Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Swiece przy LPG
Autor Wiadomość
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 20-05-2008, 09:31   

A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych?
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-05-2008, 11:59   

krzysio1972 napisał/a:
A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych?

Rzcej nie, one graja jednostajnie głuchym dzwiekiem.. no chyba zeby jeden znich co jakiś czas sie zacinał. Zastanawiam sie jak to sprawdzić? Odpinac po kolei?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 14:55   

Witam.

A co z uszczelka pod kolektorem, czy ją tez musimy wymienić za każdą wymianą świec ?
 
 
zefir
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 21:35   

I to jest dobre pytanie - ostatnio jak wymieniałem świece uszczelka była już trochę "styrana" mechanik uzupełnił ją trochę silikonem i wszystko hula.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-05-2008, 23:06   

Ja wymieniam uszczelkę. Koszt uszczelki prawie żaden jeśli się uwzględni cały koszt świec.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
damian270
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 06:23   

Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?. Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem.

Jest wiele tematów dotyczących świec, ale mało treściwych, Swinks_UK podał link odnośnie świec ale do silnika 2.0 litrowego.

Czy ktoś ze znających się w tym temacie mógłby umieścić po kolei silniki i świece które na bank będą pasowały i poprosić moderatora o przyklejenie tematu?


Pozdrawiam
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 30-05-2008, 09:54   

damian270 napisał/a:
Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?.


Będą pasowały, tylko po co?

damian270 napisał/a:

Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem.


Skąd ta teoria o 'rozkraczaniu', chcesz zobaczyć moje świece platynowe po 75kkm na gazie i nie wiadomo ile wczesniej na benzynie, albo ww ngk po 35kkm na lpg (z carismy)? Poza tym po co świece wymieniać częściej niż przewiduje producent, tylko nie pisz, że przez gaz.

Odnośnie samych świec to przelicz to sobie wszystko jeszcze raz. Mistu zaleca platynówki i wymianę razem z rozrządem co 90kkm (wierz mi platynki wytrzymają spokojnie nawet więcej). Wymiana co 15kkm świec w v6 to wg mnie wchodzenie w niepotrzebne koszty, zdejmowanie kolektora i wymiana uszczelek (bo je teoretycznie powinno się zawsze wymieniać, a oryginały to ponad 100pln) i same świece, a wszystko x 6, no chyba, że sam to będziesz robił i przyoszczędzisz na uszczelkach.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-05-2014, 09:23   

Moze ktos ma konkretna wiedze, czy szczelina 0.8 ma sens, bo "gazownik powiedzial" mnie nie przekonuje ani troche.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-05-2014, 10:07   

W mieszance lpg z powietrzem do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż w przypadku benzyny z powietrzem przez co cewki, świece czy przewody są narażone bardziej na przebicie i tym samym uszkodzenie. Zmniejszając przerwę po miedzy elektrodami świecy o około 15 - 20% powodujemy, że cewki, przewody czy świece posłużą dłużej.
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-05-2014, 14:03   

Dzięki :)

Wydłużenie żywotności to jedyna korzyść, czy jest to też jakoś odczuwalne w jeździe na gazie?

0.8 to świece takie jak do 2.0, tak?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-05-2014, 16:09   

Kultura pracy też może się poprawić jeśli są jakieś niedomagania w układzie wysokiego napięcia.
 
 
bakus_44 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-05-2014, 13:08   

Witam.
Muszę uszczelnić w swoim galu pokrywy zaworow, bo cieknie po zmianie na pelen syntetyk:) Pomyslalem, ze moze wymienie przy okazji swiece (przebieg 120tys., jakies 30tys na lpg- skoro cieknie to pewnie uszczelki nie wymieniane, a co za tym idzie swiece pewnie tez, no ale jeszcze mechanik oceni w jakim sa stanie).
Udalem sie w tym celu porady do cieszacego sie dobra renoma w rejenie warsztatu montujacego instalacje.
Majster polecil mi zwykle 1 elektrodowe denso z przerwa 0.8 i przewody jakies na B... podobno ngk juz sie popsulo. Twierdzi, ze nie warto inwestowac w platyny bo na tych tez zrobie ze 40tys, a zawsze nowa swieca to nowa swieca i na moim miejscu wolalby czesciej wymieniac te tansze. Nie wiem ile wynosi koszt wymiany takich swiec wiec ciezko mi to przekalkulowac.
Co o tym sadzicie?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 21-05-2014, 13:30   

bakus_44, ja latam na zwykłych Denso - zrobione 20 tys i wszystko gra :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-05-2014, 13:40   

Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km.
 
 
bakus_44 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-05-2014, 23:49   

plecho1 napisał/a:
Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km.


Pytanie ile u mechanika taka wymiana. Jeżeli jak podejrzewam ze 150zl to finansowo wychodzi praktycznie na to samo (swiece okolo 100 zwykle, 250 platyny- roznica pozostaje na 2ga wymiane, wymiana tych pierwszych kolo 2x czesciej). Moze rzeczywiscie lepiej zalozyc zwykle... bo "nowa swieca to nowa swieca":)

Jakie oznaczenie beda mialy zwykle swiece denso z przerwa 0.8?jakie platynowe i irydowe?

Jezeli zdecydowalbym sie na drozsze to lepsza platyna czy iryd?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.