Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
O1 2.0T i tempomat |
Autor |
Wiadomość |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 10-04-2014, 13:19
|
|
|
elektryk napisał/a: | W@sio napisał/a: | Tylko trzeba pamiętać, iż manetka do tempomatu, o ile dobrze się przyjrzałem, zamontowana jest w kolumnie kierownicy, a nie w samej kierownicy Nie mniej jednak mam nadzieję, że nie będzie trzeba dużo rzeźbić z tym, sama manetka od Pajero na allegro kosztuje coś około 30-50 zł | Ja też widziałem takie zdjęcia z manetką na kolumnie, jednak nie wydaje mi się że to jest rozwiązanie marki Mitsubishi tylko jakiś produkt innej firmy. |
Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-04-2014, 14:22
|
|
|
Haiku napisał/a: | Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd. | Mówisz i masz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79501 wersja montowana NIE na kierownicy. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 10-04-2014, 14:52
|
|
|
elektryk napisał/a: | Haiku napisał/a: | Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd. | Mówisz i masz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79501 wersja montowana NIE na kierownicy. |
Dzięki kolego ale chodziło mi o oryginał gdzie maneta znajduje się z prawej strony. W kierownicy jest zarezerwowane miejsce na montaż dwóch śrubek do takiej manetki. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-05-2014, 11:59
|
|
|
no i jak? jest ktos kto ma tempomat w kierownicy?
potrzebuje zdjecie otworu z zewnatrz i wewnatrz kierownicy na ten przełącznik i miejsce jego montarzu. mam juz ten przelacznik ale nie jestem pewny gdzie ciac kierownice zeby to wpasowac. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 16-05-2014, 22:19
|
|
|
qba1983 napisał/a: | no i jak? jest ktos kto ma tempomat w kierownicy?
potrzebuje zdjecie otworu z zewnatrz i wewnatrz kierownicy na ten przełącznik i miejsce jego montarzu. mam juz ten przelacznik ale nie jestem pewny gdzie ciac kierownice zeby to wpasowac. | Zajrzyj do srodka kierownicy po prawej stronie, zobaczysz kołki w które się wkręca śrubki mocujące dźwignię. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 07-06-2014, 22:46
|
|
|
qba1983, czy założyłeś już tempomat? podziel się wrażeniami |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-06-2014, 23:03
|
|
|
narazie jeszcze nie, brak czasu. moze w lipcu przymierzę sie do tematu |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 19-08-2014, 11:14
|
|
|
Wykonałem ostatnio kilka zdjęć podłączenia tempomatu w kolumnie kierownicy w O1 2.4 automat, może się przydadzą.
Kolumna z tempomatem
Kolumna bez tempomatu
 |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 19-08-2014, 20:43
|
|
|
a czy ktoś widział tempomat do sprzedania? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-11-2017, 21:59
|
|
|
Panowie wykopuję temat z otchłani bo nie ukrywam że tempomat w O1T bardzo chciałbym mieć na pokładzie. Poczyniłem pewne starania i badania ale zanim zacznę działać chciałem zapytać czy ktoś z wcześniej zainteresowanych nadal myśli lub zrobił jakieś próby? W grę wchodzi montaż tempomatu niefabrycznego. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 17-11-2017, 16:34
|
|
|
Dobra piszę co ustaliłem.
Jak mówiłem, interesuje mnie montaż tempomatu uniwersalnego, bo po pierwsze nigdy nie widziałem oem w O1t a tym bardziej żeby ktoś miał do sprzedania. Z produktów które mnie zainteresowały to Waeco Magic Speed MS.50 który steruje pracą linki za pomocą pompy pneumatycznej a drugi to wyrób LiteOn niegdyś słynnego producenta nagrywarek oraz sprzętu komputerowego model AP-500 którego elementem wykonawczym jest silnik krokowy.
Jak napisał Piotrek przepustnica w O1T jest elektroniczna jednak sygnał dociera najpierw z potencjometru sterowanego linką gazu. Wymusza to na nas dołożenie urządzenia które pociągnie za linkę za nas podczas gdy my wyciągniemy wygodnie kopyta
Jedziemy dalej. Uruchomiłem swój wywiad w celu zorientowania się czy trudno jest zamontować to ustrojstwo samemu i wcale nie jest to trudne. Najważniejsze to skąd wziąć sygnały. Najbardziej interesowało mnie skąd wziąć sygnał prędkości. Okazuje się że super miejscem jest pin numer 14 w gnieździe OBD. Przewód koloru biało-niebieskiego załatwi sprawę. Czujniki nacisku hamulca i sprzęgła wpina sie bezpośrednio przy podałach. Dostępne są kostki plug&play z dodatkowym wyjściem sygnału. Nie wiem czy przy pedale sprzęgła są jakieś przewody i czujnik, muszę to sprawdzić. Ale to tylko względy bezpieczeństwa bo w sumie wystarczy jeden czujnik odłączający tempomat.
Koszty: Jeżeli chodzi o Waeco kupimy go na allegro i w zasadzie w wielu innych miejscach. Kosztuje około 600zł. Z forum camperowiczów wyczytałem że sprawuje się dobrze jednak pneumatyczna pompa powoduje delikatny lag w działaniu, jest plastikowa i duża więc w gorącej komorze O1T może mieć ciekawie chociaż to moje domysły.
Produkt LiteOn to duży koszt niestety ale działanie silnika krokowego jest gwarancją płynnego przyspieszania. Chłopaki z tempomaty.pl cenią sobie produkt na 1490zł obiecali mi instrukcję montażu na maila oraz fotorelację z montażu gdyż podobno zrobili kiedyś O1. Niestety na razie cisza. Są oni jedynym importerem AP 500 w Polsce ale znalazłem ten produkt u naszych południowych sąsiadów. Zarówno w SK jak i CZ można kupić AP 500 sporo taniej. Na Słowacji znalazłem sklep z ceną 950zł a w Czechach nie przeliczyłem koron na nasze
Chłopaki w Warszawie chcą za montaż 300zł ale sugerują żeby zrobić to samemu gdyż dla nich to 3h pracy a dla amatorów drugie tyle.
Forum camperowców warto przeczytać:
http://www.camperteam.pl/...cbbf8adc8ed196d
Tempomaty PL i produkty serii AP:
https://tempomaty.pl/oferta-tempomat/
Waeco Magic Speed:
http://allegro.pl/tempoma...ars_rule_id=201
W@sio i jak się podoba? Jedziemy z tematem? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 17-11-2017, 17:51
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: |
Jak napisał Piotrek przepustnica w O1T jest elektroniczna jednak sygnał dociera najpierw z potencjometru sterowanego linką gazu. Wymusza to na nas dołożenie urządzenia które pociągnie za linkę za nas podczas gdy my wyciągniemy wygodnie kopyta |
To prawda, choć podejrzewam, że w USDMowym outku jest to inaczej rozwiązane. Stawiam na to, że jest dodaktowy moduł podłączony do etacs a wszystko jest sterowane elektronicznie na zasadzie oszukania czujnika pedału przyspieszenia.
Myślę, że jeśli chodzi o liteon to ap900 bedzie jednak lepsze |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 17-11-2017, 19:09
|
|
|
Podobno mają dostęp do serwisówek fabrycznych i robią to profesjonalnie. W sumie mógłbym zainwestować to 300zł za dobry montaż z modyfikacją etacsa. Camperowcy dostali rabat może gdyby więcej zestawów zakupił to też byśmy dostali. Trzech chętnych już mamy |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-11-2017, 01:31
|
|
|
Ja tak się wtrącę ale mi się wydaje z tego co dawno temu robiłem ze Out T ma ta funkcje uruchomiona fabrycznie tylko brak kabli
Może najpierw sprawdzić czy się zal tempomat a może później szukac zamienników |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
|