[3.0 V6 manual] Tempomat |
Autor |
Wiadomość |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 19-05-2014, 10:01 [3.0 V6 manual] Tempomat
|
|
|
Czołem, chodzi mi po głowie pomysł domontowania tempomatu do mojego Miśka.
Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią. Z takich pobieżnych poszukiwań wylistowałem jakie części musiałbym dołożyć:
1. sterownik
2. zespół siłownika, linki
3. dźwigienka w kierownicy
Czy coś jeszcze jest potrzebne? Gdzie jest montowany sterownik? Czy są gotowe wiązki żeby się wpiąć czy trzeba by rzeźbić i dorabiać?
Pytań sporo, ale może ktoś już taki temat przerabiał coś podpowie |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 19-05-2014, 17:36
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią. |
Trochę słabo to widze , szczególnie jak będą różnice w obciążeniu silnika , górki , wzniesienia , podjazdy . Automat redukuje i wraca do biegu który był poprzednio tu będzie mocno obciążone sprzęgło . A w pewnych przypadkach możesz zgasić silnik jak nie pomożesz ręcznie . Nie wiem czy warto się w to bawić , ja bym dał sobie spokój . |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-05-2014, 00:14
|
|
|
Cześć. Miałem założony tempomat w seacie leonie z manualem i nie nażekałem. Fajnie dawał radę zwłaszcza na trasie. A co do postu kolegi wyżej to myślę że nikt nie włącza tempomatu i idzie spać. Powodzenia |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 20-05-2014, 07:26
|
|
|
PiotrKw, zgodnie z informacjami z service manuala tempomat wyłącza się automatycznie kiedy prędkość spadnie o 10 km/h (czyli np jakieś górki, itd.). Więc nie było by problemów o których piszesz. Poza tym włączenie tempomatu nie zwalnia z obowiązku reagowania na sytuację (hamowanie, redukcja biegu, itd.)
n_bart, dzięki! |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-05-2014, 14:36
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Więc nie było by problemów o których piszesz. |
Spróbuj zamontować , bo jak rozumiem chcesz usłyszeć aprobatę
Ale mając trzy pojazdy z AT i tempomatami uważam, że będzie to namiastka .
Pamiętam kiedys w ojca Fiacie 126p tez było coś na kształt tempomatu , tzw ręczny gaz .
( rok 1977 ) Można było pociągnąc za cięgło pod kierownicą , zablokować i .... pomachać nóżkami Do czasu ....
Ale życze powodzenia . |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 20-05-2014, 20:55
|
|
|
Mam tempomat w L200 HP z manualem. Przy 178 koniach i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie. Przy 3.0 i jego podobnej mocy pewnie też będzie działało normalnie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 20-05-2014, 22:21
|
|
|
PiotrKw, dzięki za opinię. Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody
Heilsberg, ok, czyli się da z ręczną skrzynią |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-05-2014, 22:55
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody |
Techniczne przeszkody są zawsze do rozwiązania , z problemami ale są . Nie ma za to nic gorszego jak upierdliwe użytkowanie
Heilsberg napisał/a: | i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie. |
W płaskim terenie tak i bez nadmiernego dociążenia pojazdu . |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 21-05-2014, 00:06
|
|
|
HPek w płaskim terenie i bez obciążenia na piątce jedzie od 50 km/h. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 21-05-2014, 10:20
|
|
|
Ok, czyli odpowiedź na pytanie czy się da już mam - da się.
Pozostają otwarte pytania:
- czy potrzebne są jeszcze jakieś elementy, oprócz wymienionych przeze mnie
- gdzie mieści się sterownik, gdzie jest podpinany
- czy są gotowe wiązki (do sterownika, do siłownika, do "wajchy"), czy muszę je sam stworzyć - być może sam będę w stanie na to odpowiedzieć, jak pogrzebię |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 21-05-2014, 19:13
|
|
|
tomek5, dzięki wielkie - znalazłem podobny schemat ale nie potrafiłem zlokalizować, gdzie jest centralka (był trochę inny rysunek) - teraz widzę, że powinna być pod licznikami, za plastikowymi panelami. Będę zatem musiał poszukać tam wiązki
Z tego schematu wynika też, że "main switch" był do roku 93 a potem już nie. tomek5, czy u Ciebie on występuje, czy nie? Bo z tego co pamiętam to masz u siebie tempomat |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 29-05-2014, 14:19
|
|
|
Witam , mam 3.0 manual i tempomat w standardzie . wcale nie przeszkadza ze mam manual bo przy jedzie na tempomacie zmieniaja sie mapy zapłonu na 90%
Zauwazylem to dlatego że jadac pod duze wzniesienie na 5 biegu 100km/h dodajac gazu nogą auto jest zamulone i powoli zwalnia , na tempomacie te same wzniesienie i ta sama predkosc aż wciska w fotel i to zupełnie nie to auto , całe wzniesienie utrzymuje 100km/m
Ja polecam tempomat w manualu, swietna sprawa tu gdzie mieszkam same autostrady wiec sprawuje sie to idealnie |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 30-05-2014, 09:29
|
|
|
szatan666, dzięki! jak będę miał jakieś pytania co, jak i gdzie jest zamontowane to już wiem do kogo uderzać! |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-06-2014, 20:37
|
|
|
Mam tempomat w maual 2,8 TD - to jakiś kit zamontowany dodatkowo. Nie używam często ale działa bez zastrzeżeń. Nie pamiętam jak jest w oryginalnym ale u mnie po naciśnięciu hamulca tempomat jest automatycznie odłączany i aby wznowić jego działanie trzeba przytrzymać przycisk. |
_________________ ...że boki zrywać
 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 03-06-2014, 22:31
|
|
|
W oryginalnym tez tak jest , nacisniecie hamulca wyłącza tempomat , to normalne w kazdym aucie chyba tak jest , zwiekszanie predkosci jazdy nie robi sie nożną dzwignią od gazu tylko "wichajstrem" z lewej strony kierownicy . |
|
|
|
 |
|