[EAxx] Problem z zegarami HC |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-12-2013, 18:29 [EAxx] Problem z zegarami HC
|
|
|
Witajcie,
jakiś czas temu kupiłem od Huga zegary HC z 2.4 GDI do mojego 2.0. Zegary przyszły przerobione i w 100% sprawne - tu nie mam żadnych zastrzeżeń. Po jakimś czasie przestały mi świecić podświetlenie popielniczki i schowka (zrobiony był patent z krańcówką w schowku). Wczoraj kupiłem nowe ledy żeby je tam wsadzić i... Wywaliło mi bezpiecznik pod maską. Fina.nie udało mi się uruchomić popielniczkę ale schowka pomino nawet pominięcia krańcówki nie. Ale to nie problem.
Po tych zajściach mam efekt jak na filmie:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Tu telefon trochę to przekoloryzował, po włączeniu zapłonu jest sporo ciemniej niż tu widać. Z tego co pamiętam to po włączeniu zapłonu świeciły normalnie na full. Po odłączeniu regulatora natężenia podświetlenia deski cały czas świeci w wersji cieniejszej. Wszystko bezpieczniki sprawdziłem i są ok.
Macie jakieś pomysły co to może być?
Wdzięczny będę za wszelką pomoc. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-12-2013, 21:48
|
|
|
Po filmiku ciężko powiedzieć.
Czy przygasa ci całe podświetlenie, czy tylko zegary?
Zacząłbym od wyizolowania i podłączenia klasycznych żaróweczek tam gdzie miały być.
Potem jeszcze raz bezpieczniki.
Na koniec moduł ściemniania (jest podłączony do tej gałeczki od ściemniania zegarów).
Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym ETACS (jeśli masz), ale to mało prawdopodobne. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-12-2013, 22:14
|
|
|
Jak włączam zapłon to świecą słabo, jak włączę światła to świecą mocno (tzn normalnie). Oczywiście na włączonym samym zapłonie świeci się tylko zegarek i climatronic oprócz zegarów ale tu wszystko jest ok. Jeśli chodzi o żarówki to je wyciągnąłem całkowicie i efekt ten sam. ETACS i nowy moduł ściemniania jadą do mnie od Huga. Szczerze to myślę że to może być ten moduł bo on był wcześniej dziwnie przymocowany do osłony zegarów i się połamał. Chwilowo miałem go luzem w środku i latał sobie pod deską, teraz go przykręciłem ale może coś sie zruszyło w nim i się rozsypał.
Wygląda to tak jakby na samym zapłonie/uruchomionym silniku bez świateł dostawał za mało prądu, dokładnie taki sam efekt jest nawet na włączonych światłach ale wypiętym module ściemniania.
[ Dodano: 08-12-2013, 22:15 ]
Co do filmiku to od 3 sek. masz włączony tylko zapłon a po 3 sek. włączone światła. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-12-2013, 19:37
|
|
|
ETACS jest na stałe połączony z puchą bezpieczników, więc to co opisujesz bardziej pasi do modułu ściemniania.
A to przygasanie to dotyczy wszystkich świateł (climatronic też), czy tylko samych zegarów? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-12-2013, 21:11
|
|
|
Może opisze to tak... Normalnie kiedy włączałem zapłon to zegary zapalały się pełną mocą, potem jak włączałem światła to nie było różnicy, po prostu zapalały się światła i podświetlenie deski. Teraz natomiast jak włączam zapłon to zegary świecą bardzo słabo i dopiero jak włączę światła to zaczynają świecić normalnie. Cała reszta jest jak najbardziej normalnie. Wygląda to jakby zegary na samym zapłonie dostawały za mało prądu, kiedy włączy się światła to dostają już tyle ile trzeba i normalnie świecą. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-12-2013, 21:18
|
|
|
No to jeśli to dotyczy tylko zegarów, to widzę 2 możliwości:
- moduł ściemniania
- coś w samych zegarach
Dobrze by było jakbyś miał inne zegary na podmiankę |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-12-2013, 21:30
|
|
|
Z zegarami HC do 2.0 jest ciężko.. Ale na dniach będę miał moduł ściemniania od Huga, myślę że to o to się rozchodzi. Nie da się zrobić jakiegoś mostka na wtyczce żeby spróbować wysterować to na max podświetlenie? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-12-2013, 10:47
|
|
|
Moduł ściemniania wygląda tak:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-12-2013, 20:12
|
|
|
Aha.. i to tą lewą wtyczkę wpina się w potencjometr tak? Może z drugiej strony się coś wypieło... Z prawej są dwie kostki, wiesz do czego? Może być że jedna jest na zapalonych światłach a druga do wyłączonych?
[ Dodano: 11-12-2013, 15:32 ]
Sprawdziłem i ja nie mam nic takiego u siebie... U mnie idzie wtyczka od potencjometru prosto do wiązki instalacji...wyciągnąłem lewą gratkę i przełączniki żeby t zlokalizować ale nic nie znalazłem. Dodam że do czasu jazd z tymi przepalonymi żarówkami było wszystko ok. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 12-12-2013, 18:23
|
|
|
Łysy88, identycznie miałem jak bawiłem się z zegarami, tzn jak włożyłem zegary i nie zamontowałem osłony tej czarnej plastikowej wokół zegarów. Jest w niej potencjometr od ściemniania. Może nie wpiołeś dobrze wtyczki i wypadła?
Jak nie to stawiam na sam potencjometr, komuś na forum już padł, chyba MAriano wymieniał. Jakby co to mam taki w zapasie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-12-2013, 19:30
|
|
|
Właśnie problem jest taki że jak odepnę ten potencjometr to cały czas jest ciemno - nie zupełnie ale ciemniej, bez względu czy zapalone czy niezapalone światła. Kiedy wepnę to jest ciemno bez świateł a ze światłami jest ok. Dostałem od Huga potencjometr z auta gdzie były moje aktualne zegary. Ale tam są dwa gniazda, z czego do jednego pasuje z mojej instalacji wtyczka a drugie zostaje puste. Po takim podłączeniu dalej ten sam efekt. Dodam że na początku było ok. Zauważyłem że nie świeci mi się schowek i stojak na kubki, pewnie ma to coś wspólnego z zegarami. Wszystkie bezpieczniki już przejrzałem kilka dni temu i były ok oprócz jednej 10A pod maską ale to wymieniłem. Dziś chyba będę wymieniał po kolei wszystko i sprawdzał czy coś to zmieni.
[ Dodano: 12-12-2013, 21:22 ]
Dodam że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są ok.
[ Dodano: 15-12-2013, 21:22 ]
Więc znalazł się winowajca. Tak jak sveno i swinks_UK obstawiali - potencjometr podświetlenia deski. Wypiąłem go i zacząłem sprawdzać w kostce gdzie jest prąd i... nie ma nigdzie. Ale podając masę na środkowy pin odzyskałem pełne podświetlenie po przekręceniu kluczyka. Aktualnie mam zrobiony mostek między 1 i 2 kablem dzięki czemu w każdym wypadku świeci mi się na max podświetlenie - po przekręceniu kluczyka same zegary a po włączeniu świateł zegary i deska. W sumie mi to wystarczy bo i tak nigdy nie korzystałem z pokrętła ale poszukam potencjometru na jedną wtyczkę.
Dostałem od Hugo potencjometr z polifta i ma dwa gniazda, na wtyczkę 2 i 3 pinową, u mnie w przedlifcie jest tylko jedna - 3pinowa. Po wpięciu z polifta jednej wtyczki nadal był efekt ciemnych zegarów po zapłonie i jasnych po włączeniu świateł.
Może komuś się to przyda kiedyś. |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 19-05-2014, 15:32
|
|
|
Odświeżę, po problem w sumie podobny.
HC przerobione z polifta V6 do przedlifta V6.
Przez około rok było super. A potem się spsuło: po przekręceniu kluczyka świeci ledwo-ledwo, jak na maksymalnie skręconym ściemniaczu.
Przy zapalonych światłach działa normalnie.
Podkreślę, że to przedlift - ściemniacz na jedną wtyczkę, "modułu ściemniacza" brak. Sam regulator ściemniacza jest niewinny, podmieniałem na dwa inne sprawne i było to samo. Zresztą, nawet po wypięciu wtyczki z niego nie ma żadnej różnicy w działaniu "bez świateł".
Możliwe, że w samych zegarach padł kondensator/opornik odpowiedzialny za to? |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
|