Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:59
[I 2.0T] Zmiana 4WD na 2WD
Autor Wiadomość
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 03-06-2014, 20:19   [I 2.0T] Zmiana 4WD na 2WD

Mam pytanie czy możliwa jest zmiana napędu z 4WD na 2WD? Co wiązałoby się z ewentualną przeróbką? Jakie części należałoby zakupić?
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-06-2014, 20:49   

Trzeba zmienić skrzynię, tylne wahacze wzdłużne i wyrzucić wał. Niektórzy zaspawywują wyjście na wał, ale wg. mnie to bez sensu. Generalnie to kiepski pomysł z downgrad-em napędów. Ale to Twoje auto i zrobisz jak uważasz.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
Ostatnio zmieniony przez i9i 04-06-2014, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 03-06-2014, 22:28   

Moje pytanie: po co?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-06-2014, 22:30   

W@sio napisał/a:
Moje pytanie: po co?

Też się zastanawiam, kto ma ośkę marzy o czterołapie ale odwrotnie? :evil:
Chyba, że RWD :badgrin:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 03-06-2014, 23:00   

Kaprycho właściciela nie zna granic :mrgreen:
Ogłoś , że się zamienisz na części z kimś kto chce 4 łapy
Oczywiście przekładka na jego koszt :mrgreen:
Ja osobiście wolę nie,zbyt karkołomne pomysły bym miał
Pozdrawiam
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 10:57   

Co padło że chcesz to zrobić?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 04-06-2014, 12:43   

Hubeeert napisał/a:
Co padło że chcesz to zrobić?

Nic nie padło :) Najzwyczajniej zastanawiałem się czy w ogóle jest taka możliwość techniczna. Nie przeszkadza mi napęd 4WD ale wydaje mi się, że w moim przypadku nie będzie mi on pomocny. Poruszam się po płaskich drogach, asfaltowych, zatem zakładam, że wykorzystanie napędu będzie znikome.
Podczas zakupu auta najbardziej zależało mi na silniku a nie ma z tego co wiem wersji O1T tylko z napędem na przód. Biorąc pod uwagę fakt, że auto ma stały napęd, jest cięższe, zwiększa się również jego spalanie.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2014, 12:56   

Odpuść sobie ten pomysł bo przy takiej mocy będziesz miał spore problemy z trakcją na zakrętach.

Nie jestem pewien jak wygląda napęd w OIT ale jeśli ma ACD to chyba ciężko będzie się pozbyć i zastąpić czymś co wytrzyma.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-06-2014, 21:36   

Airtrek Turbo R - wersja JDM wychodziła w FWD ze skrzynią CVT z tego co wiem...
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 00:44   

Haiku napisał/a:
Najzwyczajniej zastanawiałem się czy w ogóle jest taka możliwość techniczna.
Jest. Oczywiście, że tak, tyle, że sensu nie ma. A koszty operacji przewyższą oszczędności na benzynie na dystansie 200000km.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-06-2014, 22:47   

Hubeeert napisał/a:
A koszty operacji przewyższą oszczędności na benzynie na dystansie 200000km.

Jeśli w ogóle przyniosą jakieś oszczędności, przy tej wadze i gabarycie, te dwadzieścia-trzydzieści kilo to ułamek wagi. Do tego jedna oś częściej będzie zrywała trakcję przy tym silniku i koła przednie będą bardziej obciążone, co spowoduje szybsze zużycie opon. Co w sumie daje w najlepszym wypadku przeniesie kosztów paliwa na koszt opon. Zamiast napędu wywal wygłuszenia i wszystkie plastiki, tylną kanapę, dywan oraz podsufitkę, szyby z pleksy wąziutkie opony, felgi magnezowe i od razu ulga przy tankowaniu. :twisted:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-06-2014, 06:46   

i9i - jeszcze sporo oszczędności jest na pozbyciu się mas wirowych. Ale używanie słów oszczędność paliwa w zdaniu z silnikiem 4G63T to trochę niepoważne.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 06-06-2014, 09:54   

Każdy ma swoje zdanie i to jest bardzo dobre. Jaka byłaby dyskusja gdyby wszyscy się zgadzali? :)
W moim przypadku najbardziej zależało mi na silniku i może to głupie ale gdyby była wersja 2WD to z pewnością bym jej szukał zamiast 4WD.

To chyba tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za opinie. Faktycznie zmiana na ośkę w sprawnym samochodzie jest bez sensu.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
piotrpeter23 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander I 2005r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: stargard
Wysłany: 06-06-2014, 23:41   

Możemy się zamienić,ja mam napęd na dwa i silnik 2.0 :D
_________________
peter
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-06-2014, 12:59   

Jeżeli chciałbyś przekładać to najlepiej zamienić się z kimś na ośkę i przerzucić silniki. Zerknij jeszcze na różnicę w spalaniu czterołapa i ośki w mniejszych silnikach.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.