Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 01-07-2014, 08:57 Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego
|
|
|
Witam serdecznie. Mam "mały" problem z temperaturą płynu chłodzącego w Pajero 3,2 DiD z 2003r, a mianowicie jeżdżę po mieście, w trasie i wskaźnik temperatury jest nieco poniżej zakresu. Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie i prawie dochodzi do oznaczenia H (niestety nie mam wskazań w C). Wiatrak mam typu wisko, nie wiem czy załącza, ale się kręci. Nie wiem czy w tym czasie, czy wcześniej, ale gdy zaglądam do zbiornika wyrównawczego to jest pełen - znacznie przybyło w nim płynu. Gdy odkręcę korek od chłodnicy, ujdzie ciśnienie to temperatura wraca do normy i znów jeżdżę jakiś czas bez problemów. Wymieniłem termostat i nic. Co to może być. Olej silnikowy i płyn chłodniczy są czyste, klarowne, nie robi się mazia co mogło by świadczyć o uszczelce pod głowicą. |
|
|
|
 |
zeshky
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 01-07-2014, 14:56
|
|
|
spróbuj odkamienić korek od chłodnicy, tam jest jest zawór i jak się zatka to mogą być takie jaja. Chyba ze możesz pożyczyć od kogoś korek i podmienić na kilka dni. |
|
|
|
 |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 01-07-2014, 16:54
|
|
|
Właśnie zamówiłem nowy. Zobaczymy jak wymienię. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-07-2014, 15:10
|
|
|
Hipolit74 napisał/a: | Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie |
Zrób test na obecność CO2 bo może masz uszkodzona uszczelkę pod głowica |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 02-07-2014, 17:39
|
|
|
A jak ten test wykonać? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 02-07-2014, 18:17
|
|
|
Dzięki, spróbuję.
[ Dodano: 02-07-2014, 20:06 ]
Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-07-2014, 21:13
|
|
|
Hipolit74 napisał/a: | Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika? |
Nie zawsze tak jest diesel ma duże sprężanie i przeważnie wywala na zewnątrz czyli do układu chłodzenia ciśnienie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 02-07-2014, 21:33
|
|
|
OK. Dzięki |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-07-2014, 14:50
|
|
|
Sprawdzałeś pompę wody |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hipolit74
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DiD z 2003r Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 04-07-2014, 19:15
|
|
|
Pompy wody nie sprawdzałem, bo nie wiem jak, ale wymieniłem korek chłodnicy i chyba jest OK, gdyż jak go odkręcam, to zasysa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, czego nie robił stary korek. Stary korek miał popękaną uszczelkę, więc może zamiast zaciągać płyn ze zbiorniczka to zaciągał powietrze i się zapowietrzał układ. Zobaczymy. Jeszcze parę dni pojeżdżę, później napiszę co i jak.
[ Dodano: 13-07-2014, 17:20 ]
Niestety to nie korek. Albo uszczelka albo chłodnica EGR. Zobaczymy. |
|
|
|
 |
|