz w serwisówe (zanim coś kupisz ) Ja na tą chwilę nie pamiętam wartości. Jeśli to faktycznie wszystkie błędy, to warto zajrzeć do ECU chociażby po to by wyeliminować jego winę i szukać przyczyny dalej.
[ Dodano: 18-04-2014, 07:24 ]
Tu masz wartości dla cewki:
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 18-04-2014, 08:57
|
|
|
modulatora nie mam ,oki sprawdze dzięki |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 18-04-2014, 09:30
|
|
|
Tak, to ta cewka. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 18-04-2014, 09:56
|
|
|
GóR3K napisał/a: |
modulatora nie mam ,oki sprawdze dzięki |
a check engine sie swieci ? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 18-04-2014, 10:51
|
|
|
Wojtek ,problem jest chyba jednak z cewka oto wartości jakie mi podał miernik:
1.
2.
 |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-04-2014, 13:22
|
|
|
Wartości wydają się być w normie. Przy pomiarze uzwojenia pierwotnego (czyli te styki od strony mniejszej wtyczki) trzeba wziąć pod uwagę rezystację kabli w mierniku która zwykle dodaje 0.3-0.5 ohm. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 18-04-2014, 13:42
|
|
|
dobra biore sie za sprawdzenie ecu. a w jaki sposob sprawdzic aparat zaplonowy? |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
|