| [Cari 1.8 GDI] Podczas i po deszczu dziwnie zachowujący się | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Recive   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Wrz 2013
 Posty: 21
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 16:19   [Cari 1.8 GDI] Podczas i po deszczu dziwnie zachowujący się |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Ostatnio zauważyłem dziwną sytuacje, mianowicie pedał sprzęgła chodzi jakoś toporniej podczas deszczu albo nawet jak nie pada tylko jest mokro. Jest możliwe, że jakoś do układu dostaje się woda?
 
 pzdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 16:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Płyn w układzie sprzęgła jest higroskopijny zaleca się jego wymianę co 2 lata, zatem warto zrobić ten pierwszy krok |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Recive   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Wrz 2013
 Posty: 21
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki, 
 Wezme sie za to, jesli by nie pomoglo to jakies uszczelnienie trzeba zrobic? W ogole tam ma sie jak woda dostac?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 17:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Płyn ma tendencje do wchłaniania wilgoci, jeżeli chodzi o nieszczelnosc układu to może się pokazać na wysprzęgliku (najczęsciej), pompce sprzegła lub przewodach hydraulicznych |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | dołączę się do pytania u mnie zauważyłem że wszystko działa dobrze ale jak np przejadę autostradą kawałek powiedzmy ze 100 km a następnie wcisnę sprzęgło to pierwszych kilka razy wyraźnie chodzi ciężej później wszystko wraca do normy czy to tez wilgoć? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 18:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmień płyn w układzie i sprawdź czy to coś zmieni |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechanior   Forumowicz
 
 Auto: colt 75km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 06 Cze 2014
 Posty: 51
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym w jednym i drugim przypadku stawiał na wpływ temperatury elementów(tzn. wysprzęglika) zakladając że niebyły b. dawno odpowietrzane i auta są mało jeżdżone, poza tym dochodzi sprawa starego zbrudzonego płynu.Dzieje się tam podobna sytuacja
 jak w zaciskach hamulcowych. Należało by więc tak jak Robert wspomnial wymienic plyn
 i przedtem rozebrać wysprzeglik posmarować jego powierzchnie pracujące delikatnie,
 b.cięka warstwą wazeliny lub wd one są poprostu podtarte.Dlatego jeżeli są różnice temperatur kolega Recive pisze mokro jak jest mokro to chłodniej .to są elementy b. ciasno spasowane temperat. ma wpływ na rozszezalność materiałow. Przyjmując ze elementy sa podtarte i jest stary brudny płyn siła nacisku na pedał sprzęgla aby go wdusić
 będzie rózna i my będziemy to odczuwać .Czesć!
 |  
				| _________________ mechanior
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |