[Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu |
Autor |
Wiadomość |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 24-08-2014, 16:23 [Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu
|
|
|
Witam, przy okazji wymiany wszystkich tarcz i klocków chciałbym wymienić u siebie płyn hamulcowy na nowy.
Płyn hamulcowy planuje zakupić DOT4. Czy w cari jest problem z tym żeby wymeinić płyn przez pompowanie pedałem, czy trzeba się udać do jakiegoś warsztatu żeby wymienili jakimś specjalnym urządzeniem.
Jeżeli można to zrobić "domowym" sposobem to prosiłbym i jakieś porady lub może gdzieś na forum jest o tym wątek (w działach carismy nie mogłem odnaleźć takiego).
Pozdrawiam
Kuba
EDIT: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58677 << tutaj znalazłem jak to zrobić.
A teraz druga sprawa, mając w cari hydraulicznie sprzęgło jest ono zasilane z tego układu hamulcowego? Jeśli tak to czy trzeba jes też odpowietrzać/usunąć stary płyn jakoś? |
Ostatnio zmieniony przez hantom 25-08-2014, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 18:46
|
|
|
Sprzegło jest zasilane z osobnego zbiorniczka, najpierw mozna strzykawką odessac stary pły, zalać nowy i przepłukać układ przez pompowanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 24-08-2014, 20:17
|
|
|
Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Oczywiście cała procedura na włączonym silniku? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 20:20
|
|
|
Hamulec tak, sprzęgło nie jest to konieczne |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 25-08-2014, 16:12
|
|
|
Zmieniłem nazwę tematu bo dreczy mnie inna sprawa.
Mój hamulec jakoś zrobił się miękki. na początku hamuje bardzo słabo ale jak wdepne to już zaczyna normalnie ABS łapać. Byłem na przeglądzie 1h temu i wyszło 70% siły hamowania. Na nowych tarczach, klockach i płynie jest zrobione może 10-15km. Siłą możewzrośnie jak się dotrą tarcze i klocki.
Ale zastanawiam się dlaczego teraz mój pedał hamulca tak działa i czy tak być powinno.
Układ jest odpowietrzony bo był cały płyn zmieniany więc to pilnowałem.
Na początku na skrawkach klocków i tarcz był twardszy ten pedał a "zmiękł" po wymianie tarcz i klocków.
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 25-08-2014, 16:19
|
|
|
hantom napisał/a: |
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie. |
i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 25-08-2014, 16:44
|
|
|
glina napisał/a: | hantom napisał/a: |
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie. |
i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie |
To znaczy że wszystko jest ok, czy że tylko serwo jest ok? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2014, 19:18
|
|
|
Zawsze po zmianie tarcz i klocków pedał jest taki trochę niewyraźny, po pewnym czasie zrobi się wyraźniejszy, najwazniejsze by hamowanie było pewne. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|