Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 06-08-2014, 10:06   [Cari 1.6] Problem z obrotami

Witam,

Mam prośbę o pomoc, ponieważ jestem za granicą i dostępni w sensownej cenie mechanicy nie za bardzo wiedzą, jak się zabrać do problemu. Być może ktoś z Was rozpozna objawy, jako standardowy problem w Cari:

1. Samochód szarpie na niskich obrotach. Od tego się zaczęło, mam wrażenie, że zakres obrotów, na których szarpie stopniowo rośnie. Kiedyś to było od 2000 w doł, teraz poniżej 2500, czasami nawet szarpnie przy 3000 na 5 biegu
2. Objaw, który pojawił się jako drugi - problemy z ruszaniem. Kiedy chciałem szybko przejechać przez skrzyżowanie, samochód prawie utknął na środku (parę szarpnięć, ale przegazowałem i udało mi się uciec spod jadącej ciężarówki). Teraz dzieje się tak za każdym razem - żeby ruszyć muszę wejść na jakieś 4000 obrotów i dopiero odpuszczać sprzęgło. Trochę szarpie, ale rusza
3. Objaw, który nasilił się ostatnio - kultura pracy na jałowym biegu. Obroty latają od 1000 prawie do zera, czasami samochód zaczyna się trząść tak nisko spadają i mam wrażenie, że zaraz zgaśnie

Co było zrobione:

1. Sprawdzone świece - podobno dobre
2. Komputer - podobno nie ma żadnych błędów

Będę wdzięczny za wskazówki, w jaki sposób podejść do diagnozy problemu, ewentualnie, jeżeli jest to typowy objaw, to która część może być prawdopodobnym winowajcą? Z góry dzięki, pzdr
Ostatnio zmieniony przez Daro 06-08-2014, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-08-2014, 12:36   

" zakres obrotów, na których szarpie stopniowo rośnie."
Miałem kiedyś podobnie. Wymiana świec nie pomogła, po wymianie kabli było lepiej ale wciąż trochę szarpało - dopiero po wymianie fajek było ok.
Jeśli świece są rzeczywiście ok, to najprościej sprawdzić resztę, czyli
Przewody WN
Fajki
Cewki
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 06-08-2014, 14:36   

Mam cari z 96 więc tam są standardowe kable WN, u mnie kilka lat temu było podobnie, wymieniłem świece i kable i przeszło. Zaobserwowałeś może coś takiego, że częściej szarpie jak jest wilgotne powietrze? Bo ja u siebie tak miałem. W sumie to wymieniłek kable i świece przy drugich opadach deszczu powiązanych z mgłą. Ja aż tyle nie czekałem.
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 07-08-2014, 15:33   

No nie zauwazylem takiej prawidlowosci. Natomiast zauwazylem inna- problem nie wystepuje nigdy zaraz po odpaleniu samochodu, jedynie po jakims czasie, jak juz przejade pare kilometrow - czy to moze sugerowac ktorys z tych 3 elementow (przewody, fajki, cewki) bardziej niz inny? Te przewody (rozumiem, ze WN to zaplonowe) to widze, ze sa w zestawach po 4 lub po 2, do mojego auta jakie beda (1.6 99KM 99r)? Bo cewki i fajki, to rozumiem, ze po 4 bede potrzebowal. Ok dzwoniłem do jednego sklepu, jak rozumiem potrzebuję komplet przewodó z dwoma kablami, dwie cewki i dwie fajki, zgadza się? Czy mogę przykładowo zakupić taki komplet

http://allegro.pl/przewod...4411149528.html

I takie dwie cewki? Patrząc na zdjęcie one zawierają również fajki, jak rozumiem, zgadza się?

http://allegro.pl/nowa-ce...4436990946.html
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-08-2014, 16:22   

"Natomiast zauwazylem inna- problem nie wystepuje nigdy zaraz po odpaleniu samochodu, jedynie po jakims czasie, jak juz przejade pare kilometrow"

Na początku masz zimny silnik, więc i większe obroty - możesz wtedy aż tak nie odczuwać szarpania.

"jak rozumiem potrzebuję komplet przewodów z dwoma kablami, dwie cewki i dwie fajki, zgadza się?"

Zgadza.

Wymieniasz sam w 15 min. Uważaj tylko przy odpinaniu plastikowych zatrzasków cewek.
Cewki są przymocowane w sumie 4 śrubami, reszta po prostu na wcisk ( przewody i fajki).
Roboty minimum, koszty niewielkie a efekt bywa super.

Wspominałeś już, że świece sprawdzone, ale... ile mają przejechane ?
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 07-08-2014, 17:03   

Noo co do tego to nie mogę mieć pewności, kupiłem auto w grudniu. Mechanik mówi, że wizualnie dobrze wyglądają, mogą być zużyte mimo to?
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 08-08-2014, 09:58   

Ocena na podstawie wyglądu nie daje żadnej gwarancji co do kondycji świec.
Jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane, to lepiej je wymień. Koszt przecież nieduży.

Kupując auto zawsze zaczynałem od tzw. pakietu startowego:
- kompletny rozrząd z pompą wody ( jeśli jest na pasku)
- paski napędzające osprzęt silnika
- filtry ( paliwa, powietrza, oleju)
- olej w silniku i skrzyni biegów
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- kable, świece
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-08-2014, 18:23   

Daro, Jak kopiłeś autko w belgi z ''Garażu" to lepiej sam wszystko wymień, Ja tym ''specjalistom'' nie wierze, bo potrafią ''cudzoziemca" odpowiednio podliczyć :D
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 11-08-2014, 21:31   

Proponuję zacząć od wymiany świec, koszt niewielki, nie zaszkodzi, nie zbiedniejesz, a może wystarczy...swoją drogą to masz ciekawych mechaników co świece na oko sprawdzają.
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 08-10-2014, 16:05   

Generalnie zmienilem caly uklad na raz, bo mieszkam za granica I mi nie na reke zamawiac rzeczy jedna po drugiej. Objawy ustaly, calkowity koszt czesci okolo 350 PLN
 
 
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 09-10-2014, 17:54   

Jako, że mam bardzo podobne objawy, to nie będę zakładał nowego tematu.
Ale jest też inna kwestia, auto na gazie chodzi bez problemu, a na benzynie nie utrzymuje obrotów, czasami zgaśnie, przy ruszaniu dławi się i zaraz załapuje i jedzie normalnie, choć czuć, że jest słabsze (na gazie jest dynamiczniejsze). Tak jak by było przymulone, tak jest na zimnym i ciepłym silniku. Czy pomoże wymiana świecy, kabli, cewki? Czy to jest inny problem?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.