błąd wlewu paliwa |
Autor |
Wiadomość |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 05-05-2014, 21:14 błąd wlewu paliwa
|
|
|
Pytanie do znawców tematu.Chodzi o silnik 2.2 did 156km.Po pewnym czasie zauważyłem częste włanczanie się wentylatorów.Podjechałem na kompa i okazało się że jest błąd czujnika wlewu paliwa.Czy ktoś miał podobny problem.Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-05-2014, 22:55
|
|
|
Witam
Czujnik wlewu paliwa. Sluzy on do okreslenia ile jednostek specyfiku do DPF ma dodac komputer. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 06-05-2014, 15:13
|
|
|
Dobra,ale co to oznacza jest coś uszkodzone co trzeba wymienić?Dozuje wtedy ten płyn czy nie? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 06-05-2014, 20:24
|
|
|
lukasz1 napisał/a: | Dobra,ale co to oznacza jest coś uszkodzone co trzeba wymienić?Dozuje wtedy ten płyn czy nie? |
tzn ,że czujnik nie działa i nie dodaje do paliwa płynu obniżającego temp. wypalania FAP w związku z tym fap się częściej zapycha i częściej następuje wypalanie go co konsekwencji objawia się uruchamianiem wentylatorów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
profes
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI lift (1999r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 5 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-06-2014, 22:01
|
|
|
Mam ten sam objaw, co dalej powinienem zrobić? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 03-06-2014, 23:55
|
|
|
Rozwinę nieco temat czujnika wlewu paliwa, czyli tzw. "czujnika korka".
"Czujnik korka", przy każdym tankowaniu wykonuje dwie czynności:
1 - Wskazuje moment odkręcenia korka, w którym komputer FAP-u powinien zmierzyć ilość paliwa w baku przed rozpoczęciem tankowania.
2 - Wskazuje moment zakręcenia korka, w którym komputer FAP-u powinien zmierzyć ilość paliwa w baku po zakończeniu tankowania.
Brak sygnału z uszkodzonego czujnika korka nie uruchomi procedury wyliczenia przez komputer FAP-u, dawki płynu (związek ceru) wpuszczanego do zbiornika paliwa i ułatwiającego wypalanie sadzy.
Konstrukcje czujnika mogą się różnić w zależności od marki i modelu auta, jednak wszędzie działają na zasadzie zero-jedynkowej (włącz-wyłącz). Z naprawą powinien sobie poradzić każdy elektryk. |
|
|
|
 |
|