jak wyciagnac przeguby ze skrzyni biegow 4x4 i wał tylnej os |
Autor |
Wiadomość |
kamilxt [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2007, 00:09 jak wyciagnac przeguby ze skrzyni biegow 4x4 i wał tylnej os
|
|
|
chce wyciagnac skrzynie ale nie niewim dokonca jak przeguby ze skrzyni wyciagnac wiem ze sa zabezpieczania na no koncach przegubow ale niema tam delielka zeby dojsc donich wiec niewim zbytnio i wał tylny z tego mechanizmu .
moze ktos konkretnej pomocy udzielic??? |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 01-03-2007, 13:41
|
|
|
O ile dobrze pamiętam to jak mi uwrało się mocowanie półosi, to żeby ją wyciągnąć ze skrzyni wystarczy pociągnąć. Wcześniej musisz oczywiście poodkręcać przeguby zew. i ja chyba wyciągałem wahacz (łatwiej mi było go wyciągnąć niż wybić sworzeń).
Co do wału to odkręciłem obie podpory i wyszedł dość łatwo. |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
kamilxt [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2007, 01:19
|
|
|
...czyli pociagnac za oś z przegubem ktory jest w skrzyni i pzregub nie uszkodzi sie w zaden sposob napewno?, bo wiem ze na koncach pzregubow sa zabezpieczenia okragłe w skrzyni i razewm z nimi wyjda?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-03-2007, 08:27
|
|
|
nie ciagnij za polos bo wyskoczy z przegubu wewnetrzengo (przy skrzyni) i smar stracisz - po prostu pukaj (mlotkiem) w czesc przegubu wewn. od strony skrzynki i calosc wyjdzie - wczesniej tylko trzeba polos odkrecic od piasty w kole i wyjac (jak odkrecisz mocowanie amora od zwrotnicy to powinna wyjsc)
masz fotke:
na zolto masz przeguby wewn.
czerwona krecha to moze byc kawalek loma/przecinaka a zielona - kierunek dzialania silny, zyby wypiac polos ze skrzynki
przy zakladaniu zwroc uwage, ze latwiej wskoczy gdy zawleczka na przegubie bedzie skierowana w dol (jak literka U) |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 02-03-2007, 08:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 02-03-2007, 08:33
|
|
|
kamilxt, demontujesz odkrecasz dwie sruby od amora i musisz miec niezablokowana kierownice
i kombinujesz tak by wieloklin przegubu zewnetrznego ci wyszedl z piasty -powinnes miec na tyle luzu na przewodzie gietkim hamulca /ze nie musisz demontowac docisku/ jak pol os masz na wieszchu --mocne szarpniecie i w rece, wal napedowy : odkrec przekladnie kontowa /uwazaj by ci caly olej nie uciekl/ i wysuniesz z niej koncowke walu , nastepnie odkrwecasz sruby przy tylnim moscie , i na koncu podpore.
Zazwyczaj trzeba przekrecic walem napedowym by byl lepszy dostep do srub przy tylnim moscie a poco nim ciorac po kanale.
Nie pisze ze musisz podnies samochod by wyjac przednia poloske i odkrecic kolo-- bo to wiadomo.
Przed demontazem warto sprawdzic czy niema wyciekow ze skrzyni
- przy poloskach
- walek zdawczy ze skrzyni biegow do skrzyni katowej naped tyl
przed demontazem sprawdz krzyzaki na wale napedowym czy nie mzja nadmiernych luzow/krotkie szarpniecia czy nie powoduja stukow/
Sprawdz podpore lewej polosi czy niema luzow w podporze sa dwa simeringi i lozysko 6207 2rs c3 /wrazie wymiany b. wazne jest by lozysko mialo luz c3 lub c4/
[ Dodano: 02-03-2007, 08:37 ]
Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej
[ Dodano: 02-03-2007, 08:45 ]
kamilxt napisał/a: | bo wiem ze na koncach pzregubow sa zabezpieczenia okragłe w skrzyni i razewm z nimi wyjda?? | to sa tzw druty - drut sprezysty w rowku dziala jak zatrzask
Uwaga: czasami takie zabezpieczenie moze zablokowac mozliwosc wyjecia polosi / np jezeli demontaz mial charakter silowy tzn bez szarpniecia lub drut ulegl uszkodzeniu w wyniku zlego montazu/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-03-2007, 23:49
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej |
Bez przesady z tym młotkiem - nawet w manualach na zdjęciach biją młotkiem. Energicznie szarpiąc za półoś można rozczepić przegub wewnętrzny - o ile mi wiadomo nie ma żadnego zabezpieczenia na nadmierny ruch wzdłużny, albo rozerwać jego osłonę. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 03-03-2007, 08:17
|
|
|
josie, o ile mnie wiadomo to ma tez drut ale jezeli mlot to ciezki gumowu i w ostatecznosci |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2007, 19:55
|
|
|
josie napisał/a: | wojmi1 napisał/a: | Krzyzak, ma troche racji -- ale wystarczy dynamiczne szarpniecie aby wyskoczyla ze skrzyni mlotka tam uzywaj tylko w wypadku koniecznym jak naj rzadziej |
Bez przesady z tym młotkiem - nawet w manualach na zdjęciach biją młotkiem. Energicznie szarpiąc za półoś można rozczepić przegub wewnętrzny - o ile mi wiadomo nie ma żadnego zabezpieczenia na nadmierny ruch wzdłużny, albo rozerwać jego osłonę. |
swieta racja - zreszta to samo napisalem wczesniej - mlotek i w przegub przy skrzyni, zeby nie rozczepic polosi |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-03-2007, 12:36
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | josie, o ile mnie wiadomo to ma tez drut |
Tak, ale ta część która siedzi na półosi, "czaszę" wewnętrznego przegubu ściągniesz z niego tak poprostu, na półosi zostanie druga część przegubu. |
|
|
|
 |
kamilxt [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2007, 14:20
|
|
|
...a juz se poradziłem tego prawego przegubu ze skrzyni nie wciagałem niebylo to w sumie konieczne z lewego kola tez zeszlo bez problemu bo walek w skrzyni niema zabezpieczenia ten walek siedzi na lozysku i wtedy laczy sie przegob z polosia ktora izdie dokoła bo w "4WD" to niejest cała pol osi i przegubu do skrzyni nieidzie tylko wałek ktory posrodku laczy sie z przewgubem:) wał tylny tez wyciagnolem bez problemu, wyciagnac tlumik trzeba bylo i odkrecic 2 podpory wały i zszedł z tego mechanizmu
P.S z tarczy sprzegła goła blacha została z nitami::] |
|
|
|
 |
|