 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] Silnik nie odpala. |
Autor |
Wiadomość |
majstersim
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-08-2014, 23:04 [MSS 1.3] Silnik nie odpala.
|
|
|
Witam wszystkich,potrzebuje pomocy otóż dziś kiedy chciałem "odpalić" mojego miska po 8h spędzonych w pracy niestety silnik się nie uruchomił, sprawdziłem iskrę na świecy , iskra jest , świeca jest sucha , wypiąłem kabel od wtryskiwacza i podpiąłem miernik, wartość po przekręceniu kluczyka wynosi 10.5V lecz po przekręceniu kluczyk bardziej tak żeby zakręcił wartość na wtryskiwaczu wynosi około 7V.Jeśli chodzi o pompę paliwa to po przekręceniu kluczyka do "zapłonu" słychać jak chodzi, jakieś półtora miesiąca temu rozmontowałem całą pompę i wyczyściłem,dodam że w mojej wersji nie ma filtra paliwa tylko jest pochłaniacz węglowy. Jaka może być przyczyna że silnik tak nagle przestał "odpalać"? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-08-2014, 21:02
|
|
|
Sprawdź kody błedów, może pronblem z immobiliser'em, napięcie na wtryskiwaczach najlepiej sprawdzać dioda, miernik cyfrowy sie do tego nie nadaje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
majstersim
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-08-2014, 08:55
|
|
|
robertdg napisał/a: | Sprawdź kody błedów, może pronblem z immobiliser'em, napięcie na wtryskiwaczach najlepiej sprawdzać dioda, miernik cyfrowy sie do tego nie nadaje |
Błędów jeszcze nie sczytałem kombinuje kabel i błędy sczytam dzisiaj.
Po wczorajszej zabawie stwierdziłem ze nie dociera prąd do pompy paliwowej(po przekręceniu kluczyka żeby kontroli się paliły miernik wskazuje wartość do 0.10V przez moment), podpiąłem pompę na "ostro" do akumulatora osobnego lecz nie odpalił , nie słychać było tez jak pompa pracuje, możliwe jest to że jakiś paproszek przyblokował ją ponieważ jak podłączałem kable do akumulatora robiły się solidne iskry tak jak by było duże zwarcie? Czy możliwe jest to że immobiliser lub ECU widzi za duży wzrost napięcia na pompie i nie dostarcza prądu ?
PS.Silnik przy wtryśnięciu samostartu do układu dolotowego działa. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2014, 08:15
|
|
|
Zdemontuj pompe i sprawdź, ale w normalnym stanie rzeczy ona zaczyła działac w moemencie rozruchu i pracy silnika, przy okazji jak sie okaże, że pompa felerna odrazu radze sprawdzić przekaźnik pompy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
majstersim
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-08-2014, 21:13
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zdemontuj pompe i sprawdź, ale w normalnym stanie rzeczy ona zaczyła działac w moemencie rozruchu i pracy silnika, przy okazji jak sie okaże, że pompa felerna odrazu radze sprawdzić przekaźnik pompy |
sprawdziłem pompę i okazało się że przy montażu (kiedy czyściłem pompę) do kupy krzywo zamontowałem silnik, w efekcie odłamał sie kawałek uszczelki między silnikiem a sitkiem ten kawałek został zassany i w efekcie unieruchomił wirnik silnika.
Sprostowanie po analizie silnika powodem awarii było że szczotki się wysypały całkowicie. |
|
|
|
 |
|
|