Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu
Autor Wiadomość
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 24-08-2014, 16:23   [Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu

Witam, przy okazji wymiany wszystkich tarcz i klocków chciałbym wymienić u siebie płyn hamulcowy na nowy.
Płyn hamulcowy planuje zakupić DOT4. Czy w cari jest problem z tym żeby wymeinić płyn przez pompowanie pedałem, czy trzeba się udać do jakiegoś warsztatu żeby wymienili jakimś specjalnym urządzeniem.
Jeżeli można to zrobić "domowym" sposobem to prosiłbym i jakieś porady lub może gdzieś na forum jest o tym wątek (w działach carismy nie mogłem odnaleźć takiego).

Pozdrawiam
Kuba

EDIT: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58677 << tutaj znalazłem jak to zrobić.
A teraz druga sprawa, mając w cari hydraulicznie sprzęgło jest ono zasilane z tego układu hamulcowego? Jeśli tak to czy trzeba jes też odpowietrzać/usunąć stary płyn jakoś?
Ostatnio zmieniony przez hantom 25-08-2014, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-08-2014, 18:46   

Sprzegło jest zasilane z osobnego zbiorniczka, najpierw mozna strzykawką odessac stary pły, zalać nowy i przepłukać układ przez pompowanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 24-08-2014, 20:17   

Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Oczywiście cała procedura na włączonym silniku?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-08-2014, 20:20   

Hamulec tak, sprzęgło nie jest to konieczne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 25-08-2014, 16:12   

Zmieniłem nazwę tematu bo dreczy mnie inna sprawa.
Mój hamulec jakoś zrobił się miękki. na początku hamuje bardzo słabo ale jak wdepne to już zaczyna normalnie ABS łapać. Byłem na przeglądzie 1h temu i wyszło 70% siły hamowania. Na nowych tarczach, klockach i płynie jest zrobione może 10-15km. Siłą możewzrośnie jak się dotrą tarcze i klocki.
Ale zastanawiam się dlaczego teraz mój pedał hamulca tak działa i czy tak być powinno.
Układ jest odpowietrzony bo był cały płyn zmieniany więc to pilnowałem.
Na początku na skrawkach klocków i tarcz był twardszy ten pedał a "zmiękł" po wymianie tarcz i klocków.
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.

Proszę o wasze zdanie w tej sprawie.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 25-08-2014, 16:19   

hantom napisał/a:

Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.

Proszę o wasze zdanie w tej sprawie.


i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 25-08-2014, 16:44   

glina napisał/a:
hantom napisał/a:

Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.

Proszę o wasze zdanie w tej sprawie.


i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie


To znaczy że wszystko jest ok, czy że tylko serwo jest ok?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2014, 19:18   

Zawsze po zmianie tarcz i klocków pedał jest taki trochę niewyraźny, po pewnym czasie zrobi się wyraźniejszy, najwazniejsze by hamowanie było pewne.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.