[Carisma] Serwis klimatyzacji - co jest co |
Autor |
Wiadomość |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-06-2014, 07:28
|
|
|
mateelv napisał/a: |
Dodatkowo mam jedno małe pytanie... co może być powodem spadania obrotów przy włączanej klimie, tak że auto przy wbijaniu sprzęgła/hamowania do zera łapie trzęsawkę? |
Włączony układ klimatyzacji dość mocno obciąża silnik. W ubiegłym roku, gdy zakładałeś ten temat, to w końcu nie byłeś na sprawdzeniu układu klimatyzacji ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2014, 10:18
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | Filtr osuszacz klimy próba szczelności na podcisnieniu nabicie na nowo czynnikiem + olej do tego czyszczenie parownika i wymiana filtra kabinowego, też niebawem będę przerabiać to samo. |
Jeśli chodzi o czynnik - jaką ilość mogą maksymalnie zaaplikować?
apg2312 napisał/a: | mateelv napisał/a: |
Dodatkowo mam jedno małe pytanie... co może być powodem spadania obrotów przy włączanej klimie, tak że auto przy wbijaniu sprzęgła/hamowania do zera łapie trzęsawkę? |
Włączony układ klimatyzacji dość mocno obciąża silnik. W ubiegłym roku, gdy zakładałeś ten temat, to w końcu nie byłeś na sprawdzeniu układu klimatyzacji ? |
Obciąża, to pewne, ale to chyba nie jest normalne, by auto dławiło się przy hamowaniu , zmianie biegu.
Niestety jakoś tak wyszło, że były inne wydatki. |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-06-2014, 11:13
|
|
|
Najgorsza możliwość, to że będziesz miał zatarty, lub na skraju zatarcia kompresor, dlatego są takie opory. Z czynnikiem chłodzącym w obiegu jest olej, który smaruje sprężarkę. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2014, 12:08
|
|
|
Aha, rozumiem.
To zdjęcie gadżetów schowanych za moim schowkiem. W tej skrzynce powinienem coś znaleźć? po prawej stronie już nic nie było.
 |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-06-2014, 18:58
|
|
|
Ilość czynnika powinna być między 680 a 720 gram.
Co do fotki to za dużo nie widać.Możesz trochę oddalić aparat i "opuścić schowek bardziej na dół?Powinna być taka prostokątna niby zaślepka.Jak jest tylko "obrys" tej zaślepki to nie masz filtra kabinowego.Swoją drogą jak go nie masz to możesz sobie zamontować.Dużo roboty z tym nie ma.Zresztą jest gdzieś na forum opisane jak samodzielne zamontować filtr. |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2014, 19:13
|
|
|
Centosz napisał/a: | Ilość czynnika powinna być między 680 a 720 gram.
Co do fotki to za dużo nie widać.Możesz trochę oddalić aparat i "opuścić schowek bardziej na dół?Powinna być taka prostokątna niby zaślepka.Jak jest tylko "obrys" tej zaślepki to nie masz filtra kabinowego.Swoją drogą jak go nie masz to możesz sobie zamontować.Dużo roboty z tym nie ma.Zresztą jest gdzieś na forum opisane jak samodzielne zamontować filtr. |
które to ten filtr?  |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2014, 19:39
|
|
|
To nie zdjęcie z mojego autka. Właśnie zajrzałem tam z aparatem, ale nie wiedziałem jak ten schowek odkręcić, żeby nic nie urwać
Tutaj fotki:
Pytanie: co zrobić by zdjąć schowek i jak dostać się do tego "czegoś" by wyjąć możliwy syf?
http://img89.imageshack.us/img89/1059/nvo4.jpg - zdjecie z innego tematu. brud mógł zebrać się tam gdzie ten otworek po prawo? |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-06-2014, 21:22
|
|
|
bardzo łatwy temat. na tej listwie co trzyma schowek odkręcasz po prawej stronie wkrety i opuszczasz ją do dołu prawą stroną nic sie nie urwie.
wykręcasz rezystor ta biała kostka i najlepiej odkurzaczem z plaską końcówka wyciągasz smieci.
ja plaskiej koncowki nie miałem więc dłubałem tam patykiem i szczoteczka do zębów czyściłem siatkę.
jesli nikt tam nie zaglądał nie zdziw sie dwoma garściami liści |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-06-2014, 14:53
|
|
|
eve1988 napisał/a: | bardzo łatwy temat. na tej listwie co trzyma schowek odkręcasz po prawej stronie wkrety i opuszczasz ją do dołu prawą stroną nic sie nie urwie.
wykręcasz rezystor ta biała kostka i najlepiej odkurzaczem z plaską końcówka wyciągasz smieci.
ja plaskiej koncowki nie miałem więc dłubałem tam patykiem i szczoteczka do zębów czyściłem siatkę.
jesli nikt tam nie zaglądał nie zdziw sie dwoma garściami liści |
Dzięki za instrukcję Poniżej to, co ukazało się moim oczom:
Czy tą siatkę można jakoś wyjąć, by ją dokładnie wyczyścić?
Czy już po zabiegu usuwania syfu mogę śmiało lecieć na nabijanie klimy? |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-06-2014, 15:46
|
|
|
u mnie bylo wiecej smieci
ja probowalem rozebrac ta puche co jest w niej ta siatka ale cos mi nie szlo i zrezygnowalem. za malo miejsca na operowanie wkretakiem.
mysle ze mozesz nabic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-06-2014, 02:40
|
|
|
a więc czy taka oferta promocyjna będzie ok?
"Oferta obejmuje odgrzybianie, napełnianie czynnikiem chłodzącym (100 gramów) i sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji w samochodach osobowych i busach.
Możliwość zakupu dodatkowych 100 gramów czynnika w cenie 10 zł" - 59zł za całość. |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-06-2014, 03:10
|
|
|
Spokojnie. Cena jest całkiem niezła |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-06-2014, 13:40
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Spokojnie. Cena jest całkiem niezła |
Też tak myślę, więc się skuszę.
Taka mała ciekawostka. Po usunięciu śmieci, kurzu, liści i innego szlamu osadzonego przy siatce, oprócz zniknięcia nieprzyjemnego zapachu z klimy, przepadły także wszelkie spadki obrotów. Niezmiernie cieszy mnie ten fakt!
Teraz tylko nabić i będzie śmigać jak ta lala.
A tutaj przed i po:
 |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 19-06-2017, 12:43
|
|
|
mam pytanko jak zamontować filtr kabinowy jak nie mam go. podobno da się to zrobić mam pod schowkiem taką zaślepkę plastikową |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
|