Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wyciagnac przeguby ze skrzyni biegow 4x4 i wał tylnej os
Autor Wiadomość
kamilxt
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2007, 00:09   jak wyciagnac przeguby ze skrzyni biegow 4x4 i wał tylnej os

chce wyciagnac skrzynie ale nie niewim dokonca jak przeguby ze skrzyni wyciagnac wiem ze sa zabezpieczania na no koncach przegubow ale niema tam delielka zeby dojsc donich wiec niewim zbytnio i wał tylny z tego mechanizmu .

moze ktos konkretnej pomocy udzielic???
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 01-03-2007, 13:41   

O ile dobrze pamiętam to jak mi uwrało się mocowanie półosi, to żeby ją wyciągnąć ze skrzyni wystarczy pociągnąć. Wcześniej musisz oczywiście poodkręcać przeguby zew. i ja chyba wyciągałem wahacz (łatwiej mi było go wyciągnąć niż wybić sworzeń).
Co do wału to odkręciłem obie podpory i wyszedł dość łatwo.
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
kamilxt
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2007, 01:19   

...czyli pociagnac za oś z przegubem ktory jest w skrzyni i pzregub nie uszkodzi sie w zaden sposob napewno?, bo wiem ze na koncach pzregubow sa zabezpieczenia okragłe w skrzyni i razewm z nimi wyjda??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-03-2007, 08:27   

nie ciagnij za polos bo wyskoczy z przegubu wewnetrzengo (przy skrzyni) i smar stracisz - po prostu pukaj (mlotkiem) w czesc przegubu wewn. od strony skrzynki i calosc wyjdzie - wczesniej tylko trzeba polos odkrecic od piasty w kole i wyjac (jak odkrecisz mocowanie amora od zwrotnicy to powinna wyjsc)

masz fotke:



na zolto masz przeguby wewn.
czerwona krecha to moze byc kawalek loma/przecinaka a zielona - kierunek dzialania silny, zyby wypiac polos ze skrzynki

przy zakladaniu zwroc uwage, ze latwiej wskoczy gdy zawleczka na przegubie bedzie skierowana w dol (jak literka U)
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 02-03-2007, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 02-03-2007, 08:33   

kamilxt, demontujesz odkrecasz dwie sruby od amora i musisz miec niezablokowana kierownice
i kombinujesz tak by wieloklin przegubu zewnetrznego ci wyszedl z piasty -powinnes miec na tyle luzu na przewodzie gietkim hamulca /ze nie musisz demontowac docisku/ jak pol os masz na wieszchu --mocne szarpniecie i w rece, wal napedowy : odkrec przekladnie kontowa /uwazaj by ci caly olej nie uciekl/ i wysuniesz z niej koncowke walu , nastepnie odkrwecasz sruby przy tylnim moscie , i na koncu podpore.
Zazwyczaj trzeba przekrecic walem napedowym by byl lepszy dostep do srub przy tylnim moscie a poco nim ciorac po kanale.
Nie pisze ze musisz podnies samochod by wyjac przednia poloske i odkrecic kolo-- bo to wiadomo.
Przed demontazem warto sprawdzic czy niema wyciekow ze skrzyni
- przy poloskach
- walek zdawczy ze skrzyni biegow do skrzyni katowej naped tyl
przed demontazem sprawdz krzyzaki na wale napedowym czy nie mzja nadmiernych luzow/krotkie szarpniecia czy nie powoduja stukow/
Sprawdz podpore lewej polosi czy niema luzow w podporze sa dwa simeringi i lozysko 6207 2rs c3 /wrazie wymiany b. wazne jest by lozysko mialo luz c3 lub c4/

[ Dodano: 02-03-2007, 08:37 ]
Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej

[ Dodano: 02-03-2007, 08:45 ]
kamilxt napisał/a:
bo wiem ze na koncach pzregubow sa zabezpieczenia okragłe w skrzyni i razewm z nimi wyjda??
to sa tzw druty - drut sprezysty w rowku dziala jak zatrzask
Uwaga: czasami takie zabezpieczenie moze zablokowac mozliwosc wyjecia polosi / np jezeli demontaz mial charakter silowy tzn bez szarpniecia lub drut ulegl uszkodzeniu w wyniku zlego montazu/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-03-2007, 23:49   

wojmi1 napisał/a:
Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej


Bez przesady z tym młotkiem - nawet w manualach na zdjęciach biją młotkiem. Energicznie szarpiąc za półoś można rozczepić przegub wewnętrzny - o ile mi wiadomo nie ma żadnego zabezpieczenia na nadmierny ruch wzdłużny, albo rozerwać jego osłonę.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 03-03-2007, 08:17   

josie, o ile mnie wiadomo to ma tez drut :badgrin: :badgrin: ale jezeli mlot to ciezki gumowu i w ostatecznosci :P
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2007, 19:55   

josie napisał/a:
wojmi1 napisał/a:
Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej


Bez przesady z tym młotkiem - nawet w manualach na zdjęciach biją młotkiem. Energicznie szarpiąc za półoś można rozczepić przegub wewnętrzny - o ile mi wiadomo nie ma żadnego zabezpieczenia na nadmierny ruch wzdłużny, albo rozerwać jego osłonę.


swieta racja - zreszta to samo napisalem wczesniej - mlotek i w przegub przy skrzyni, zeby nie rozczepic polosi
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-03-2007, 12:36   

wojmi1 napisał/a:
josie, o ile mnie wiadomo to ma tez drut


Tak, ale ta część która siedzi na półosi, "czaszę" wewnętrznego przegubu ściągniesz z niego tak poprostu, na półosi zostanie druga część przegubu.
 
 
kamilxt
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 14:20   

...a juz se poradziłem tego prawego przegubu ze skrzyni nie wciagałem niebylo to w sumie konieczne z lewego kola tez zeszlo bez problemu bo walek w skrzyni niema zabezpieczenia ten walek siedzi na lozysku i wtedy laczy sie przegob z polosia ktora izdie dokoła bo w "4WD" to niejest cała pol osi i przegubu do skrzyni nieidzie tylko wałek ktory posrodku laczy sie z przewgubem:) wał tylny tez wyciagnolem bez problemu, wyciagnac tlumik trzeba bylo i odkrecic 2 podpory wały i zszedł z tego mechanizmu

P.S z tarczy sprzegła goła blacha została z nitami::]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.