| [EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 12:13   [EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam problem z galantem. Niezbędne było mycie silnika ponieważ droga jaką jechałem była cała w kałużach -bagno. Po umyciu silnik przerywa,a jak gwałtownie w depnę gaz do podłogi to z dławia się. Gdy dodaję gaz powoli wchodzi ładnie. Co to może być ? Na wolnych obrotach troszkę przerywa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mokra kopułka i/lub przewody zapłonowe. Trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić od razu stan kopułki i palca.
 Zawsze przed myciem silnika trzeba zabezpieczyć aparat zapłonowy przed zalaniem.
 |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 12:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przewody wycierałem, są suche. Wszystko jest suche, stoi tak od wczoraj. Silnik rozgrzany kilka razy. Jak rozebrać tę kopułkę ? Tam by woda naleciała? 
 [ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ]
 Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 15:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Coś, gdzieś jest widocznie zawilgocone po tym myciu. Postaw auto na słońcu, i poczekaj do jutra - o ile oczywiście nie musisz gdzieś jechać. |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 15:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale w kopułce ścięty jest grafitowy trzpień. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | [ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ] Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy.
 | 
 
 TPS zalany na 99%
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak go wyczyścić - ten tps ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2014, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | Jak go wyczyścić - ten tps ? | 
 
 Jeśli wilgoć dostała sie do środka to tylko wymiana na używke cie ratuje , ale musisz być pewien ze tu jest problem , a nie w układzie zapłonowym .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | McCoy   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
 Kraj/Country: Germany
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Lut 2014
 Posty: 249
 Skąd: okolice Monachium
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 01:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Komory silnika sie nie myje lecz czysci delikatnie sciereczką,a po bagnie jeździ sie najlepiej traktorem.Galant to delikatna Japońska limuzyna a nie radziecki UAZ (Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod ). |  
				| _________________ Oczy są interfejsem duszy
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carbon11   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 22 Mar 2009
 Posty: 234
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moim zdaniem spalił tranzystor mocy w aparacie ,też umyłem kiedyś silniczek w moim poprzednim galu  objawy były takie same . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek79   Mitsumaniak
 
 Auto: x5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 22 Mar 2009
 Posty: 7453
 Skąd: CHEŁM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 10:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ? | 
 kopułkę i tak już musisz kupić nową , tps sprawdzisz jak podmienisz ją na sprawną lub sprawdzi to mechanik, tranzystor mocy jest w aparacie zapłonowym i sprawdzi go tylko elektronik samochodowy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Multimetrem tego nie sprawdze? 
 [ Dodano: 31-08-2014, 13:44 ]
 Odkręciłem obudowę od aparatu, dostałem się do tyrystora i wszystko jest suche ani śladu wilgoci.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carbon11   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 22 Mar 2009
 Posty: 234
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odpuść sobie ten TPS podmień aparat zapłonowy i wszystko będzie jasne . W razie co mogę ci pożyczyć sprawny . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MaciejLiebherr   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 93
 Skąd: Nekla
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2014, 13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byłbym właśnie za tym aby mieć na podmianę ale ja nie znam nikogo z okolic Poznania. Kopułkę i tak muszę mieć nową. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |