Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LED CREE H4
Autor Wiadomość
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 05-07-2014, 01:21   LED CREE H4

Witam

Jak w temacie chciałem zwrócić uwagę na najnowsze osiągniecie w technologii LED okrzyknięte terminem CREE. Wszyscy, którzy śledzą odrobinkę postępy w tej technologii zwrócili uwagę na nadal niską efektywność oświetlenia LED dodatkowo często pomijanym problemem jest energia strat wydzielana w postaci ciepła. Na rynku pojawiło się kilka produktów dających możliwość zastosowania światła półprzewodnikowego jednak w zastosowaniu odpowiedników żarówek H4 żaden z nich nie oferuje dostatecznego odprowadzania ciepła przy dostarczonej mocy.

Ostatnio napotkałem na ciekawe rozwiązanie i o dziwo produkty o przyzwoitych parametrach odnalazłem na Alledrogo!
Zobaczcie cena wydaje się do zaakceptowania zakładając żywotność palnika LED CREE na poziomie około 30000 h.



Nie będę się rozpisywał zobaczcie sami i zapraszam do dyskusji.

Link do podobnego tematu z przed pół roku:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11682

Linki do allegro:

http://allegro.pl/h4-hi-l...4339472656.html
http://allegro.pl/zestaw-...4336871068.html
http://allegro.pl/ah4p-za...4370146013.html
http://allegro.pl/h4-cree...4306339070.html
http://allegro.pl/nowosc-...4338716930.html

jest tego o wiele więcej.

Poczytajcie jednak jak widać ta technologia też nie znajdzie zastosowania w lampach H4 z uwagi na problem z kontrolą strumienia światła.



Czy ktoś posiada wiedzę dotyczącą wymogów prawnych użytkowania nowego źródła oświetlenia?
_________________
-------->
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-07-2014, 01:40   

Z punktu widzenia fizyki ilość energii, która przetwrzana jest na kwanty światła w porównaniu do nawet najlepszych źródeł termoemisyjnych (każda żarówka) dla LED jest nieporównywalnie większa, stąd energooszczędność. Porównaj sobie: zwykła żarówka domowa czerpie powiedzmy 60W, jej odpowiednik w technologii LED by dostarczyć tyle samo światła zużywa ~ 6W.

Minusem Ledów jest to, że dają bardzo wąski snop światła, za to o dużej intensywności, zatem lampy odbłyśnikowe będą raczej inaczej świeciły. Soczewkowe mogą tego problemu nie mieć.

Co do grzania, problemem nie jest samo grzanie, ale to, że następuje ono na bardzo małej powierzchni, dlatego jest problem z odprowadzeniem ciepła. Ilość emitowanej energii na sposób ciepła w diodzie LED jest kilka rzędów wielkości mniejsza niż w przypadku halogenów.

Co do uwarunkowań prawnych - podejrzewam, że wymagana jest homologacja UE. Ale skoro BMW mogło wprowadzić światła laserowe, do jazdy dziennej dopuszczone są przecież LED to czemu w takiej postaci nie mogły by być :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2014, 08:12   

Na pewno w lampach mających homologację na żarówki halogenowe takiego źródła światła użyć nie możesz podobnie zresztą jak xenonów.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-07-2014, 17:32   Re: LED CREE H4

norbiolo napisał/a:

Poczytajcie jednak jak widać ta technologia też nie znajdzie zastosowania w lampach H4 z uwagi na problem z kontrolą strumienia światła.

Ta technologia okazała się niewypałem właśnie ze względu na rozproszone światło i brak możliwości jego punktowego skupienia.
Teraz na topie będzie oświetlenie laserowe.
30% mniejsze zużycie energii (w porównaniu do Led) i dwukrotnie większy zasięg przy maluteńkich rozmiarach.
Trwał wyścig między Audi, a BMW, kto będzie pierwszy.
Audi znów pierwsze.
Już wprowadziło lampy do Audi R8 LMX, a BMW wprowadzi pod koniec roku w BMW i8.
Kto oglądał tegoroczne LeMans24 to mógł zobaczyć je w akcji - dają radę :D
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-07-2014, 20:57   

Przyszłością są ledy. Wg Helli za niedlugo kiedy przestaną produkowac żarówki halogenowe producenci powszechnie przejda na LED ktory jest tani i wydajny. Oczywiscie nie mowimy o ledach zamiast H7 bo to nigdy nie zadziala dobrze ale o specjalnie zaprojektowanej lampie. Natomiast jesli chodzi o lasery w cywilnych autkach będą tylko i wyłącznie na światła drogowe z uwagi na duże problemy z ukierunkowaniem wiązki tak żeby nie oślepiały.
Hella ma juz bardzo wydajne LEDy w soczewce 90 mm. Robotę robi tam 6 japońskich LEDów. Mają też juz prototyp znacznie mniejszej soczewki na LEDzie.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-07-2014, 21:20   

sampler napisał/a:
.
Hella ma juz bardzo wydajne LEDy w soczewce 90 mm.

No to laser jest 3x mniejszy.
Też się zdziwiłem tym wynalazkiem.
Jak kogoś to interesuje to na YT wystarczy klepnąć "laser light Audi" lub zamiast Audi, BMW
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 06-07-2014, 06:54   

Jak kolega mkm wspomniał laser ma przyszłość a firma Hella przespała temat.

Zobaczcie ten filmik BMW http://www.youtube.com/watch?v=Ew5fgttws4c

Czego chcieć więcej ?

Zobaczcie jak oni to robią ;)

http://www.youtube.com/watch?v=q-ORsGXPTwY

taki mały off
_________________
-------->
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-07-2014, 20:43   

mkm napisał/a:

No to laser jest 3x mniejszy.

chyba mnie nie zrozumiałes. Hella ma Bi-Leda który kompletnie załatwia sprawę w obudowie o soczewce 90 mm. Tam masz długie-krótkie LED w jednej obudowie a nie tak jak w audi czy bmw cały reflektor dwu modułowy długie LED+LASER i osobno mijania LED.
Miałem to w rękach widziałem jak świeci. Hella ma juz lampkę o połowę mniejszą czyli soczewka pewnie 50 mm wielkości puszki :)

90 mm biled
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 07-07-2014, 04:10   

Dzięki za linka 6 ledów 35W hmmmm ale to jest ciekawe :

"Maintenance free module with more than 15,000 operating hours"

:lol: albo są takie trwałe, albo sami nie wiedzą co to potrafi
_________________
-------->
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-07-2014, 07:30   

Najlepsze jest to ze ten radiator z tyłu może sie nagrzać do 70 stC
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.