Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MSS 1.6 2002 kontrolka silnika
Autor Wiadomość
siwy113 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Węgorzyno
Wysłany: 21-10-2010, 13:25   MSS 1.6 2002 kontrolka silnika

witam mam taki problem a mianowicie zapala mi się kontrolka silnika fakt jest taki że kiedy nie miałem gazu ta kontrolka mi się nie zapalała a po zainstalowaniu inst. gazowej po pewnym czasie się dziadostwo zapaliło. postąpiłem następująco na wyłączonej zapłonie wyjąłem bezpiecznik od tej kontrolki przeczyściłem i wsadziłem ponownie kontrolka zgasła ale po paru dniach się pojawiła ponownie postąpiłem tak samo tym razem i "hura" zgasło ale ta sytuacja się powtarza tak cały czas. Bezpiecznik NIE JEST ZAŚNIEDZIAŁY auto podczas palenia się tej kontrolki pracuje normalnie nie stwierdziłem większego zużycia paliwa czy gazu. o co tu chodzi?
 
 
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-10-2010, 14:48   

Kontrolka zapala Ci się bo komputer łapie co jakiś czas błąd. Gdyby nie gaz to obstawiał bym do wymiany sondę lambda :D - czesta usterka w spae starach. Tak czy inaczej trzeba sprawdzić co to za błąd podpinając pod tester diagnostyczny. Jedz do gazownikow moze Ci to sprawdza bo powinni mieć taka możliwosc.

Pzdr
Lukasz921
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-10-2010, 15:09   

Częsta przypadłość na gazie.
Instalacja do przejrzenia i regulacji. Poszukaj było sporo tematów o tym.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
michal1834 
Nowy Forumowicz

Auto: space star pini
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: w-wa
Wysłany: 22-06-2014, 11:27   

Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą.
 
 
gargi12 
Mitsumaniak


Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: mszczonow
Wysłany: 04-07-2014, 19:51   

michal1834 napisał/a:
Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą.
Umnie natomiast pojawił sie błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wym ienic katalizator?
_________________
kamil
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2014, 21:27   

gargi12, sprawdź najpierw kolektor wydechowy czy nie ma pęknięć a następnie sondy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gargi12 
Mitsumaniak


Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: mszczonow
Wysłany: 12-01-2015, 18:26   błąd P0302

dzisiaj sprawdziłem błędy w miśku i wyskoczył mi p0302 wczoraj żona narzekała ze auto coś przerywa ale dzisiaj przejechałem sie kawałek i wydaje się ze jest oki i nie wiem co sprawdzic i który to ten drugi cylinder od której strony?
_________________
kamil
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-01-2015, 19:28   

gargi12 napisał/a:
który to ten drugi cylinder od której strony?

Cylindry się liczy od strony rozrządu :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gargi12 
Mitsumaniak


Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: mszczonow
Wysłany: 12-01-2015, 19:52   

z miesiąc temu miałem podobny przypadek gdy prawie na oparach dojechałem na stacje i może jakiegoś syfu zassało i z tąd to przerywanie dodam że auto trzyma obroty równiutko nic nie faluje
_________________
kamil
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2015, 06:36   

Jeżdżenie na oparach grozi spaleniem pompy paliwa która jest smarowana i chłodzona paliwem i nie należy dopuszczać do wypalania paliwa praktycznie do zera. Dla oszczędności lepiej zamontować LPG które świetnie działa z tym silnikiem.
 
 
gargi12 
Mitsumaniak


Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: mszczonow
Wysłany: 13-01-2015, 18:49   

poprostu tak jakoś wyszło że zapomniałem zatankować a nie z oszczędności a co do lpg to niebede inwestował najchętniej to bym się go pozbył ze względu na apetyt olejowy :twisted:
_________________
kamil
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1865
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-03-2015, 09:44   

U mnie natomiast pojawił się błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wymienić katalizator?

U mnie też to wyskoczyło. Z wykresu po podpięciu do kompa pierwsza sonda pracowała "normalnie" (duże amplitudy), natomiast druga powinna mieć małą amplitudę a skakała po całym ekranie.
Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył?

[/quote]
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-03-2015, 19:58   

AidsD napisał/a:
Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył?

Chyba najszybciej zrobić analizę spalin w SKP.
Jeśli kat będzie kaput to chyba powinno wyjść na zawyżonych wynikach.
Ewentualnie można jeszcze popukać ręką zimny katalizator, jak coś będzie w nim latać to pewnie wymiana.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2015, 20:10   

Jeśli sonda faluje w zakresie od 0 do 1V to raczej będzie wina katalizatora.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1865
Skąd: Racibórz
Wysłany: 24-03-2015, 10:19   

Tak mnie tez wczoraj wieczorem oswiecilo ze robiac analize spalin sie to wykluczy.
Z tego co mi mechanik tlumaczyl druga sonda powinna falowac w bardzo malym zakresie abfaktycznie "skakala" po caly ekranie w zakresie od 0 do 1v.

I tu nasowa mi sie pytanie. Skoro sa takie odczyty to wina pierwszego katalizatora zaraz za kolektorem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.