MSS 1.6 2002 kontrolka silnika |
Autor |
Wiadomość |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 21-10-2010, 13:25 MSS 1.6 2002 kontrolka silnika
|
|
|
witam mam taki problem a mianowicie zapala mi się kontrolka silnika fakt jest taki że kiedy nie miałem gazu ta kontrolka mi się nie zapalała a po zainstalowaniu inst. gazowej po pewnym czasie się dziadostwo zapaliło. postąpiłem następująco na wyłączonej zapłonie wyjąłem bezpiecznik od tej kontrolki przeczyściłem i wsadziłem ponownie kontrolka zgasła ale po paru dniach się pojawiła ponownie postąpiłem tak samo tym razem i "hura" zgasło ale ta sytuacja się powtarza tak cały czas. Bezpiecznik NIE JEST ZAŚNIEDZIAŁY auto podczas palenia się tej kontrolki pracuje normalnie nie stwierdziłem większego zużycia paliwa czy gazu. o co tu chodzi? |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-10-2010, 14:48
|
|
|
Kontrolka zapala Ci się bo komputer łapie co jakiś czas błąd. Gdyby nie gaz to obstawiał bym do wymiany sondę lambda - czesta usterka w spae starach. Tak czy inaczej trzeba sprawdzić co to za błąd podpinając pod tester diagnostyczny. Jedz do gazownikow moze Ci to sprawdza bo powinni mieć taka możliwosc.
Pzdr
Lukasz921 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 21-10-2010, 15:09
|
|
|
Częsta przypadłość na gazie.
Instalacja do przejrzenia i regulacji. Poszukaj było sporo tematów o tym. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
michal1834
Nowy Forumowicz
Auto: space star pini
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 22-06-2014, 11:27
|
|
|
Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą. |
|
|
|
 |
gargi12
Mitsumaniak

Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 66 Skąd: mszczonow
|
Wysłany: 04-07-2014, 19:51
|
|
|
michal1834 napisał/a: | Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą. | Umnie natomiast pojawił sie błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wym ienic katalizator? |
_________________ kamil |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-07-2014, 21:27
|
|
|
gargi12, sprawdź najpierw kolektor wydechowy czy nie ma pęknięć a następnie sondy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gargi12
Mitsumaniak

Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 66 Skąd: mszczonow
|
Wysłany: 12-01-2015, 18:26 błąd P0302
|
|
|
dzisiaj sprawdziłem błędy w miśku i wyskoczył mi p0302 wczoraj żona narzekała ze auto coś przerywa ale dzisiaj przejechałem sie kawałek i wydaje się ze jest oki i nie wiem co sprawdzic i który to ten drugi cylinder od której strony? |
_________________ kamil |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-01-2015, 19:28
|
|
|
gargi12 napisał/a: | który to ten drugi cylinder od której strony? |
Cylindry się liczy od strony rozrządu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gargi12
Mitsumaniak

Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 66 Skąd: mszczonow
|
Wysłany: 12-01-2015, 19:52
|
|
|
z miesiąc temu miałem podobny przypadek gdy prawie na oparach dojechałem na stacje i może jakiegoś syfu zassało i z tąd to przerywanie dodam że auto trzyma obroty równiutko nic nie faluje |
_________________ kamil |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-01-2015, 06:36
|
|
|
Jeżdżenie na oparach grozi spaleniem pompy paliwa która jest smarowana i chłodzona paliwem i nie należy dopuszczać do wypalania paliwa praktycznie do zera. Dla oszczędności lepiej zamontować LPG które świetnie działa z tym silnikiem. |
|
|
|
 |
gargi12
Mitsumaniak

Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 66 Skąd: mszczonow
|
Wysłany: 13-01-2015, 18:49
|
|
|
poprostu tak jakoś wyszło że zapomniałem zatankować a nie z oszczędności a co do lpg to niebede inwestował najchętniej to bym się go pozbył ze względu na apetyt olejowy |
_________________ kamil |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1865 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 23-03-2015, 09:44
|
|
|
U mnie natomiast pojawił się błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wymienić katalizator?
U mnie też to wyskoczyło. Z wykresu po podpięciu do kompa pierwsza sonda pracowała "normalnie" (duże amplitudy), natomiast druga powinna mieć małą amplitudę a skakała po całym ekranie.
Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył?
[/quote] |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-03-2015, 19:58
|
|
|
AidsD napisał/a: | Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył? |
Chyba najszybciej zrobić analizę spalin w SKP.
Jeśli kat będzie kaput to chyba powinno wyjść na zawyżonych wynikach.
Ewentualnie można jeszcze popukać ręką zimny katalizator, jak coś będzie w nim latać to pewnie wymiana. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2015, 20:10
|
|
|
Jeśli sonda faluje w zakresie od 0 do 1V to raczej będzie wina katalizatora. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1865 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 24-03-2015, 10:19
|
|
|
Tak mnie tez wczoraj wieczorem oswiecilo ze robiac analize spalin sie to wykluczy.
Z tego co mi mechanik tlumaczyl druga sonda powinna falowac w bardzo malym zakresie abfaktycznie "skakala" po caly ekranie w zakresie od 0 do 1v.
I tu nasowa mi sie pytanie. Skoro sa takie odczyty to wina pierwszego katalizatora zaraz za kolektorem? |
|
|
|
 |
|