LED CREE H4 |
Autor |
Wiadomość |
norbiolo
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 97 Skąd: On jest
|
Wysłany: 05-07-2014, 01:21 LED CREE H4
|
|
|
Witam
Jak w temacie chciałem zwrócić uwagę na najnowsze osiągniecie w technologii LED okrzyknięte terminem CREE. Wszyscy, którzy śledzą odrobinkę postępy w tej technologii zwrócili uwagę na nadal niską efektywność oświetlenia LED dodatkowo często pomijanym problemem jest energia strat wydzielana w postaci ciepła. Na rynku pojawiło się kilka produktów dających możliwość zastosowania światła półprzewodnikowego jednak w zastosowaniu odpowiedników żarówek H4 żaden z nich nie oferuje dostatecznego odprowadzania ciepła przy dostarczonej mocy.
Ostatnio napotkałem na ciekawe rozwiązanie i o dziwo produkty o przyzwoitych parametrach odnalazłem na Alledrogo!
Zobaczcie cena wydaje się do zaakceptowania zakładając żywotność palnika LED CREE na poziomie około 30000 h.
Nie będę się rozpisywał zobaczcie sami i zapraszam do dyskusji.
Link do podobnego tematu z przed pół roku:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11682
Linki do allegro:
http://allegro.pl/h4-hi-l...4339472656.html
http://allegro.pl/zestaw-...4336871068.html
http://allegro.pl/ah4p-za...4370146013.html
http://allegro.pl/h4-cree...4306339070.html
http://allegro.pl/nowosc-...4338716930.html
jest tego o wiele więcej.
Poczytajcie jednak jak widać ta technologia też nie znajdzie zastosowania w lampach H4 z uwagi na problem z kontrolą strumienia światła.
Czy ktoś posiada wiedzę dotyczącą wymogów prawnych użytkowania nowego źródła oświetlenia? |
_________________ --------> |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 05-07-2014, 01:40
|
|
|
Z punktu widzenia fizyki ilość energii, która przetwrzana jest na kwanty światła w porównaniu do nawet najlepszych źródeł termoemisyjnych (każda żarówka) dla LED jest nieporównywalnie większa, stąd energooszczędność. Porównaj sobie: zwykła żarówka domowa czerpie powiedzmy 60W, jej odpowiednik w technologii LED by dostarczyć tyle samo światła zużywa ~ 6W.
Minusem Ledów jest to, że dają bardzo wąski snop światła, za to o dużej intensywności, zatem lampy odbłyśnikowe będą raczej inaczej świeciły. Soczewkowe mogą tego problemu nie mieć.
Co do grzania, problemem nie jest samo grzanie, ale to, że następuje ono na bardzo małej powierzchni, dlatego jest problem z odprowadzeniem ciepła. Ilość emitowanej energii na sposób ciepła w diodzie LED jest kilka rzędów wielkości mniejsza niż w przypadku halogenów.
Co do uwarunkowań prawnych - podejrzewam, że wymagana jest homologacja UE. Ale skoro BMW mogło wprowadzić światła laserowe, do jazdy dziennej dopuszczone są przecież LED to czemu w takiej postaci nie mogły by być |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2014, 08:12
|
|
|
Na pewno w lampach mających homologację na żarówki halogenowe takiego źródła światła użyć nie możesz podobnie zresztą jak xenonów. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-07-2014, 17:32 Re: LED CREE H4
|
|
|
norbiolo napisał/a: |
Poczytajcie jednak jak widać ta technologia też nie znajdzie zastosowania w lampach H4 z uwagi na problem z kontrolą strumienia światła. |
Ta technologia okazała się niewypałem właśnie ze względu na rozproszone światło i brak możliwości jego punktowego skupienia.
Teraz na topie będzie oświetlenie laserowe.
30% mniejsze zużycie energii (w porównaniu do Led) i dwukrotnie większy zasięg przy maluteńkich rozmiarach.
Trwał wyścig między Audi, a BMW, kto będzie pierwszy.
Audi znów pierwsze.
Już wprowadziło lampy do Audi R8 LMX, a BMW wprowadzi pod koniec roku w BMW i8.
Kto oglądał tegoroczne LeMans24 to mógł zobaczyć je w akcji - dają radę |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-07-2014, 20:57
|
|
|
Przyszłością są ledy. Wg Helli za niedlugo kiedy przestaną produkowac żarówki halogenowe producenci powszechnie przejda na LED ktory jest tani i wydajny. Oczywiscie nie mowimy o ledach zamiast H7 bo to nigdy nie zadziala dobrze ale o specjalnie zaprojektowanej lampie. Natomiast jesli chodzi o lasery w cywilnych autkach będą tylko i wyłącznie na światła drogowe z uwagi na duże problemy z ukierunkowaniem wiązki tak żeby nie oślepiały.
Hella ma juz bardzo wydajne LEDy w soczewce 90 mm. Robotę robi tam 6 japońskich LEDów. Mają też juz prototyp znacznie mniejszej soczewki na LEDzie. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-07-2014, 21:20
|
|
|
sampler napisał/a: | .
Hella ma juz bardzo wydajne LEDy w soczewce 90 mm. |
No to laser jest 3x mniejszy.
Też się zdziwiłem tym wynalazkiem.
Jak kogoś to interesuje to na YT wystarczy klepnąć "laser light Audi" lub zamiast Audi, BMW |
|
|
|
 |
norbiolo
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 97 Skąd: On jest
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-07-2014, 20:43
|
|
|
mkm napisał/a: |
No to laser jest 3x mniejszy.
|
chyba mnie nie zrozumiałes. Hella ma Bi-Leda który kompletnie załatwia sprawę w obudowie o soczewce 90 mm. Tam masz długie-krótkie LED w jednej obudowie a nie tak jak w audi czy bmw cały reflektor dwu modułowy długie LED+LASER i osobno mijania LED.
Miałem to w rękach widziałem jak świeci. Hella ma juz lampkę o połowę mniejszą czyli soczewka pewnie 50 mm wielkości puszki
90 mm biled
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
norbiolo
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 97 Skąd: On jest
|
Wysłany: 07-07-2014, 04:10
|
|
|
Dzięki za linka 6 ledów 35W hmmmm ale to jest ciekawe :
"Maintenance free module with more than 15,000 operating hours"
albo są takie trwałe, albo sami nie wiedzą co to potrafi |
_________________ --------> |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-07-2014, 07:30
|
|
|
Najlepsze jest to ze ten radiator z tyłu może sie nagrzać do 70 stC |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|