Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:30 |
Chip tunning a trwałość silnika Di-D |
Autor |
Wiadomość |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 17:06 Chip tunning a trwałość silnika Di-D
|
|
|
Witam, zamierzam kupić Carismę i mam na tapecie ładny egzemplarz z 2001 r., z przebiegiem ok. 140.000 km diesel 1,9 Di-D. Właściciel podaje moc 130 KM czyli prawdopodobnie motor jest po chip tuningu. Słyszałem, że obniża to trwałość silnika - ale w jakim stopniu? Jak sprawdzić stan techniczny silnika? Czy da się powrócić do fabrycznych ustawień komputera?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
slon [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 17:26
|
|
|
z tego co mi wiadomo jeżeli jest założony POWER-Box to nie ma problemu wypinasz go i wszystko powraca do normy . natomiast jak było grzebane w komputerze to może nie być to już takie proste choć zależy jaki zastosowano procesor.A podniesienie mocy o około 15-20 % z tego co podają firmy tuningowe nie wpływa na znacząco na zużycie silnika. Natomiast można częściej wymieniać olej i filtry na pewno to silnikowi nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2007, 17:48
|
|
|
kalpol napisał/a: | Słyszałem, że obniża to trwałość silnika - ale w jakim stopniu? |
może nie tyle silnika ile sprzęgła, ale uwierz mi - 130KM krzywdy Ci nie zrobi.
Mowie z doświadczenia, podniosłem do 140KM i przez 2 lata i 50kkm nic sie nie dzieje złego.
Poza tym, obawa była by słuszna gdybyś podniósł moc o więcej niż 60%. |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 22:00
|
|
|
kalpol napisał/a: | Właściciel podaje moc 130 KM |
A ma jakies papiery na to ze faktycznie auto tyle ma, czy tylko podaje? |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2007, 22:52
|
|
|
kalpol sprubój ustalić czy bazą tych 130 KM był silnik MP/102KM czy HP/115KM. Jeżeli ten drugi to przyrost mocy jest nieznaczny i nie powinien niczemu zaszkodzić. Natomiast jeżeli jest wpięty Power Box to przy dłuższym użytkowaniu w silniku i turbinie gromadzi sie nagar, może się zapiec kierownica spalin ( w wersji HP) no i więcej pali. Ja osobiście jestem zwolennikiem zmiany softu ( oczywiście przygotowanego indywidualnie pod konkretny egzemplarz). Od miesiąca mam wgrany programik z którego wyszło prawie 150KM/292Nm - mierzone na hamowni Dynomet. Przejechałem dopiero 2 tys km i wszystko jest OK.
Pozdrawiam |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 15:19
|
|
|
A jest roznica, ktory silnik byl baza? Roznia sie miedzy soba glowica czy jakims innym elementem. Wydaje mi sie ze sam silnik jest ten sam a jedynie osprzet jest inny, wiec nie powinno miec znaczenia, ktory silnik byl baza. Zreszta dobry przyklad to silniki vw, gdzie moce wachaly sie od 90 do 150km. |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 16:55 Prawie takie same :)
|
|
|
dylson napisał/a: | A jest roznica, ktory silnik byl baza? Roznia sie miedzy soba glowica czy jakims innym elementem. Wydaje mi sie ze sam silnik jest ten sam a jedynie osprzet jest inny, wiec nie powinno miec znaczenia, ktory silnik byl baza.
Baza silnika fakt taka sama ale turbina inna (zmienna geometria łopatek w HP). dla 102KM wyciągniecie pod 130 ma większe znaczenie niż to samo dla 115KM
Zreszta dobry przyklad to silniki vw, gdzie moce wachaly sie od 90 do 150km. |
I znów prawie te same silniki bo poza różnicą w turbinach różniły sie systemem pompowtryskiwaczy (jedne były wyokociśnieniowe a drugie miały coś tam jeszcze (nie pamiętam) 19TDI 90 i 110 KM był taki sam (tylko turbo) od 130 KM był inny typ zasilania.
|
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2007, 16:57
|
|
|
Na pewno jest inna turbina, ta w HP ma kierownicę spalin natomiast silnik powinien być ten sam ale czy w szczegółach osprzętu się nie różni nie jestem pewien. Na przykład nie wiem jak wygląda intercooler w MP. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2007, 20:40
|
|
|
MaRIo_ napisał/a: | Jesli chip tuning jest dobrze zrobiony ( profesjonalnie ) nie zmniejsza trwałości silnika... |
błąd, jeżeli jest to profesjonalne, wzrost zużycia jest akceptowalny i nie duży,
natomiast każdy sposób zwiększenia mocy seryjnej silnika zmniejsza jego żywotność, bez wyjatków
czyżbyś nie akpcetował faktu, że im bardziej wyżylowana jednostka tym mniejsza jest żywotnosć przy tych samych materiałach mechanicznych ?
Porównaj 2 silniki np 3.0 jeden 170KM a nastepny 250KM i zgadnij który dłuzej pojeździ |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:41
|
|
|
Cytat: | Porównaj 2 silniki np 3.0 jeden 170KM a nastepny 250KM i zgadnij który dłuzej pojeździ | Mnie się wydaje że wszystko zależy od eksploatacji. Jeżeli założymy teoretycznie że eksploatacja będzie identyczna to trwałość również. Można szybko zajeździć słasbszy silnik eksploatując go na maxa i dłużej eksploatować wyżyłowany silnik na 2/3 mocy. |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:50
|
|
|
Zgadzam się, w dobrze zczipowanym silniku można uzyskać takie same średnie prędkości przejazdu o wiele lżej naciskając pedał gazu. W moim przypadku średnie zużycie paliwa spadło do 6,7 litra/miasto a wcześniej było ok 7-7,1 litra. Od znajomego mechanika z ASO słyszałem jedynie, że należy unikać ostrych zrywów i max przyspieszeń na pierwszym i drugim biegu gdyz koło dwumasowe bardzo tego nie lubi a jego wymiana to dość droga inwestycja. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
|