[EA5W 2.5] Swiece przy LPG |
Autor |
Wiadomość |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 20-05-2008, 09:31
|
|
|
A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych? |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-05-2008, 11:59
|
|
|
krzysio1972 napisał/a: | A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych? |
Rzcej nie, one graja jednostajnie głuchym dzwiekiem.. no chyba zeby jeden znich co jakiś czas sie zacinał. Zastanawiam sie jak to sprawdzić? Odpinac po kolei? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 14:55
|
|
|
Witam.
A co z uszczelka pod kolektorem, czy ją tez musimy wymienić za każdą wymianą świec ? |
|
|
|
 |
zefir [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 21:35
|
|
|
I to jest dobre pytanie - ostatnio jak wymieniałem świece uszczelka była już trochę "styrana" mechanik uzupełnił ją trochę silikonem i wszystko hula. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-05-2008, 23:06
|
|
|
Ja wymieniam uszczelkę. Koszt uszczelki prawie żaden jeśli się uwzględni cały koszt świec. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
damian270 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2008, 06:23
|
|
|
Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?. Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem.
Jest wiele tematów dotyczących świec, ale mało treściwych, Swinks_UK podał link odnośnie świec ale do silnika 2.0 litrowego.
Czy ktoś ze znających się w tym temacie mógłby umieścić po kolei silniki i świece które na bank będą pasowały i poprosić moderatora o przyklejenie tematu?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 30-05-2008, 09:54
|
|
|
damian270 napisał/a: | Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?. |
Będą pasowały, tylko po co?
damian270 napisał/a: |
Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem. |
Skąd ta teoria o 'rozkraczaniu', chcesz zobaczyć moje świece platynowe po 75kkm na gazie i nie wiadomo ile wczesniej na benzynie, albo ww ngk po 35kkm na lpg (z carismy)? Poza tym po co świece wymieniać częściej niż przewiduje producent, tylko nie pisz, że przez gaz.
Odnośnie samych świec to przelicz to sobie wszystko jeszcze raz. Mistu zaleca platynówki i wymianę razem z rozrządem co 90kkm (wierz mi platynki wytrzymają spokojnie nawet więcej). Wymiana co 15kkm świec w v6 to wg mnie wchodzenie w niepotrzebne koszty, zdejmowanie kolektora i wymiana uszczelek (bo je teoretycznie powinno się zawsze wymieniać, a oryginały to ponad 100pln) i same świece, a wszystko x 6, no chyba, że sam to będziesz robił i przyoszczędzisz na uszczelkach. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 09:23
|
|
|
Moze ktos ma konkretna wiedze, czy szczelina 0.8 ma sens, bo "gazownik powiedzial" mnie nie przekonuje ani troche. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-05-2014, 10:07
|
|
|
W mieszance lpg z powietrzem do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż w przypadku benzyny z powietrzem przez co cewki, świece czy przewody są narażone bardziej na przebicie i tym samym uszkodzenie. Zmniejszając przerwę po miedzy elektrodami świecy o około 15 - 20% powodujemy, że cewki, przewody czy świece posłużą dłużej. |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 14:03
|
|
|
Dzięki
Wydłużenie żywotności to jedyna korzyść, czy jest to też jakoś odczuwalne w jeździe na gazie?
0.8 to świece takie jak do 2.0, tak? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-05-2014, 16:09
|
|
|
Kultura pracy też może się poprawić jeśli są jakieś niedomagania w układzie wysokiego napięcia. |
|
|
|
 |
bakus_44
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-05-2014, 13:08
|
|
|
Witam.
Muszę uszczelnić w swoim galu pokrywy zaworow, bo cieknie po zmianie na pelen syntetyk:) Pomyslalem, ze moze wymienie przy okazji swiece (przebieg 120tys., jakies 30tys na lpg- skoro cieknie to pewnie uszczelki nie wymieniane, a co za tym idzie swiece pewnie tez, no ale jeszcze mechanik oceni w jakim sa stanie).
Udalem sie w tym celu porady do cieszacego sie dobra renoma w rejenie warsztatu montujacego instalacje.
Majster polecil mi zwykle 1 elektrodowe denso z przerwa 0.8 i przewody jakies na B... podobno ngk juz sie popsulo. Twierdzi, ze nie warto inwestowac w platyny bo na tych tez zrobie ze 40tys, a zawsze nowa swieca to nowa swieca i na moim miejscu wolalby czesciej wymieniac te tansze. Nie wiem ile wynosi koszt wymiany takich swiec wiec ciezko mi to przekalkulowac.
Co o tym sadzicie? |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 21-05-2014, 13:30
|
|
|
bakus_44, ja latam na zwykłych Denso - zrobione 20 tys i wszystko gra |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-05-2014, 13:40
|
|
|
Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km. |
|
|
|
 |
bakus_44
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-05-2014, 23:49
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km. |
Pytanie ile u mechanika taka wymiana. Jeżeli jak podejrzewam ze 150zl to finansowo wychodzi praktycznie na to samo (swiece okolo 100 zwykle, 250 platyny- roznica pozostaje na 2ga wymiane, wymiana tych pierwszych kolo 2x czesciej). Moze rzeczywiscie lepiej zalozyc zwykle... bo "nowa swieca to nowa swieca":)
Jakie oznaczenie beda mialy zwykle swiece denso z przerwa 0.8?jakie platynowe i irydowe?
Jezeli zdecydowalbym sie na drozsze to lepsza platyna czy iryd? |
|
|
|
 |
|