Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6 manual] Tempomat
Autor Wiadomość
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 19-05-2014, 10:01   [3.0 V6 manual] Tempomat

Czołem, chodzi mi po głowie pomysł domontowania tempomatu do mojego Miśka.

Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią. Z takich pobieżnych poszukiwań wylistowałem jakie części musiałbym dołożyć:
1. sterownik

2. zespół siłownika, linki

3. dźwigienka w kierownicy

Czy coś jeszcze jest potrzebne? Gdzie jest montowany sterownik? Czy są gotowe wiązki żeby się wpiąć czy trzeba by rzeźbić i dorabiać?
Pytań sporo, ale może ktoś już taki temat przerabiał coś podpowie :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-05-2014, 17:36   

piotr277 napisał/a:
Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią.


Trochę słabo to widze , szczególnie jak będą różnice w obciążeniu silnika , górki , wzniesienia , podjazdy . Automat redukuje i wraca do biegu który był poprzednio tu będzie mocno obciążone sprzęgło . A w pewnych przypadkach możesz zgasić silnik jak nie pomożesz ręcznie . Nie wiem czy warto się w to bawić , ja bym dał sobie spokój .
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 20-05-2014, 00:14   

Cześć. Miałem założony tempomat w seacie leonie z manualem i nie nażekałem. Fajnie dawał radę zwłaszcza na trasie. A co do postu kolegi wyżej to myślę że nikt nie włącza tempomatu i idzie spać. Powodzenia
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 20-05-2014, 07:26   

PiotrKw, zgodnie z informacjami z service manuala tempomat wyłącza się automatycznie kiedy prędkość spadnie o 10 km/h (czyli np jakieś górki, itd.). Więc nie było by problemów o których piszesz. Poza tym włączenie tempomatu nie zwalnia z obowiązku reagowania na sytuację (hamowanie, redukcja biegu, itd.) :)
n_bart, dzięki!
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-05-2014, 14:36   

piotr277 napisał/a:
Więc nie było by problemów o których piszesz.


Spróbuj zamontować , bo jak rozumiem chcesz usłyszeć aprobatę :wink:
Ale mając trzy pojazdy z AT i tempomatami uważam, że będzie to namiastka .
Pamiętam kiedys w ojca Fiacie 126p tez było coś na kształt tempomatu , tzw ręczny gaz .
( rok 1977 ) Można było pociągnąc za cięgło pod kierownicą , zablokować i .... pomachać nóżkami :wink: Do czasu .... :wink:

Ale życze powodzenia .
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-05-2014, 20:55   

Mam tempomat w L200 HP z manualem. Przy 178 koniach i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie. Przy 3.0 i jego podobnej mocy pewnie też będzie działało normalnie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 20-05-2014, 22:21   

PiotrKw, dzięki za opinię. Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody :-)
Heilsberg, ok, czyli się da z ręczną skrzynią
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-05-2014, 22:55   

piotr277 napisał/a:
Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody :-)


Techniczne przeszkody są zawsze do rozwiązania , z problemami ale są . Nie ma za to nic gorszego jak upierdliwe użytkowanie :wink:

Heilsberg napisał/a:
i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie.


W płaskim terenie tak i bez nadmiernego dociążenia pojazdu .
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 21-05-2014, 00:06   

HPek w płaskim terenie i bez obciążenia na piątce jedzie od 50 km/h.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 21-05-2014, 10:20   

Ok, czyli odpowiedź na pytanie czy się da już mam - da się.
Pozostają otwarte pytania:
- czy potrzebne są jeszcze jakieś elementy, oprócz wymienionych przeze mnie
- gdzie mieści się sterownik, gdzie jest podpinany
- czy są gotowe wiązki (do sterownika, do siłownika, do "wajchy"), czy muszę je sam stworzyć - być może sam będę w stanie na to odpowiedzieć, jak pogrzebię
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 21-05-2014, 19:13   

tomek5, dzięki wielkie - znalazłem podobny schemat ale nie potrafiłem zlokalizować, gdzie jest centralka (był trochę inny rysunek) - teraz widzę, że powinna być pod licznikami, za plastikowymi panelami. Będę zatem musiał poszukać tam wiązki :)
Z tego schematu wynika też, że "main switch" był do roku 93 a potem już nie. tomek5, czy u Ciebie on występuje, czy nie? Bo z tego co pamiętam to masz u siebie tempomat :?:
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
szatan666 
Forumowicz


Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 114
Skąd: Rzeszów / Amsterdam
Wysłany: 29-05-2014, 14:19   

Witam , mam 3.0 manual i tempomat w standardzie . wcale nie przeszkadza ze mam manual bo przy jedzie na tempomacie zmieniaja sie mapy zapłonu na 90%
Zauwazylem to dlatego że jadac pod duze wzniesienie na 5 biegu 100km/h dodajac gazu nogą auto jest zamulone i powoli zwalnia , na tempomacie te same wzniesienie i ta sama predkosc aż wciska w fotel i to zupełnie nie to auto , całe wzniesienie utrzymuje 100km/m

Ja polecam tempomat w manualu, swietna sprawa tu gdzie mieszkam same autostrady wiec sprawuje sie to idealnie
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 30-05-2014, 09:29   

szatan666, dzięki! jak będę miał jakieś pytania co, jak i gdzie jest zamontowane to już wiem do kogo uderzać! :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-06-2014, 20:37   

Mam tempomat w maual 2,8 TD - to jakiś kit zamontowany dodatkowo. Nie używam często ale działa bez zastrzeżeń. Nie pamiętam jak jest w oryginalnym ale u mnie po naciśnięciu hamulca tempomat jest automatycznie odłączany i aby wznowić jego działanie trzeba przytrzymać przycisk.
_________________
...że boki zrywać
 
 
szatan666 
Forumowicz


Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 114
Skąd: Rzeszów / Amsterdam
Wysłany: 03-06-2014, 22:31   

W oryginalnym tez tak jest , nacisniecie hamulca wyłącza tempomat , to normalne w kazdym aucie chyba tak jest , zwiekszanie predkosci jazdy nie robi sie nożną dzwignią od gazu tylko "wichajstrem" z lewej strony kierownicy .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.