Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
[I 2.0T] Zmiana 4WD na 2WD |
Autor |
Wiadomość |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 03-06-2014, 20:19 [I 2.0T] Zmiana 4WD na 2WD
|
|
|
Mam pytanie czy możliwa jest zmiana napędu z 4WD na 2WD? Co wiązałoby się z ewentualną przeróbką? Jakie części należałoby zakupić? |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-06-2014, 20:49
|
|
|
Trzeba zmienić skrzynię, tylne wahacze wzdłużne i wyrzucić wał. Niektórzy zaspawywują wyjście na wał, ale wg. mnie to bez sensu. Generalnie to kiepski pomysł z downgrad-em napędów. Ale to Twoje auto i zrobisz jak uważasz. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
Ostatnio zmieniony przez i9i 04-06-2014, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-06-2014, 22:30
|
|
|
W@sio napisał/a: | Moje pytanie: po co? |
Też się zastanawiam, kto ma ośkę marzy o czterołapie ale odwrotnie?
Chyba, że RWD |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
GrzechuB
Forumowicz
Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 03-06-2014, 23:00
|
|
|
Kaprycho właściciela nie zna granic
Ogłoś , że się zamienisz na części z kimś kto chce 4 łapy
Oczywiście przekładka na jego koszt
Ja osobiście wolę nie,zbyt karkołomne pomysły bym miał
Pozdrawiam |
_________________ Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.
Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-06-2014, 10:57
|
|
|
Co padło że chcesz to zrobić? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 04-06-2014, 12:43
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Co padło że chcesz to zrobić? |
Nic nie padło Najzwyczajniej zastanawiałem się czy w ogóle jest taka możliwość techniczna. Nie przeszkadza mi napęd 4WD ale wydaje mi się, że w moim przypadku nie będzie mi on pomocny. Poruszam się po płaskich drogach, asfaltowych, zatem zakładam, że wykorzystanie napędu będzie znikome.
Podczas zakupu auta najbardziej zależało mi na silniku a nie ma z tego co wiem wersji O1T tylko z napędem na przód. Biorąc pod uwagę fakt, że auto ma stały napęd, jest cięższe, zwiększa się również jego spalanie. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2014, 12:56
|
|
|
Odpuść sobie ten pomysł bo przy takiej mocy będziesz miał spore problemy z trakcją na zakrętach.
Nie jestem pewien jak wygląda napęd w OIT ale jeśli ma ACD to chyba ciężko będzie się pozbyć i zastąpić czymś co wytrzyma. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:36
|
|
|
Airtrek Turbo R - wersja JDM wychodziła w FWD ze skrzynią CVT z tego co wiem... |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 00:44
|
|
|
Haiku napisał/a: | Najzwyczajniej zastanawiałem się czy w ogóle jest taka możliwość techniczna. | Jest. Oczywiście, że tak, tyle, że sensu nie ma. A koszty operacji przewyższą oszczędności na benzynie na dystansie 200000km. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-06-2014, 22:47
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | A koszty operacji przewyższą oszczędności na benzynie na dystansie 200000km. |
Jeśli w ogóle przyniosą jakieś oszczędności, przy tej wadze i gabarycie, te dwadzieścia-trzydzieści kilo to ułamek wagi. Do tego jedna oś częściej będzie zrywała trakcję przy tym silniku i koła przednie będą bardziej obciążone, co spowoduje szybsze zużycie opon. Co w sumie daje w najlepszym wypadku przeniesie kosztów paliwa na koszt opon. Zamiast napędu wywal wygłuszenia i wszystkie plastiki, tylną kanapę, dywan oraz podsufitkę, szyby z pleksy wąziutkie opony, felgi magnezowe i od razu ulga przy tankowaniu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2014, 06:46
|
|
|
i9i - jeszcze sporo oszczędności jest na pozbyciu się mas wirowych. Ale używanie słów oszczędność paliwa w zdaniu z silnikiem 4G63T to trochę niepoważne. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 06-06-2014, 09:54
|
|
|
Każdy ma swoje zdanie i to jest bardzo dobre. Jaka byłaby dyskusja gdyby wszyscy się zgadzali?
W moim przypadku najbardziej zależało mi na silniku i może to głupie ale gdyby była wersja 2WD to z pewnością bym jej szukał zamiast 4WD.
To chyba tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za opinie. Faktycznie zmiana na ośkę w sprawnym samochodzie jest bez sensu. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
piotrpeter23
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander I 2005r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: stargard
|
Wysłany: 06-06-2014, 23:41
|
|
|
Możemy się zamienić,ja mam napęd na dwa i silnik 2.0 |
_________________ peter |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 07-06-2014, 12:59
|
|
|
Jeżeli chciałbyś przekładać to najlepiej zamienić się z kimś na ośkę i przerzucić silniki. Zerknij jeszcze na różnicę w spalaniu czterołapa i ośki w mniejszych silnikach. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|