Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 01-07-2014, 08:57   Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego

Witam serdecznie. Mam "mały" problem z temperaturą płynu chłodzącego w Pajero 3,2 DiD z 2003r, a mianowicie jeżdżę po mieście, w trasie i wskaźnik temperatury jest nieco poniżej zakresu. Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie i prawie dochodzi do oznaczenia H (niestety nie mam wskazań w C). Wiatrak mam typu wisko, nie wiem czy załącza, ale się kręci. Nie wiem czy w tym czasie, czy wcześniej, ale gdy zaglądam do zbiornika wyrównawczego to jest pełen - znacznie przybyło w nim płynu. Gdy odkręcę korek od chłodnicy, ujdzie ciśnienie to temperatura wraca do normy i znów jeżdżę jakiś czas bez problemów. Wymieniłem termostat i nic. Co to może być. Olej silnikowy i płyn chłodniczy są czyste, klarowne, nie robi się mazia co mogło by świadczyć o uszczelce pod głowicą.
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 01-07-2014, 14:56   

spróbuj odkamienić korek od chłodnicy, tam jest jest zawór i jak się zatka to mogą być takie jaja. Chyba ze możesz pożyczyć od kogoś korek i podmienić na kilka dni.
 
 
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 01-07-2014, 16:54   

Właśnie zamówiłem nowy. Zobaczymy jak wymienię.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-07-2014, 15:10   

Hipolit74 napisał/a:
Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie

Zrób test na obecność CO2 bo może masz uszkodzona uszczelkę pod głowica
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 02-07-2014, 17:39   

A jak ten test wykonać?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-07-2014, 17:52   

Hipolit74 napisał/a:
A jak ten test wykonać?

http://forum.mitsumaniaki...1243392#1243392
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 02-07-2014, 18:17   

Dzięki, spróbuję.

[ Dodano: 02-07-2014, 20:06 ]
Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-07-2014, 21:13   

Hipolit74 napisał/a:
Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika?

Nie zawsze tak jest diesel ma duże sprężanie i przeważnie wywala na zewnątrz czyli do układu chłodzenia ciśnienie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 02-07-2014, 21:33   

OK. Dzięki
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-07-2014, 14:50   

Sprawdzałeś pompę wody :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hipolit74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 22
Skąd: Lębork
Wysłany: 04-07-2014, 19:15   

Pompy wody nie sprawdzałem, bo nie wiem jak, ale wymieniłem korek chłodnicy i chyba jest OK, gdyż jak go odkręcam, to zasysa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, czego nie robił stary korek. Stary korek miał popękaną uszczelkę, więc może zamiast zaciągać płyn ze zbiorniczka to zaciągał powietrze i się zapowietrzał układ. Zobaczymy. Jeszcze parę dni pojeżdżę, później napiszę co i jak.

[ Dodano: 13-07-2014, 17:20 ]
Niestety to nie korek. Albo uszczelka albo chłodnica EGR. Zobaczymy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.