Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 02-07-2014, 15:40   

arturj123 napisał/a:

Jeśli okładziny 2mm to już kwalifikują się do wymiany.
nie, o ile nie ma jakiś ubytków w okładzinie. Klocek jest pełnowartościowy dopóki wyraźnie widoczny jest rowek na środku, to taki ogranicznik. Delikatnie wyżej jest ta piszcząca blaszka i ona informuje o konieczności wymiany.
arturj123 napisał/a:
Wurth z "u" niemieckim 8)
dokładnie.
arturj123 napisał/a:
To wygląda na problem korektora siły hamowania
już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje....
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-07-2014, 16:49   

sveno napisał/a:
To wygląda na problem korektora siły hamowania
już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje....


Zacytuje z mojego tematu, parę lat temu po wywaleniu korektora:
Cytat:
Jednak ogółem hamulce hamują wyraźnie lepiej, od razu udałem się na badanie techniczne - hamulce są w porządku, tył po 2kN, przód ok.2.5kN. Zdaniem diagnosty są bardzo dobre.


Nie pamiętam jak było przed opracją. Tarcze 256mm przód.

U Ciebie jednak może to być coś innego, bo przód też masz słaby.
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2014, 21:39   

sveno napisał/a:

arturj123 napisał/a:
To wygląda na problem korektora siły hamowania
już dłuższy czas chodzi mi po głowie wywalenie go, ale wtedy siła hamowania z przodu maleje....


u mnie nie zmalała:

http://zapodaj.net/8af477a1c8f0b.jpg.html

polecam zabieg.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 07-07-2014, 12:45   

Dużo się działo ostatni i niestety nie wyszło to na dobre Rekińczykowi.

Nie wierzę w pomiary siły hamowania. Po moich zabiegach przód się poprawił, a tył pogorszył.

Przegląd przeszedł, bo diagnosta stwierdził, że hamulce są w normie :roll:

Wczoraj dojechałem do Szwajcarii, niestety potwierdziłem swoje przypuszczenia: Galant stracił około połowę mocy. Podejrzewam przestawiony rozrząd. Prędkość maksymalna jaką udało mi się uzyskać to 176km/h. Galant jedzie jakby miał pod maską zdrowe 1.4l
Spalanie lekko wyższe, zauważyłem też lekkie problemy z rozruchem, trzeba go dłużej pokręcić, żeby załapał.
https://www.youtube.com/watch?v=wqf2Mhr1qMA

Opiszę wszystko dokładniej wieczorem.
Jakieś sugestie?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10643
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-07-2014, 15:58   

sveno napisał/a:
Podejrzewam przestawiony rozrząd

Aż mi się nie chce wierzyć że mogł przeskoczyć, koła są tak ładnie opasane, no chyba że tylna głowica nie jest na znakach. Zdejm osłone pokręc kluczem i wszytko jasne będzie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-07-2014, 16:16   

Marcino napisał/a:
sveno napisał/a:
Podejrzewam przestawiony rozrząd

Aż mi się nie chce wierzyć że mogł przeskoczyć, koła są tak ładnie opasane, no chyba że tylna głowica nie jest na znakach. Zdejm osłone pokręc kluczem i wszytko jasne będzie.


sveno rozrząd robił "tydzień" temu
podejrzewamy, że został źle ustawiony

ale mi do głowy wpadło, że to może problem elektryczny
może pali na kilka garów mniej
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 07-07-2014, 19:47   

Cytat:
podejrzewamy, że został źle ustawiony
mam nadzieję, że to jakaś pierdoła i że Leszek takiej gafy nie strzelił...
tomek84 napisał/a:

ale mi do głowy wpadło, że to może problem elektryczny
może pali na kilka garów mniej
wtedy powinno wywalić CE, a nie wywala. Na wszelki wypadek idę wymrugać błędy
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-07-2014, 20:08   

sveno napisał/a:

wtedy powinno wywalić CE, a nie wywala. Na wszelki wypadek idę wymrugać błędy


to samo mi wpadło do głowy

sveno napisał/a:

mam nadzieję, że to jakaś pierdoła i że Leszek takiej gafy nie strzelił...


każdemu się zdarzy, Leszek też człowiek
choć trudno mi w to uwierzyć
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 07-07-2014, 20:40   

Wymrugane:
12- przepływomierz.
Ale to nie jest rozwiązanie, bo jak odpowietrzałem hamulce to go odpiąłem, a później odpaliłem auto. Dla potwierdzenie zrzuciłem i zwarłem klemy, błąd się skasował, przewiozłem się kawałek i dalej CE nie mruga żadnego błędu.

Ponadto ABS kody 21, 23, 24 czyli standard, one nie znikają nawet po resecie ECU. Mam się tego obawiać?

Jutro zrzucę osłony rozrządu, pytanie co dalej? Jak wyglądają "znaki" na kołach i pasku? Rozumiem, że mam założyć klucz na nakrętkę koła pasowego głowicy i kręcić? W którą stronę? Nie odkręcę go? Jaki tam jest gwint: prawy czy lewy?
Pasek ma 177 zębów czy znaki będą się pokrywały zawsze czy tylko co 177 obrotów wału korbowego? Ewentualnie co 3 lub 29 obrotów?

Jeżeli moje przypuszczenia są trafne, to czy normalny śmiertelnik, który coś tam grzebał w aucie poradzi sobie z rozebraniem rozrządu, poprawnym jego ustawieniu i złożeniu do kupy? Pytam bo tutaj godzina pracy warsztatu to około 400zł więc za taki zabieg policzą sobie parę tysięcy a na taki wydatek mnie teraz nie stać... :?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-07-2014, 22:16   

Sveno "dól" na zero czyli OT "góra" na znaki i wszystko ładnie widać .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10643
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-07-2014, 23:08   

znaki masz na kołach i na głowicy. Dolne koło pasowe wału też ma znak i wtedy on ma być do odlewy słupka. Wszystkie się mają zgrać. Krecisz w prawo bo prawy gwint.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 08-07-2014, 01:45   

Silnik jako tako czterosuw, wiec na dwa obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu, jasniej mowiac co drugi obrot walem znaki sie powinny pokrywac na wale jak i na gorze :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23633
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2014, 07:18   

sveno napisał/a:
Rozumiem, że mam założyć klucz na nakrętkę koła pasowego głowicy i kręcić? W którą stronę? Nie odkręcę go? Jaki tam jest gwint: prawy czy lewy?
Na śrubie koła pasowego na wale korbowym, kręcić w prawo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-07-2014, 13:17   

Dzięki panowie za pomoc.
areksz121 napisał/a:
Silnik jako tako czterosuw, wiec na dwa obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu
oczywista oczywistość, ale do tej pory myślałem, że to na pasku są jakieś znaki i one mają się pokryć ze znakami na kołach, w sumie tak by było prościej.

Czyli ma być tak jak na obrazku niżej?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10643
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-07-2014, 13:22   

sveno napisał/a:
Czyli ma być tak jak na obrazku niżej?

Dokładnie tak.
Na pasku nic nie ma i nawet sam nic nie znacz. To tak jak w przekładniach nigdy nie stosuję się jednakowej licz by zębów na kołach.. aby nie wspołpracowały stale te same z sobą ale na zmiane. Tak samo jest chyba z paskiem
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.