[Cari 1.8 GDI] Słabe hamulce |
Autor |
Wiadomość |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 04-06-2014, 13:14 [Cari 1.8 GDI] Słabe hamulce
|
|
|
Ostatnimi czasy zauważyłem, że siła hamowania nie jest taka rewelacyjna jak kiedyś i nie daję rady zblokować kół.
Zastanawiam się czy to może być kiepski płyn ewentualnie niedokładne odpowietrzenie czy raczej pompa hamulcowa już nie domaga? Pedał przy tym hamowaniu w sumie wpada do końca ale właśnie nawet na końcu nie ma tego efektu ostrego hamowania jak to zwykle przy zapowietrzonym układzie. Wycieków nigdzie nie zauważyłem.
Zaciski zregenerowane, wszystko elegancko się porusza także to nie tu wina.
Wymiana płynu czy regeneracja pompy to właściwie nie wielki wydatek patrząc na ceny zestawu naprawczego tylko zapewne więcej roboty. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:12
|
|
|
Na początku warto sprawdzić odpowietrzenie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:22
|
|
|
robertdg, ale jesli jest wszystko szczelne i nie bylo grzebane przy hamulcach to tak sam z siebie by sie zapowietrzył?
ja bym poszedl w kierunku pompy i plynu jeśli nikt tam nigdy nie zaglądał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-06-2014, 09:38
|
|
|
Płyn planuję zmienić bo to właśnie najprostsza metoda i zobaczymy dalej. Miałem wrażenie, że kiedyś po robotach mechaników przy hamulcach coś jest gorzej ale wytłumaczyłem to sobie tak, że w innym aucie którym jeżdżę hamulce są ostre i dlatego takie wrażenie odnoszę, widać chyba mylne. A teraz ze starym płynem może własnie takie cuda się dzieją zwłaszcza że auto więcej stoi niż jeździ.
Takie pytanie odnośnie odpowietrzania. Jaka kolejność? Od najdalszego koła czy na krzyż? W carismie jeszcze tego nie robiłem i nie wiem jak przewidują w manualu. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-06-2014, 13:26
|
|
|
Płyn hamulcowy powinno wymieniać się co 3 lata, ale kto to robi w terminie ?
Niestety, DOT-y są higroskopijne, i po jakimś czasie tracą swoje właściwości.
Co do odpowietrzania, to zasadniczo zaczyna się od najdalszego koła. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:05
|
|
|
Ja też na początek proponował bym odpowietrzyć bo to jednak na zapowietrzone hamulce najbardziej wygląda. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:18
|
|
|
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? jaki ma kolor?
Pedał wpada do końca - sprawdzałes stan przednich przewodów hamulcowych? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-06-2014, 22:08
|
|
|
Płyn był "podobno" zmieniany 2-3 lata temu. Podobno bo wiecie jak to jest, mechanik wymieniał cylinderki w bębnach i mówił, że zmienił ale może było tak że to co się wylało uzupełnił i tyle. No ale tak najgorzej nie wyglądał w zbiorniczku natomiast jak będzie wyglądać przy odpowietrznikach to się okaże.
Pedał właśnie leci do końca tylko z lekki wyraźnym oporem. Co do przewodów to na przetarte nie wyglądają, czy puchną nie wiem. To muszę sprawdź z czyjąś pomocą. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 23:28
|
|
|
jakiś serwis w Wawie znasz? To pojedź i niech zrobią diagnozę. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-06-2014, 05:41
|
|
|
A czy jak kilka razy pod pompujesz, to hamulce są trochę lepsze? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-06-2014, 17:31
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A czy jak kilka razy pod pompujesz, to hamulce są trochę lepsze? |
To muszę sprawdzić. Generalnie w długi weekend zmieniam płyn i zdam relację czy się coś poprawiło. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-06-2014, 06:09
|
|
|
Bo jeśli takie kilkukrotne pompowanie pomaga, to układ jest zapowietrzony a jeśli nie pomaga, to może być problem z pompą. |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 11-06-2014, 11:53
|
|
|
Panowie... Mam podobny problem. Defekt - na prawym tylnym zacisku delikatny wyciek płynu. Pytanie teraz czy warto to naprawiać (wymiana uszczelek itp.), czy kupić cały używany zacisk i wymienić? I jeszcze jedno. Szukać typowo do Carismy czy też pasuje od Volvo V40, S40? Bo tego więcej jest na Allegro a może i w Siedlcach coś prędzej znajdę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-06-2014, 12:32
|
|
|
Zestaw regeneracyjny powinien być tańszy od całego zacisku więc jeśli masz czas i umiejętności i jeśli twój zacisk nie jest uszkodzony mechanicznie to warto zregenerować. |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 11-06-2014, 12:36
|
|
|
Objaw był taki, że jednego dnia było ok, a po nocy na drugi dzień pedał wpadł mi prawie w podłogę. Hamować hamuje, ale bierze właśnie przy samej podłodze. Dziś dopiero podniosłem ją do góry i na prawym zacisku zbierają się krople płynu, czyli ewidentny wyciek. Czy mechanicznie uszkodzony, nie mam pojęcia, bo trzeba jednak to rozebrać. W Markach znalazłem na Allegro regenerowane po 150zł. Przy zwrocie starego. Umiejętności się znajdą, bardziej czasowo się nie wyrabiam. Jutro mam jechać do Warszawy i jak dziś to rozgrzebię, to nie wiem, czy zdążę poskładać do jutra. |
Ostatnio zmieniony przez marko22 11-06-2014, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|