Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] czujnik wody
Autor Wiadomość
zloty115i 
Nowy Forumowicz

Auto: hyundai galloper
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: mazowsze
Wysłany: 03-08-2014, 22:25   [2.5 TD] czujnik wody

witam panowie postanowilem tutaj zwrocic sie o pomoc , nie wiem czy moderator nie wyrzuci mnie z tego działu gdyz moje pytania beda dotyczyly gallopera ale, w dziale z galloperem jakos cicho i nikt się dawno tam nie logował, w sumie to mozna było by mnie tu przygarnąc jako kopia :) pajero chyba 2. Panowie od jakiegoś czasu mam coraz wiecej problemow z autem, moi mechanicy nie do konca ogarniaja temat dlatego sam i przy waszej pomocy chciałbym choc troche zgłebic wiedze na temat tego auta. Od paru tygodni sledze interesujace mnie tematy na forum i musze przyznac, ze sporo sie juz dowiedziałem ,ale bez waszego wsparcia mój galloper może nie doczekać do nastepnego roku :)
mam problem z zapalaniem i na zimnym i na ciepłym, mechanik wymienił jakiś zawór w pompie wtryskowej , wygląda to jak śruba z dziurkami, wkręcana poziomo, podobno jest odpowiedzialny za ciśnienie,Po tym zabiegu zapalanie wcale sie nie polepszyło, ale samochód był jakby żwawszy, szybciej reagował na gaz ale i bardziej kopcił przy przyspieszaniu a wkomorze silnika miałem wrażenie że jest za wysoka temp- inny zapach jak zwykle. predkosc max to 100 km/h a było 120Na drugi dzień sytuacja sie odwróciła , auto straciło na mocy, podczas przyspieszania auto stoi w miejscu ,w srodku zapach spalin, pod maską coś stuka jak daje gazu, mam wrażenie że dostaje za duzo paliwa, dopiero jak odłaczylem czujnik temp płynu ten dwupinowy to mogłem w miarę jechać , filtry powietrza, paliwa wymienione , swiece nowe, może ma na to wpływ ciśnienie bo egr nie działa brak podcisnienia ale jest zamkniety - sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc. Odnośnie odpalania ( tydzień mi to zajęlo )to się okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku( test bańki) ktos może powiedziec ,że przyczyną tych problemów jest zapowietrzanie ale jeżdziłem z bańka i brak poprawy bo tez musze miec wypiety czujnik temp zeby jechac. Panowie o co tu chodzi ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-08-2014, 15:08   

Czujnik temperatury i nie tylko odpowiada za dawkę paliwa w czujniku powinna zmieniać się rezystancja jak zimny jest więcej kiloom jak gorący mniej najprościej zmierz na zimnym ile masz i na gorącym
Przy 20 st C 3,3 kohm
Przy 80 st C 0,3 kohm
zloty115i napisał/a:
sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc.

Jak zmierzysz manometrem będziesz wiedział czy jest dobra i jakie ciśnienie wytwarza powinno być 0.8 bara
zloty115i napisał/a:
okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku

Może łapać lewe powietrze na uszczelnieniu pompy

Warto jest sprawdzić prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej
Pozycja wału 9 st za górnym martwym punktem tłoka
Pozycja pompy 1,00 mm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
zloty115i 
Nowy Forumowicz

Auto: hyundai galloper
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: mazowsze
Wysłany: 04-08-2014, 16:57   

powoli zaczyna się coś klarować a mianowicie;;
1-- nie miałem podcisnienia w wężyku do egr, okazało się,że są zamienione wtyczki w elektrozaworze,teraz idzie już podciśnienie do egr ale przy dodaniu gazu coś wali w okolicy rozrządu przy tej pokrywie,może to jest to,że się oczyszcza ten zawór i skąd takie objawy??, ale na razie odciąłem egr blokująć wężyk podciśnienia

2 -- poprawcie mnie jesli się mylę od turbiny idzie nadciśnienie do elektrozaworu a niego następny wężyk do pompy wtryskowej , czyli przy zwiększaniu ciśnienia w turbinie zwię ksza sie dopływ paliwa w pompie ?

3--do tej gruszki chyba to zawór wastergate idzie jeden wąż z turbiny z nadciśnieniem, czy po zwiększeniu obrotów silnika ten pręt powinien opuszczać się w dół?na tej puszcze niżej mam drugi jakby wolny króciec na wąż , czy tam coś powinno być założone???

4-- a teraz najlepsze ,,, chciałem ustawić ssanie i nieświadomie kręciłem przy siłowniku woskowym tym z dwoma doprowadzeniami wody, podejrzewam teraz ,że przestawiłem kąt wtrysku, tak ?????????
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-08-2014, 19:23   

zloty115i napisał/a:
może to jest to,że się oczyszcza ten zawór i skąd takie objawy??

Wątpię
zloty115i napisał/a:
czyli przy zwiększaniu ciśnienia w turbinie zwię ksza sie dopływ paliwa w pompie ?

Bardziej dawka paliwa
zloty115i napisał/a:
czy po zwiększeniu obrotów silnika ten pręt powinien opuszczać się w dół?

Jak wieksze cisnienie turbiny pręt powinien sie wysuwać i otwierać zawór upustowy żeby cisnienie było w normie
zloty115i napisał/a:
a teraz najlepsze ,,, chciałem ustawić ssanie i nieświadomie kręciłem przy siłowniku woskowym tym z dwoma doprowadzeniami wody, podejrzewam teraz ,że przestawiłem kąt wtrysku, tak ?????????

Tak to jest ważne przy zapalaniu na zimnym i pózniej jak sie rozgrzewa trzpień wysuwa sie i przestawia kat wtrysku
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
zloty115i 
Nowy Forumowicz

Auto: hyundai galloper
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: mazowsze
Wysłany: 04-08-2014, 21:00   

czyli jest bardzo duże prawdopodobieństwo,że te niektóre problemy co mam z autem ( brak mocy i kopcenie )tj, ta sruba przestawiona w siłowniku woskowym i od tego trzeba zacząć dalsze naprawy?


czy pompiarz musi wyciągać całą pompę żeby jeszcze raz ustawić odpowiednio tą śrubę od siłownika ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-08-2014, 13:45   

milo napisał/a:
Czujnik temperatury i nie tylko odpowiada za dawkę paliwa w czujniku powinna zmieniać się rezystancja jak zimny jest więcej kiloom jak gorący mniej najprościej zmierz na zimnym ile masz i na gorącym
Przy 20 st C 3,3 kohm
Przy 80 st C 0,3 kohm
zloty115i napisał/a:
sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc.

Jak zmierzysz manometrem będziesz wiedział czy jest dobra i jakie ciśnienie wytwarza powinno być 0.8 bara
zloty115i napisał/a:
okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku

Może łapać lewe powietrze na uszczelnieniu pompy

Warto jest sprawdzić prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej
Pozycja wału 9 st za górnym martwym punktem tłoka
Pozycja pompy 1,00 mm


Ciekawą sprawę opisałeś :) czy w 2,8 jest podobnie ?? Możesz jakieś schematy, zdjęcia załączyć ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-08-2014, 14:57   

jawaldek napisał/a:
Ciekawą sprawę opisałeś

Co Cie interesuje ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-08-2014, 15:30   

milo napisał/a:
Co Cie interesuje ?
Przy 3tyś obrotów max prędkość pod górkę to 50-60 km. Zresztą cały czas chodzi na wysokich obrotach tzn zmienia biegi, bo w automacie, w przedziale 3-4 tys obrotów :( wcześniej w przedziale 2-3tyś spalanie zwiększyło się o jakieś 2-3 litry na 100-kę. Raz potrafi spalić 13 na 100 (nazwijmy że w normie) innym razem prawie po tej samej trasie 17 :(
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-08-2014, 19:27   

Może to być związane z sterownikiem skrzyni wiadomo jak przy wyższych obrotach zmienia biegi to spalanie wzrasta
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-08-2014, 11:25   

milo napisał/a:
Może to być związane z sterownikiem skrzyni wiadomo jak przy wyższych obrotach zmienia biegi to spalanie wzrasta

Wielkie dzięki :) pomagajkę może kliknąć założyciel tematu.Być może pomogło by resetowanie sterownika ale , no właśnie ale :/ Resetowałem (??) po przez zdjęcie klem z akumulatora, kiedyś to pomagało. Znasz jakiś inny sposób na reset sterownika ?? a może symbol tej czarodziejskiego pudełeczka :)
Robię niestety OT ->> admini wybaczcie :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.