Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 19:12
[EAxx] Wlew paliwa syczy, zbiornik sie zapowietrza
Autor Wiadomość
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 26-08-2010, 15:50   

Pewnie, że powietrze się dostaje ale nie gwałtownie. Gdyby w momencie odkręcania tak mocno zasysało mieszanka gazów byłaby bardzo, ale to bardzo wybuchowa. Nie wiem kolego czy wiesz,ale na wolnym powietrzu to nie benzyna się pali tylko jej opary. Stąd tez podczas tankowania zabronione jest palenie fajek i np gadanie przez telefon.
Swego czasu pracowałem w branzy paliwowej i często przechodziłem szkolenia. Uwierz, że mógłbym tu pisać godzinami na ten temat :)

Pisząc poprzedniego posta nie miałem zamiaru walić morałami tylko zwrócić uwagę na malutki szczegół: podciśnienie a ciśnienie gazów.Chodziło mi o tą różnicę.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-08-2010, 20:52   

:shock: - dawno takich głupot nie czytałem...
edit: jeśli masz w baku nadciśnienie, to znaczy, że masz niesprawny zawór dwudrożny albo przewody do filtra węglowego albo filtr węglowy albo zawór purge
ew. dowolna permutacja ww jest dopuszczalna
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 26-08-2010, 22:06   

Może i tak,tylko wtedy wychodzi na to,że prawie 100%samochodów ma te wady. Nie mam na myśli skrajnie wysokich ciśnień. Nie bez powodu zbiornik zabezpieczony jest zaworkiem,który do pewnego momentu utrzymuje nadciśnienie w zbiorniku.
Przygodę swoją z paliwami zaczynałem na stacjach benzynowych sieci O.....en. Zaczynałem od pracy na podjeździe aż do tzw koordynatora. Uwierz mi, że praktycznie kazdy samochód jaki obsługiwałem syczał przy odkręcaniu korka. Bez różnicy czy stary czy nowy. Wyjątkiem były diesle.
Z teorią zgadzać się nie musicie, napisałem tylko to co kiedyś usłyszałem na szkoleniu od strażaka. On nam to w ten sposób wytłumaczył. Jeśli faktycznie piszę głupoty to przepraszam ale z palca tego nie wyssałem.
Do tej pory nie miałem powodu w to nie wierzyć ale jeśli jestem w błędzie to chętnie poznam przyczyny syczenia:)
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 28-08-2010, 14:16   

Chłopaki spokojnie. Najlepiej w jakiś sposób ustalić czy mam do czynienia z nad czy pod ciśnieniem.
Wiecie wcześniej jeździłem 126p i tam nigdy czegoś takiego nie było więc byłem zaciekawiony o co chodzi :) . Jak już sprawdzę to dam znać czy to nadciśnienie.
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 28-08-2010, 16:13   

to jest zagadka dla Janusza Wajsa :) dlaczego syczy ,i czy jest to objaw prawidłowy czy nie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2010, 21:26   

pipi_ja, peace - ja znów zareagowałem niepotrzebnie traktując temat z góry...
jednak opisałem Ci, że nadciśnienia w baku jest patologią i napisałem dlaczego

podciśnienie zaś też jest patologią, tyle że mniejszą i łatwiej to naprawić
jak wcześniej - mam 3 Misie, w 2 nie syczy, w trzecim tak - i tu dziś miałem zaskoczenie - po wyjeżdżeniu 60 litrów (bak 64) nie było syczenia! - wcześniej tankowałem między 50 a 55 litrów i syczało...
będę badał temat...

obejrzyj korek od środka - są tam otwory, sprężyna i przepona - przy podciśnieniu powinno zasysać powietrze do środka
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 29-08-2010, 22:02   

Dorzucę do tematu :)

W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę...
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 29-08-2010, 23:06   

areksz121 napisał/a:
Dorzucę do tematu :)

W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę...


Mam zatankowane auto pomiędzy 1/4 do 1/2 i zawsze jak odkręce korek to syczy - śmigam na LPG więc rzadko odkręcam korek PB. Może faktycznie jak jest mała ilość paliwa pojawia się podciśnienie w zbiorniku paliwa co ma wpływ na stabilniejszą pracę pompy i układu wtryskowego (dywagacje takie tam....). Ciekawy banalny temat :p
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
jac3003 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant manual V6 24v 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-05-2014, 20:59   [EA5A/W 2.5] Ciśnienie w zbiorniku paliwa

Witam,
jak w temacie, przy odkręcaniu korka od wlewu paliwa boję się, że mnie wciągnie do środka :/
Niestety nie znalazłem podobnego tematu na forum galanta, jedynie pajero w którym piszą, żeby wymyć korek i przedmuchać.

Moje pytanie brzmi: co powinienem sprawdzić i jak to wygląda :)

Czy olanie sprawy może wywołać jakieś kontuzje silnika?

Czy jest jakiś domowy sposób na naprawę?

Mój misiek to Galant 2001 Avance Kombi 2,5 v6 manual

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Jacek
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-05-2014, 21:58   

Carismy i Space Stary mają to samo i nikt przy tym nic nie kombinuje :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 23-05-2014, 22:03   

chyba to normalne bo także mam jakby podciśnienie przy odkręcaniu korka :)
zasysa jakby miało korek do środka wciągnąć
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 23-05-2014, 23:08   

W qashqaiu :mrgreen: jest to samo , tak miałem w maździe,toyocie ,a nawet w poldku ....i żyję :wink:
Ręki mi nie urwało :P
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Cookie86 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5A Sport 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 23-05-2014, 23:08   

u mnie to samo i dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze" :mrgreen:
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 23-05-2014, 23:22   

Cookie86 napisał/a:
dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze"
Cytat:

To nakarm go raz do syta aż mu się uleje sknero :mrgreen:
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-05-2014, 09:48   

mam to samo ale chyba nie powinno tak być, zbiornik raczej powinien mieć odpowietrzenie,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.