Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] BIEGI
Autor Wiadomość
Przemo80 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt VII,1300,95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: JG
  Wysłany: 03-07-2014, 21:07   [Z34A 1.3] BIEGI

Pytanie do tematu brzmi : jakie mogą być przyczyny ciężko wchodzącej jedynki i zgrzytającego wstecznego (który też ciężko wchodzi). Chciałbym zauważyć, że pół roku temu miałem sytuację podobną i mechanik ręką podciągnął do góry pedał sprzęgła i problem zniknął. Oczywiście teraz to samo próbowałem zrobić osobiście,ale niestety nie pomogło. Czasami przy ruszaniu pod górkę słychać jakby sprzęgło ślizgało się,ale to rzadko. Proszę o pomoc.
_________________
Pozdro- Przemo80
 
 
szmiko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-07-2014, 23:12   

Ja aktualnie oddałem swoje CZT do mechanika bo mam podobny problem - jeszcze po poprzednim właścicielu. Skrzynia generalnie ciężko chodzi, jedynka zgrzyta jak się próbuje ją wrzucić zaraz po wciśnięciu sprzęgła. Jak sprzęgło się przytrzyma około 2-3 sekund i dopiero jedynka to problemu nie ma. Mechanik mi oświadczył, iż skrzynia jest zatarta i jeszcze z rok może wytrzyma ;) nie wiem, będę weryfikował u specjalisty od skrzyń.
Prędzej podejrzewałem olej, synchronizatory, zapowietrzenie, ale nie zatarcie?!;/

Zgrzytający wsteczny to podobno problem fabryczny.
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 04-07-2014, 14:14   

w CZx powszechny problem to zacinąjący się mechanizm zmiany biegów - biegi ciężko się wrzuca a lewarek chodzi jak w wiadrze z piaskiem. Trzeba wykręcić mechanizm ze skrzyni biegów i go wyczyścić i nasmarować - po takim zabiegu biegi chodzą elegancko.

Wsteczny zgrzyta bo nie jest synchronizowany - ten typ tak ma.

Skrzynię biegów zawsze zdążysz wymienić.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 05-07-2014, 20:15   

Też mam podobnie w swoim :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
szmiko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-07-2014, 21:09   

zeshky napisał/a:
w CZx powszechny problem to zacinąjący się mechanizm zmiany biegów - biegi ciężko się wrzuca a lewarek chodzi jak w wiadrze z piaskiem. Trzeba wykręcić mechanizm ze skrzyni biegów i go wyczyścić i nasmarować - po takim zabiegu biegi chodzą elegancko.

Wsteczny zgrzyta bo nie jest synchronizowany - ten typ tak ma.

Skrzynię biegów zawsze zdążysz wymienić.

uff... czyli jest jeszcze jakaś nadzieja ;)
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 07-07-2014, 07:03   

SHARK1979 napisał/a:
Też mam podobnie w swoim :wink:


Mój miał to czyszczone i smarowane w serwisie - poprzedni właściciel o to zadbał. I biegi wchodzą bardzo lekko i precyzyjnie.

Chodzi o tą cześć:
https://www.youtube.com/watch?v=2s9k5MmUumI

a tu trochę opisu i kilka zdjęć do pomocy:
http://coltmania.pl/colt-...-t1113-100.html
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2014, 21:15   

Ja bym na wszelki wypadek wymienił olej w skrzyni biegów i próbował z wysprzęglikiem - regeneracja.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
yarik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZ3 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 14-04-2015, 14:13   biegi i smarowanie wybieraka

Witam, mam colta 1.5 cz3 benzyna, lewarek chodzi bardzo ciężko, próbowałem nasmarować mechanizm wybieraka w skrzyni biegów, problem w tym ze nie mogę rozłączyć linek zmiany biegów od wybieraka w skrzyni , czy ktoś wie jak to zrobić i czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia, z góry dziękuje za pomoc , chodzi o elementy na tym zdj : http://s17.postimg.org/5tmrasxin/DSC_0618.jpg

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.