Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-07-2014, 15:40
|
|
|
arturj123 napisał/a: |
Jeśli okładziny 2mm to już kwalifikują się do wymiany. | nie, o ile nie ma jakiś ubytków w okładzinie. Klocek jest pełnowartościowy dopóki wyraźnie widoczny jest rowek na środku, to taki ogranicznik. Delikatnie wyżej jest ta piszcząca blaszka i ona informuje o konieczności wymiany.
arturj123 napisał/a: | Wurth z "u" niemieckim | dokładnie.
arturj123 napisał/a: | To wygląda na problem korektora siły hamowania | już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje.... |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-07-2014, 16:49
|
|
|
sveno napisał/a: | To wygląda na problem korektora siły hamowania
już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje.... |
Zacytuje z mojego tematu, parę lat temu po wywaleniu korektora:
Cytat: | Jednak ogółem hamulce hamują wyraźnie lepiej, od razu udałem się na badanie techniczne - hamulce są w porządku, tył po 2kN, przód ok.2.5kN. Zdaniem diagnosty są bardzo dobre. |
Nie pamiętam jak było przed opracją. Tarcze 256mm przód.
U Ciebie jednak może to być coś innego, bo przód też masz słaby. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-07-2014, 21:39
|
|
|
sveno napisał/a: |
arturj123 napisał/a: | To wygląda na problem korektora siły hamowania | już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje.... |
u mnie nie zmalała:
http://zapodaj.net/8af477a1c8f0b.jpg.html
polecam zabieg. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 07-07-2014, 12:45
|
|
|
Dużo się działo ostatni i niestety nie wyszło to na dobre Rekińczykowi.
Nie wierzę w pomiary siły hamowania. Po moich zabiegach przód się poprawił, a tył pogorszył.
Przegląd przeszedł, bo diagnosta stwierdził, że hamulce są w normie
Wczoraj dojechałem do Szwajcarii, niestety potwierdziłem swoje przypuszczenia: Galant stracił około połowę mocy. Podejrzewam przestawiony rozrząd. Prędkość maksymalna jaką udało mi się uzyskać to 176km/h. Galant jedzie jakby miał pod maską zdrowe 1.4l
Spalanie lekko wyższe, zauważyłem też lekkie problemy z rozruchem, trzeba go dłużej pokręcić, żeby załapał.
https://www.youtube.com/watch?v=wqf2Mhr1qMA
Opiszę wszystko dokładniej wieczorem.
Jakieś sugestie? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10643 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-07-2014, 15:58
|
|
|
sveno napisał/a: | Podejrzewam przestawiony rozrząd |
Aż mi się nie chce wierzyć że mogł przeskoczyć, koła są tak ładnie opasane, no chyba że tylna głowica nie jest na znakach. Zdejm osłone pokręc kluczem i wszytko jasne będzie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 07-07-2014, 19:47
|
|
|
Cytat: | podejrzewamy, że został źle ustawiony | mam nadzieję, że to jakaś pierdoła i że Leszek takiej gafy nie strzelił...
tomek84 napisał/a: |
ale mi do głowy wpadło, że to może problem elektryczny
może pali na kilka garów mniej | wtedy powinno wywalić CE, a nie wywala. Na wszelki wypadek idę wymrugać błędy |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 07-07-2014, 20:40
|
|
|
Wymrugane:
12- przepływomierz.
Ale to nie jest rozwiązanie, bo jak odpowietrzałem hamulce to go odpiąłem, a później odpaliłem auto. Dla potwierdzenie zrzuciłem i zwarłem klemy, błąd się skasował, przewiozłem się kawałek i dalej CE nie mruga żadnego błędu.
Ponadto ABS kody 21, 23, 24 czyli standard, one nie znikają nawet po resecie ECU. Mam się tego obawiać?
Jutro zrzucę osłony rozrządu, pytanie co dalej? Jak wyglądają "znaki" na kołach i pasku? Rozumiem, że mam założyć klucz na nakrętkę koła pasowego głowicy i kręcić? W którą stronę? Nie odkręcę go? Jaki tam jest gwint: prawy czy lewy?
Pasek ma 177 zębów czy znaki będą się pokrywały zawsze czy tylko co 177 obrotów wału korbowego? Ewentualnie co 3 lub 29 obrotów?
Jeżeli moje przypuszczenia są trafne, to czy normalny śmiertelnik, który coś tam grzebał w aucie poradzi sobie z rozebraniem rozrządu, poprawnym jego ustawieniu i złożeniu do kupy? Pytam bo tutaj godzina pracy warsztatu to około 400zł więc za taki zabieg policzą sobie parę tysięcy a na taki wydatek mnie teraz nie stać... |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2014, 22:16
|
|
|
Sveno "dól" na zero czyli OT "góra" na znaki i wszystko ładnie widać . |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10643 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-07-2014, 23:08
|
|
|
znaki masz na kołach i na głowicy. Dolne koło pasowe wału też ma znak i wtedy on ma być do odlewy słupka. Wszystkie się mają zgrać. Krecisz w prawo bo prawy gwint. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 08-07-2014, 01:45
|
|
|
Silnik jako tako czterosuw, wiec na dwa obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu, jasniej mowiac co drugi obrot walem znaki sie powinny pokrywac na wale jak i na gorze |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23633 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-07-2014, 07:18
|
|
|
sveno napisał/a: | Rozumiem, że mam założyć klucz na nakrętkę koła pasowego głowicy i kręcić? W którą stronę? Nie odkręcę go? Jaki tam jest gwint: prawy czy lewy? | Na śrubie koła pasowego na wale korbowym, kręcić w prawo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-07-2014, 13:17
|
|
|
Dzięki panowie za pomoc.
areksz121 napisał/a: | Silnik jako tako czterosuw, wiec na dwa obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu | oczywista oczywistość, ale do tej pory myślałem, że to na pasku są jakieś znaki i one mają się pokryć ze znakami na kołach, w sumie tak by było prościej.
Czyli ma być tak jak na obrazku niżej?
 |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10643 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-07-2014, 13:22
|
|
|
sveno napisał/a: | Czyli ma być tak jak na obrazku niżej? |
Dokładnie tak.
Na pasku nic nie ma i nawet sam nic nie znacz. To tak jak w przekładniach nigdy nie stosuję się jednakowej licz by zębów na kołach.. aby nie wspołpracowały stale te same z sobą ale na zmiane. Tak samo jest chyba z paskiem |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|