Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0T] Narzędzie diagnostyczne... ale jakie?
Autor Wiadomość
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 14-04-2014, 13:03   [I 2.0T] Narzędzie diagnostyczne... ale jakie?

Panowie...

Od momentu zakupu auta pojawia mi się regularnie check engine. Chciałbym zbadać ten problem i go definitywnie wyeliminować. W związku z tym mam do Was dwa pytania:
1. Jaki najlepiej użyć sterownik oraz jaki program użyć do komunikacji z autem.
2. Czy ktoś używa takiego cuda: Emulator sondy lambda
Podejrzewam, że check może się brać z uszkodzenia katalizatora i/lub sondy lambda :(
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-04-2014, 13:51   

Nie wiem z którego roku masz auto ale chyba ELM327 z silnikiem powinien się połączyć a program to do wyboru do koloru. Fajną opcją jest taki ELM327 http://allegro.pl/obd-sca...4138040828.html i programik na Androida Torque.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 14-04-2014, 14:41   

witam,
podłączę się do pytania ...
mianowicie jak ktoś ma już tzw. "kabelek" to jaki najlepszy programik będzie do diagnostyki O1T - na kompie mam Windows 7 wersja 64 bit
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-04-2014, 14:51   

Moi drodzy, pełnej diagnostyki ELM327 Wam nie zrobi, pokaże tylko to, co idzie pod protokołem OBD. Program, który go obsłuży to dowolny soft czytający protokół OBD. U siebie mam ciągle problem, jedynym rozwiązaniem jest kabel OpenPort 1.3u i program EvoScan - tym da się wszystko zrobić, nawet przestroić silnik. Ewentualnie pozostaje jeszcze MUT III, ale po to trzeba do ASO jechać najprawdopodobniej.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 14-04-2014, 15:19   

Dzięki za propozycje panowie. Wydaje się, że wystarczy mi zwykły ELM. Jedyne co chcę zrobić to sprawdzić z jakiego powodu wywala u mnie check oraz go skasować.

Podtrzymuje drugie pytanie (zwłaszcza do posiadaczy O1T) czy ktokolwiek stosował u siebie emulator sondy lambda (link jak to wygląda powyżej) lub też czy ktokolwiek usuwał katalizator/dawał przelot/strumienicę itd...
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
przemo76 
Forumowicz

Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 53
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-04-2014, 15:45   

u mnie w outbacku też wywalało checka i po wstawieniu emulatora problem znikł
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-04-2014, 11:31   

Haiku napisał/a:
Dzięki za propozycje panowie. Wydaje się, że wystarczy mi zwykły ELM. Jedyne co chcę zrobić to sprawdzić z jakiego powodu wywala u mnie check oraz go skasować.
Z ELM jest taki problem że pokazuje tylko kod błędu i pozwala go skasować. Można też wyświetlić kilka dodatkowych parametrów typu obroty czy temperatura, ale nie ma z nich żadnego większego pożytku. Dlatego polecam zakup taniego testera z własnym wyświetlaczem LCD, pozwoli to zrezygnować z taszczenia laptopa do samochodu byle tylko odczytać kod błędu.

Haiku napisał/a:
Podtrzymuje drugie pytanie (zwłaszcza do posiadaczy O1T) czy ktokolwiek stosował u siebie emulator sondy lambda (link jak to wygląda powyżej) lub też czy ktokolwiek usuwał katalizator/dawał przelot/strumienicę itd...
Temat sond lambda to rzeka, kilka razy był na forum przy okazji problemu z katalizatorem, rozwiązanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2014, 13:01   

Nie ma co przesadzać, nie tylko same błędy, ja podglądam korekty paliwowe czy pracę sondy lambda i jeszcze kilka parametrów da się podejrzeć. Wiadomo, że nie ma Elma co porównywać z profesjonalnym testerem ale za takie pieniądze nic lepszego do prostych domowych celów się nie znajdzie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-04-2014, 22:19   

plecho1 napisał/a:
Nie ma co przesadzać, nie tylko same błędy, ja podglądam korekty paliwowe czy pracę sondy lambda i jeszcze kilka parametrów da się podejrzeć.
Da się podejrzeć ale i tak kiepsko widać. Odświeżanie danych w OBD jest rzędu raz na sekundę, a silnik w tym czasie robi 1000 obrotów, więc dawka, czy korekta zapłonu będzie baaardzo uśredniona. Działanie sondy lambda, czy potencjometru przepustnicy jest na tyle proste można ją obserwować multimetrem, a żeby cokolwiek zobaczyć na dłuższą metę przydałby się wykres czasowy. Nie znam żadnego darmowego softu pod ELM który potrafi taki pokazać.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 27-04-2014, 15:28   

OK. Mogę potwierdzić, że zakup (Vgate ELM327 Bluetooth Scan Tool OBD2 OBDII Scanner for TORQUE APP ANDROID) był udany. Urządzenie bardzo dobrze współpracuje z Torque Pro na Samsung Galaxy Core. Instalacja jest bardzo prosta.

Temat do zamknięcia.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2014, 10:41   

Haiku napisał/a:
OK. Mogę potwierdzić, że zakup (Vgate ELM327 Bluetooth Scan Tool OBD2 OBDII Scanner for TORQUE APP ANDROID) był udany. Urządzenie bardzo dobrze współpracuje z Torque Pro na Samsung Galaxy Core. Instalacja jest bardzo prosta.

Temat do zamknięcia.


Da się to w PL gdzieś dostać? Szukałem i nie znalazłem.
_________________

 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 28-04-2014, 20:15   

Pewnie. Kupowałem na allegro (43 PLN). Sprzedawca elektronik24h-pl
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 20-01-2016, 21:11   

Odgrzeję kotleta bo nie chcę tworzyć nowego tematu.
Co może być przyczyną nie łączenia się ELM327 z ECU? Wtyczka OBD jest ok, dwa razy mi się połączyło ale każda kolejna próba kończy się brakiem sygnału. Programy, kabel i ustawienia wszystko jest w porządku, tak się zastanawiam czy moze mieć na to wpływ komp od gazu który się łączy z OBD chociaż jak ostatni raz kilka miesięcy temu podłączałem się to za każdym razem bez problemu... Ma ktoś pomysła?
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2016, 22:05   

W momencie kiedy komputer LPG komunikuje się z ECU silnika to Elmem się nie połączysz. Jeśli sterownik LPG jest połączony z OBD to najprawdopodobniej możesz podejrzeć parametry silnika czy odczytać błędy w programie od LPG łącząc się ze sterownikiem LPG. Napisz jaką masz instalację LPG, a właściwie jaki sterownik.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 20-01-2016, 23:02   

plecho1 napisał/a:
W momencie kiedy komputer LPG komunikuje się z ECU silnika to Elmem się nie połączysz

Gdy miałem Staga 300 Premium też pod OBD połączony to ELM się podłączyłem teraz mam LPGTech 324 OBD i 2 razy dziś się połączyłem na 2 różnych programach ale dość krótko bo zgubiło się po 2 min połączenie.
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.