Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] Chiptuning
Autor Wiadomość
marcin.plonsk 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID Intense 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Wysłany: 23-06-2014, 18:07   [1.8DI-D] Chiptuning

Witam. Dowiedzialem sie iż jeden z salonów/serwisów Mitsubishi w Warszawie robi tzw. chiptuning. Jestem posiadaczem ASX 1.8 did 150km.Uzyskałem informacje iż przyrost mocy wynosi około 30 KM, spalanie ma spaść o okolo 1L , troche mnie zastanawia cena 3.000 zł czy nie uważacie że to troche sporo i ciekawe czy można coś utargować. Mówią iż jest to bezpieczne dla silnika tym bardziej że przebieg mojego ASX wynosi tylko 12500 km. Zastanawiam się czy warto inwestować w takie coś , czy ktoś robił podobna rzecz?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2014, 20:24   

A jak z gwarancją?
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 24-06-2014, 13:25   

Bez jaj 30KM za 3 tysiaki, po co ci to ? 150 km nie daje rady? ten silnik jest i tak mocny sam w sobie, sprzęgło będzie narażone na szybsze zużycie, jak chcesz mocniejszy samochód to ten sprzedaj i kup z mocniejszym silnikiem, przeróbki zwykłych osobówek to dla mnie zawsze cuć nie teges.
_________________
pablo diablo
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-06-2014, 20:16   

Tu masz dane z Belgijskiej firmy cenna 600 ojro 2400zł
SERIA 110Kw 150KM 300Nm
DYNATEK 128Kw 174KM 364Nm
Zysk + 18Kw + 24KM + 64Nm
Tu masz stronkę tej FIRMY
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
JAHnosik 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DID 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-06-2014, 22:45   

Pewnie mowa tu o AutoGT. Też zastanawiam się nad wirusowaniem u nich. Gwarancja jest zachowana. 30 KM nie powala, ale podobno jest znaczny przyrost momentu (niestety gdy byłem w serwisie nie potrafili mi powiedzieć ile Nm konkretnie).
marcin.plonsk,
skoro TDI wirusuje się na potęgę, to dlaczego nie Miśki? :)
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2014, 13:03   

Ten belgijski niby tak samo wersję 116 rasuje ;) a wyszło że jednak się różnią - więc chyba zbyt bezpieczne to jednak nie jest.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-07-2014, 08:22   

3000zł to strasznie drogo - chipowanie samochodu to dość prosta robota imo.
Kumpel robił to za grosze w Szczecinie, ale wyjachał do pracy do Rzeszowa.
Mówił, że to zwykłe zgranie programu (w dodatku standardowego...). Brał za to coś koło 1000zł.

W dodatku myślę, że jeżeli ktoś z głową używa samochodu, to takie chipowanie nie powinno specjalnie skracać żywotności silnika i jego podzespołów. Sąsiad ma Peżota 807 (tego dużego) z wirusem na 150 czy 170KM (ale to wielka buda..) i nic się nie dzieje - parę lat już tak jeździ..
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-07-2014, 08:33   

RalfPi napisał/a:
3000zł to strasznie drogo - chipowanie samochodu to dość prosta robota imo.
Kumpel robił to za grosze w Szczecinie, ale wyjachał do pracy do Rzeszowa.
Mówił, że to zwykłe zgranie programu (w dodatku standardowego...). Brał za to coś koło 1000zł.

W dodatku myślę, że jeżeli ktoś z głową używa samochodu, to takie chipowanie nie powinno specjalnie skracać żywotności silnika i jego podzespołów. Sąsiad ma Peżota 807 (tego dużego) z wirusem na 150 czy 170KM (ale to wielka buda..) i nic się nie dzieje - parę lat już tak jeździ..

Nie jest to takie proste jak się wydaje a chip bez pomiaru przed i po może narobić szkód, znam wiele osób co chipowało swoje klekoty od rodzinnych dupowozów po robocze sprzęty, w ani jednym przypadku gotowy soft nie obył się bez poprawek. Nie jarał bym się efektem samego wgrania softa bo tyłko hamownia może i będzie zadowolona, a że klekot będzie chodził twardo i najlepiej wolałby być wypluty spod machy to już inna historia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 01-07-2014, 12:16   

Pomyśl co się stanie z DPF-em, i ile zapłacisz jak Ci sie zapcha.
zwiększasz moc to odetkaj wydech ogólna zasada tuningu.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-07-2014, 14:55   

Z tego co znam się na przeciążaniu "softowym" silników elektrycznych, a nie chwaląc się, znam się dobrze, to nie powinno być problemu. Fakt, że powinien robić to fachowiec... ale z drugiej strony są gotowe programy.
Ja problemu nie widzę, ale może laik jestem w napędach spalinowych i stąd moja ignorancja :P
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-07-2014, 20:57   

robertdg napisał/a:
w ani jednym przypadku gotowy soft nie obył się bez poprawek.

Ja znam kilka przypadków zgonów silnika po wgraniu gotowca bez weryfikacji. Trzy tysiące za 30 koni wyhamowane i z gwarancją to nie jest wysoka cena. A magików z gotowymi mapami radzę unikać.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-07-2014, 21:44   

RalfPi napisał/a:
Z tego co znam się na przeciążaniu "softowym" silników elektrycznych, a nie chwaląc się, znam się dobrze, to nie powinno być problemu. Fakt, że powinien robić to fachowiec... ale z drugiej strony są gotowe programy.
Ja problemu nie widzę, ale może laik jestem w napędach spalinowych i stąd moja ignorancja :P
Pomyśł sobie o liczbie zmiennych czynników pracy silnika spalinowego i porównaj to z liczką zmiennych czynników pracy silnika elektrycznego, może patrzysz na to inaczej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-07-2014, 07:45   

robertdg napisał/a:
Pomyśł sobie o liczbie zmiennych czynników pracy silnika spalinowego i porównaj to z liczką zmiennych czynników pracy silnika elektrycznego, może patrzysz na to inaczej

Wiesz ile jest zmiennych fizycznych i parametrów w silniku elektrycznym :) ?
Też bardzo dużo.
Zgodzę się oczywiście, że silnik spalinowy jest bardziej skomplikowany.
Wciąż myślę, że 3kzł to spora cena (nawet jeżeli trwa to cały dzień).
Eksploatacja hamowni - 500zł, praca majstra - 200zł, amortyzajca hali i innego sprzętu - 300zł.
Gdzie pozostałe pieniądze?? Know-how szefa firmy??
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-07-2014, 08:11   

RalfPi napisał/a:
Wiesz ile jest zmiennych fizycznych i parametrów w silniku elektrycznym :) ?
Hmmm... coś tam liznąłem :P
RalfPi napisał/a:
Wciąż myślę, że 3kzł to spora cena (nawet jeżeli trwa to cały dzień).
Eksploatacja hamowni - 500zł, praca majstra - 200zł, amortyzajca hali i innego sprzętu - 300zł.
Gdzie pozostałe pieniądze?? Know-how szefa firmy??
Dziwnym zrządzeniem losu wyszedł Ci 1000zł, powiem tyle, niech kosztuje te 3tyś zł, ale masz auto na gwarancji która na tym nie ucierpi, masz na to jakiś papier, zakładająć, że jest to zrobione zgodnie z norma wyniki, programowanie, próby, etc., to spisz spokojnie, bo nawet jeżeli silnik przez to odmówi posłuszeństwa na gwarancji to Cię to nie boli. Gorzej jezeli papier z tjuningu zawiera klauzule o mozliwościach uszkodzeń pewnych czesci silnika i ujeciu z tym pewnych praw gwarancyjnych, wtedy trzeba to rozwazyć.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2014, 10:57   

Silnik sam to chyba pół problemu... za silnikiem jest tyle elementów że głowa mała, do tego inne podzespoły. Poza tym "silnik" to teraz też pewnie tak naprawdę mnóstwo podzespołów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.