| [Carisma] Bagażnik się nie otwiera | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2014, 05:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli wszystkie drzwi działają normalnie a tylko bagażnik nie to na pewno centralka jest ok. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hubcio87   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Wrz 2012
 Posty: 20
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 09:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1 miałeś rację! Po zdjęciu tej gumowej osłony aż 4 żyły okazały się przerwane  :shock:Pewnie jeszcze od podświetlenia bagażnika i rejestracji. Dziwne jest to że teraz jeszcze muszę przesunąć siłownik o ok 0,5 -1 cm w strone zamka bo do odpowiedniej pozycji nie przestawia tego mechanizmu, skutek - nie da się otworzyć od zewnątrz... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kris1980_147   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2008
 Posty: 334
 Skąd: Rogoźnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | hubcio87, możesz napisać jak dostałeś się do tych przewodów? U mnie podejrzewam to samo. Aby nie rozcinać tej gumowej harmonijki, trzeba by zdemontować ten boczek, plastik, maskownicę (nie wiem jak to nazwać) na tylnym słupku w który wchodzi pas bezpieczeństwa. Wtedy można by odpiąć kostkę przy tylnym lewym siedzeniu i całość przeciągnąć, tak aby wszystko było na zewnątrz i można by było na spokojnie wymienić uszkodzone (przetarte) kabelki. Jak się pozbyć tego plastiku na słupku, aby go nie uszkodzić ? Z której strony się za to zabrać, trzeba demontować półeczkę z głośnikiem ?
 Cari po lifcie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podnosisz siedzisko kanapy, odkrecasz boczek oparcia, kładziesz oparcie, sciagasz boczek, zsuwasz uszczelke drzwi i uszczelke bagażnika, wykładzine bagaznika demontujesz na wierzch, odkrecasz widoczne srubki, demontujesz kołki od podparcia półki/boczka/osony słupka, długim dobrym srubokretem plaskim odbezpieczasz zatrzaski na słupku, nie jest toi specjalne trudne, ale wymaga precyzji i cierpliwości aby nie połamac zaczepów. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2014, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, denerwuje mnie trochę, że w mojej Carismie żeby otworzyć i zamknąć bagażnik muszę wyłączyć silnik i robić to z kluczyka. Czy jest jakaś opcja aby zautomatyzować tą czynność? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kris1980_147   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2008
 Posty: 334
 Skąd: Rogoźnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2014, 10:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Normalnie powinno działać z centralnego, wszystkie drzwi i bagażnik otwierają się i zamykają automatycznie. Pewnie masz to samo co ja. Sprawdziłem wiązkę kabli przy klapie bagażnika, nic nie jest przetarte, napięcie do otwarcia i zamknięcia bagażnika dochodzi do siłownika (+12V).
 Pewnie padł sam siłownik, bo nie reaguje na sygnał do otwarcia/zamknięcia siłownika.
 A swoją drogą to może ktoś mi powie jak jest doprowadzona masa do siłownika, dostaję ją on przez obudowę zamka ? Bo inna możliwość nie przychodzi mi do głowy. Z kolei to obudowa siłownika jest z plastiku więc nie wiem czy to wszystko tak powinno działać ? U mnie do siłownika dochodzą tylko dwa kabelki (+12 V do otwarcia i +12 V do zamknięcia)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mwitek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Paź 2013
 Posty: 112
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2014, 07:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie dokonałem diagnozy dlaczego u mnie klapa się nie otwiera. 
 Podejrzewałem silniczek od samego początku bo nie było nic słychać w klapie jak otwierałem lub zamykałem zamek czyli silniczek nie pracował. Zdjąłem tapicerkę klapy, dołożyłem do wtyczki silniczka końcówki miernika i poruszałem kluczykiem. Impuls elektryczny dochodził zatem pomyślałem, że silniczek padł. Założyłem tapicerkę i jakież było moje zdziwienie jak się okazało, że silniczek zaczął działać. Co prawda mam wrażenie że się tak jakby zawiesza, bo nie za każdym razem zadziała. Czy można stwierdzić, że to wina padającego silniczka a nie jakiegoś przebicia, że raz dochodzi odpowiedni impuls a raz na przykład za słaby? Nie oglądałem przewodów w tym miejscu o którym piszecie, że tam najczęściej się przerywają, ale skoro prąd dochodzi, zamek tylny zamyka centralny, podświetlenie tablicy działa, wycieraczka też a tylko ten silniczek się jakby zawiesza to chyba można stwierdzić że połączenia są ok?
 
 Jak sądzicie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | glina   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 20 Lis 2010
 Posty: 455
 Skąd: mam to wiedzieć?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2014, 11:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | moze byc ze pada mi przestal (w polifcie) dzialac z dnia na dzien
 zregenerowalem (rozbiorka, czyszczenie silniczka/komutatorów) ale po kilku razach znowu padło
 kupilem sprawny i jest spokoj
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2014, 14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie okazało się, że kable od bagażnika były przerwane na górze klapy w całej wiązce i teraz wszystko działa po przylutowaniu kabelków. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kris1980_147   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2008
 Posty: 334
 Skąd: Rogoźnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-08-2014, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Decydując się na kupno sprawnego, trzeba szukać dokładnie takiego samego oryginalnego, czy podejdzie jakiś zamiennik, ewentualnie silniczek z innego auta (jaki model, rocznik) ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-08-2014, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kris1980_147, do siłownika dochodzą dwa przewody jest to zasilenie i polaryzacja na tych przewodach zmienia się w zależności jak zamykasz czy otwierasz centralny więc przy otwieraniu na jednym jest plus a na drugim minus a przy zamykaniu odwrotnie. Z tym działaniem nie za każdym razem, jeśli przewody nie są przełamane, to może być problem ze szczotkami w silniczku. Mam tak samo, że nie zawsze centralny otworzy lub zamknie bagażnik. Planuje się tym zająć ale na razie brak czasu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | womi89   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9DID
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Wrz 2011
 Posty: 9
 Skąd: Częstochowa/Lgota
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2017, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkopię temat. Mam to samo co poprzednicy. Nie otwiera i nie zamyka się klapa bagażnika.
 Po odkręceniu mechanizmu centralnego zamka okazało się że uwalony jest silniczek.
 Da się go gdzieś dokupić czy trzeba wymieniać cały mechanizm?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mwitek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Paź 2013
 Posty: 112
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2017, 13:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja też tak myślałem i nawet kupiłem już siłownik ale okazało się że to kabel we wiazce był przerwany  jeśli znajdę ten słownik to mogę odsprzedac |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | womi89   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9DID
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Wrz 2011
 Posty: 9
 Skąd: Częstochowa/Lgota
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2017, 13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mwitek napisał/a: |  	  | Ja też tak myślałem i nawet kupiłem już siłownik ale okazało się że to kabel we wiazce był przerwany  jeśli znajdę ten słownik to mogę odsprzedac | 
 
 To jeśli cena będzie dobra to pewnie będę zainteresowany. Jeszcze rozbiorę ten silniczek i zobaczę czy da się wyciągnąć ten ślimak, żeby podmienić w innym silniczku, bo sam silniczek na allegro to koszt około 10zł
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2017, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja rozbierałem cały ten mechanizm bo u mnie zabrudziły się szczotki w silniku smarem z mechanizmu. Po przeczyszczeniu i złożeniu działa już chyba ponad rok. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |