[2.0 GDI] prosze o pomoc- zmiana silnika z 2.0 gdi na 1.8 mp |
Autor |
Wiadomość |
nataliacn
Nowy Forumowicz nataliacn
Auto: mitsubishi pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 28 Maj 2014 Posty: 1 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 28-05-2014, 17:26 [2.0 GDI] prosze o pomoc- zmiana silnika z 2.0 gdi na 1.8 mp
|
|
|
Witam
Kupiłam niedawno Pnininka z silnikiem 2.0 GDI z zamysłem włożenia do niego gazu. Po kilku wizytach u mechaników okazało się iż jest to nie możliwe więc wpadłam na pomysł żeby zmienić silnik 2.0 GDI na 1,8 MPI i pytanie moje jest takie czy pozostałe części będą pasowały pod ten silnik? Proszę o pomoc bo nigdie nie mogłam znaleść nic na ten temat. |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-05-2014, 07:33
|
|
|
Jest to jak najbardziej do zrobienia. Poza Europą Mitsubishi oferowało głównie Pinina (aka iO, TR4) z silnikami MPI właśnie, lub dwuwałkowymi silnikami 2,0 (też MPI) znanymi choćby z Lancera. Myślę, że konieczna może być wymiana komputera sterującego, ale to już jakiś spec od swap`ów musi się wypowiedzieć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2014, 08:50
|
|
|
Na pewno komputera wraz z cała wiązka silnika i być może także skrzyni wraz z kompletem sprzęgła. Do takiego swapu najlepiej kupić jakiegoś rozbitka bądź anglika.
Przeważnie jednak najkorzystniej wychodzi zmiana samochodu. |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-05-2014, 11:09
|
|
|
Skrzynia, obudowa sprzęgła i samo sprzęgło są identyczne. Mocowania silnika też.
W Australii np. w ogóle nie było silników GDI, za to był 1,6 MPI w krótkiej wersji.
Australia
A w oficjalnej notce Mitsubishi o Pininie jest mowa tylko o GDI
Oficjalna strona |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-05-2014, 14:11
|
|
|
Ciekawe czym było podyktowane takie uszczęśliwienie na siłę? |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 20-07-2014, 15:26
|
|
|
Żeby nie zaśmiecać forum to tu napiszę. Skoro silniki i skrzynkę są kompatybilne , to prawdopodobnie da się do MPI włożyć automat z reduktorem. Czy przy takiej opcji oprócz skrzyni i jej sterownika trzeba coś jeszcze kupować?? A może sterowniki silników się różnią i też należy wymienić?? Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, dlaczego na allegro skrzynie do MPI są co najmniej 2x droższe niż do GDI??
Od razu uprzedzam że u mnie nie wchodzi opcja sprzedaży i kupna innego z automatem. Dobre auto ciężko sprzedać za dobrą cenę a potem jeszcze trudniej kupić coś równie dobrego, dlatego wole zainwestować w moje auto. A jest to konieczne ze względu na problemy z biodrem. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21-07-2014, 09:31
|
|
|
jakbyCi ten 2.0GDI wadził - to może odkupię... właśnie mam 1,8GDI .. ale musze go wymienić ( ciągłe problemy ) - daj znać cena / przebieg |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
|