Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Słabe hamulce
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 04-06-2014, 13:14   [Cari 1.8 GDI] Słabe hamulce

Ostatnimi czasy zauważyłem, że siła hamowania nie jest taka rewelacyjna jak kiedyś i nie daję rady zblokować kół.
Zastanawiam się czy to może być kiepski płyn ewentualnie niedokładne odpowietrzenie czy raczej pompa hamulcowa już nie domaga? Pedał przy tym hamowaniu w sumie wpada do końca ale właśnie nawet na końcu nie ma tego efektu ostrego hamowania jak to zwykle przy zapowietrzonym układzie. Wycieków nigdzie nie zauważyłem.
Zaciski zregenerowane, wszystko elegancko się porusza także to nie tu wina.
Wymiana płynu czy regeneracja pompy to właściwie nie wielki wydatek patrząc na ceny zestawu naprawczego tylko zapewne więcej roboty.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2014, 21:12   

Na początku warto sprawdzić odpowietrzenie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 04-06-2014, 21:22   

robertdg, ale jesli jest wszystko szczelne i nie bylo grzebane przy hamulcach to tak sam z siebie by sie zapowietrzył?
ja bym poszedl w kierunku pompy i plynu jeśli nikt tam nigdy nie zaglądał.
_________________

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-06-2014, 09:38   

Płyn planuję zmienić bo to właśnie najprostsza metoda i zobaczymy dalej. Miałem wrażenie, że kiedyś po robotach mechaników przy hamulcach coś jest gorzej ale wytłumaczyłem to sobie tak, że w innym aucie którym jeżdżę hamulce są ostre i dlatego takie wrażenie odnoszę, widać chyba mylne. A teraz ze starym płynem może własnie takie cuda się dzieją zwłaszcza że auto więcej stoi niż jeździ.
Takie pytanie odnośnie odpowietrzania. Jaka kolejność? Od najdalszego koła czy na krzyż? W carismie jeszcze tego nie robiłem i nie wiem jak przewidują w manualu.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-06-2014, 13:26   

Płyn hamulcowy powinno wymieniać się co 3 lata, ale kto to robi w terminie ?
Niestety, DOT-y są higroskopijne, i po jakimś czasie tracą swoje właściwości.
Co do odpowietrzania, to zasadniczo zaczyna się od najdalszego koła.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 14:05   

Ja też na początek proponował bym odpowietrzyć bo to jednak na zapowietrzone hamulce najbardziej wygląda.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 14:18   

Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? jaki ma kolor?
Pedał wpada do końca - sprawdzałes stan przednich przewodów hamulcowych?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-06-2014, 22:08   

Płyn był "podobno" zmieniany 2-3 lata temu. Podobno bo wiecie jak to jest, mechanik wymieniał cylinderki w bębnach i mówił, że zmienił ale może było tak że to co się wylało uzupełnił i tyle. No ale tak najgorzej nie wyglądał w zbiorniczku natomiast jak będzie wyglądać przy odpowietrznikach to się okaże.
Pedał właśnie leci do końca tylko z lekki wyraźnym oporem. Co do przewodów to na przetarte nie wyglądają, czy puchną nie wiem. To muszę sprawdź z czyjąś pomocą.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 23:28   

jakiś serwis w Wawie znasz? To pojedź i niech zrobią diagnozę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2014, 05:41   

A czy jak kilka razy pod pompujesz, to hamulce są trochę lepsze?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-06-2014, 17:31   

plecho1 napisał/a:
A czy jak kilka razy pod pompujesz, to hamulce są trochę lepsze?


To muszę sprawdzić. Generalnie w długi weekend zmieniam płyn i zdam relację czy się coś poprawiło.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-06-2014, 06:09   

Bo jeśli takie kilkukrotne pompowanie pomaga, to układ jest zapowietrzony a jeśli nie pomaga, to może być problem z pompą.
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 11-06-2014, 11:53   

Panowie... Mam podobny problem. Defekt - na prawym tylnym zacisku delikatny wyciek płynu. Pytanie teraz czy warto to naprawiać (wymiana uszczelek itp.), czy kupić cały używany zacisk i wymienić? I jeszcze jedno. Szukać typowo do Carismy czy też pasuje od Volvo V40, S40? Bo tego więcej jest na Allegro a może i w Siedlcach coś prędzej znajdę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-06-2014, 12:32   

Zestaw regeneracyjny powinien być tańszy od całego zacisku więc jeśli masz czas i umiejętności i jeśli twój zacisk nie jest uszkodzony mechanicznie to warto zregenerować.
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 11-06-2014, 12:36   

Objaw był taki, że jednego dnia było ok, a po nocy na drugi dzień pedał wpadł mi prawie w podłogę. Hamować hamuje, ale bierze właśnie przy samej podłodze. Dziś dopiero podniosłem ją do góry i na prawym zacisku zbierają się krople płynu, czyli ewidentny wyciek. Czy mechanicznie uszkodzony, nie mam pojęcia, bo trzeba jednak to rozebrać. W Markach znalazłem na Allegro regenerowane po 150zł. Przy zwrocie starego. Umiejętności się znajdą, bardziej czasowo się nie wyrabiam. Jutro mam jechać do Warszawy i jak dziś to rozgrzebię, to nie wiem, czy zdążę poskładać do jutra.
Ostatnio zmieniony przez marko22 11-06-2014, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.