[EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika |
Autor |
Wiadomość |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 30-08-2014, 13:13 [EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika
|
|
|
Witam, mam problem z galantem. Niezbędne było mycie silnika ponieważ droga jaką jechałem była cała w kałużach -bagno. Po umyciu silnik przerywa,a jak gwałtownie w depnę gaz do podłogi to z dławia się. Gdy dodaję gaz powoli wchodzi ładnie. Co to może być ? Na wolnych obrotach troszkę przerywa. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-08-2014, 13:26
|
|
|
Mokra kopułka i/lub przewody zapłonowe.
Trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić od razu stan kopułki i palca.
Zawsze przed myciem silnika trzeba zabezpieczyć aparat zapłonowy przed zalaniem. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 30-08-2014, 13:31
|
|
|
Przewody wycierałem, są suche. Wszystko jest suche, stoi tak od wczoraj. Silnik rozgrzany kilka razy. Jak rozebrać tę kopułkę ? Tam by woda naleciała?
[ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ]
Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-08-2014, 16:42
|
|
|
Coś, gdzieś jest widocznie zawilgocone po tym myciu. Postaw auto na słońcu, i poczekaj do jutra - o ile oczywiście nie musisz gdzieś jechać. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 30-08-2014, 16:55
|
|
|
Ale w kopułce ścięty jest grafitowy trzpień. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-08-2014, 00:28
|
|
|
MaciejLiebherr napisał/a: | [ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ]
Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy. |
TPS zalany na 99% |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 31-08-2014, 00:33
|
|
|
Jak go wyczyścić - ten tps ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-08-2014, 00:41
|
|
|
MaciejLiebherr napisał/a: | Jak go wyczyścić - ten tps ? |
Jeśli wilgoć dostała sie do środka to tylko wymiana na używke cie ratuje , ale musisz być pewien ze tu jest problem , a nie w układzie zapłonowym . |
|
|
|
 |
McCoy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 249 Skąd: okolice Monachium
|
Wysłany: 31-08-2014, 02:52
|
|
|
Komory silnika sie nie myje lecz czysci delikatnie sciereczką,a po bagnie jeździ sie najlepiej traktorem.Galant to delikatna Japońska limuzyna a nie radziecki UAZ (Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod ). |
_________________ Oczy są interfejsem duszy
 |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-08-2014, 10:20
|
|
|
Moim zdaniem spalił tranzystor mocy w aparacie ,też umyłem kiedyś silniczek w moim poprzednim galu objawy były takie same . |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 31-08-2014, 11:06
|
|
|
Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ? |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 31-08-2014, 11:30
|
|
|
MaciejLiebherr napisał/a: | Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ? |
kopułkę i tak już musisz kupić nową , tps sprawdzisz jak podmienisz ją na sprawną lub sprawdzi to mechanik, tranzystor mocy jest w aparacie zapłonowym i sprawdzi go tylko elektronik samochodowy |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 31-08-2014, 12:32
|
|
|
Multimetrem tego nie sprawdze?
[ Dodano: 31-08-2014, 13:44 ]
Odkręciłem obudowę od aparatu, dostałem się do tyrystora i wszystko jest suche ani śladu wilgoci. |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-08-2014, 13:58
|
|
|
Odpuść sobie ten TPS podmień aparat zapłonowy i wszystko będzie jasne . W razie co mogę ci pożyczyć sprawny . |
|
|
|
 |
MaciejLiebherr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 93 Skąd: Nekla
|
Wysłany: 31-08-2014, 14:24
|
|
|
Byłbym właśnie za tym aby mieć na podmianę ale ja nie znam nikogo z okolic Poznania. Kopułkę i tak muszę mieć nową. |
|
|
|
 |
|