 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 06-08-2014, 10:06 [Cari 1.6] Problem z obrotami
|
|
|
Witam,
Mam prośbę o pomoc, ponieważ jestem za granicą i dostępni w sensownej cenie mechanicy nie za bardzo wiedzą, jak się zabrać do problemu. Być może ktoś z Was rozpozna objawy, jako standardowy problem w Cari:
1. Samochód szarpie na niskich obrotach. Od tego się zaczęło, mam wrażenie, że zakres obrotów, na których szarpie stopniowo rośnie. Kiedyś to było od 2000 w doł, teraz poniżej 2500, czasami nawet szarpnie przy 3000 na 5 biegu
2. Objaw, który pojawił się jako drugi - problemy z ruszaniem. Kiedy chciałem szybko przejechać przez skrzyżowanie, samochód prawie utknął na środku (parę szarpnięć, ale przegazowałem i udało mi się uciec spod jadącej ciężarówki). Teraz dzieje się tak za każdym razem - żeby ruszyć muszę wejść na jakieś 4000 obrotów i dopiero odpuszczać sprzęgło. Trochę szarpie, ale rusza
3. Objaw, który nasilił się ostatnio - kultura pracy na jałowym biegu. Obroty latają od 1000 prawie do zera, czasami samochód zaczyna się trząść tak nisko spadają i mam wrażenie, że zaraz zgaśnie
Co było zrobione:
1. Sprawdzone świece - podobno dobre
2. Komputer - podobno nie ma żadnych błędów
Będę wdzięczny za wskazówki, w jaki sposób podejść do diagnozy problemu, ewentualnie, jeżeli jest to typowy objaw, to która część może być prawdopodobnym winowajcą? Z góry dzięki, pzdr |
Ostatnio zmieniony przez Daro 06-08-2014, 15:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 06-08-2014, 12:36
|
|
|
" zakres obrotów, na których szarpie stopniowo rośnie."
Miałem kiedyś podobnie. Wymiana świec nie pomogła, po wymianie kabli było lepiej ale wciąż trochę szarpało - dopiero po wymianie fajek było ok.
Jeśli świece są rzeczywiście ok, to najprościej sprawdzić resztę, czyli
Przewody WN
Fajki
Cewki |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 06-08-2014, 14:36
|
|
|
Mam cari z 96 więc tam są standardowe kable WN, u mnie kilka lat temu było podobnie, wymieniłem świece i kable i przeszło. Zaobserwowałeś może coś takiego, że częściej szarpie jak jest wilgotne powietrze? Bo ja u siebie tak miałem. W sumie to wymieniłek kable i świece przy drugich opadach deszczu powiązanych z mgłą. Ja aż tyle nie czekałem. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 07-08-2014, 15:33
|
|
|
No nie zauwazylem takiej prawidlowosci. Natomiast zauwazylem inna- problem nie wystepuje nigdy zaraz po odpaleniu samochodu, jedynie po jakims czasie, jak juz przejade pare kilometrow - czy to moze sugerowac ktorys z tych 3 elementow (przewody, fajki, cewki) bardziej niz inny? Te przewody (rozumiem, ze WN to zaplonowe) to widze, ze sa w zestawach po 4 lub po 2, do mojego auta jakie beda (1.6 99KM 99r)? Bo cewki i fajki, to rozumiem, ze po 4 bede potrzebowal. Ok dzwoniłem do jednego sklepu, jak rozumiem potrzebuję komplet przewodó z dwoma kablami, dwie cewki i dwie fajki, zgadza się? Czy mogę przykładowo zakupić taki komplet
http://allegro.pl/przewod...4411149528.html
I takie dwie cewki? Patrząc na zdjęcie one zawierają również fajki, jak rozumiem, zgadza się?
http://allegro.pl/nowa-ce...4436990946.html |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 07-08-2014, 16:22
|
|
|
"Natomiast zauwazylem inna- problem nie wystepuje nigdy zaraz po odpaleniu samochodu, jedynie po jakims czasie, jak juz przejade pare kilometrow"
Na początku masz zimny silnik, więc i większe obroty - możesz wtedy aż tak nie odczuwać szarpania.
"jak rozumiem potrzebuję komplet przewodów z dwoma kablami, dwie cewki i dwie fajki, zgadza się?"
Zgadza.
Wymieniasz sam w 15 min. Uważaj tylko przy odpinaniu plastikowych zatrzasków cewek.
Cewki są przymocowane w sumie 4 śrubami, reszta po prostu na wcisk ( przewody i fajki).
Roboty minimum, koszty niewielkie a efekt bywa super.
Wspominałeś już, że świece sprawdzone, ale... ile mają przejechane ? |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 07-08-2014, 17:03
|
|
|
Noo co do tego to nie mogę mieć pewności, kupiłem auto w grudniu. Mechanik mówi, że wizualnie dobrze wyglądają, mogą być zużyte mimo to? |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 08-08-2014, 09:58
|
|
|
Ocena na podstawie wyglądu nie daje żadnej gwarancji co do kondycji świec.
Jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane, to lepiej je wymień. Koszt przecież nieduży.
Kupując auto zawsze zaczynałem od tzw. pakietu startowego:
- kompletny rozrząd z pompą wody ( jeśli jest na pasku)
- paski napędzające osprzęt silnika
- filtry ( paliwa, powietrza, oleju)
- olej w silniku i skrzyni biegów
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- kable, świece |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-08-2014, 18:23
|
|
|
Daro, Jak kopiłeś autko w belgi z ''Garażu" to lepiej sam wszystko wymień, Ja tym ''specjalistom'' nie wierze, bo potrafią ''cudzoziemca" odpowiednio podliczyć |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 11-08-2014, 21:31
|
|
|
Proponuję zacząć od wymiany świec, koszt niewielki, nie zaszkodzi, nie zbiedniejesz, a może wystarczy...swoją drogą to masz ciekawych mechaników co świece na oko sprawdzają. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 08-10-2014, 16:05
|
|
|
Generalnie zmienilem caly uklad na raz, bo mieszkam za granica I mi nie na reke zamawiac rzeczy jedna po drugiej. Objawy ustaly, calkowity koszt czesci okolo 350 PLN |
|
|
|
 |
daniel0011
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 48 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 09-10-2014, 17:54
|
|
|
Jako, że mam bardzo podobne objawy, to nie będę zakładał nowego tematu.
Ale jest też inna kwestia, auto na gazie chodzi bez problemu, a na benzynie nie utrzymuje obrotów, czasami zgaśnie, przy ruszaniu dławi się i zaraz załapuje i jedzie normalnie, choć czuć, że jest słabsze (na gazie jest dynamiczniejsze). Tak jak by było przymulone, tak jest na zimnym i ciepłym silniku. Czy pomoże wymiana świecy, kabli, cewki? Czy to jest inny problem? |
|
|
|
 |
|
|