[Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika |
Autor |
Wiadomość |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 01-09-2014, 17:59 [Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika
|
|
|
Witam panowie jest poważny problem. Pożyczyłem carisme 1.8 GDI kuzynowi miał pilny wyjazd do Francji. Dojechał bez żadnych problemów, a dziś dostałem taką wiadomość:
Pomocy
Odcina mi moc i zapala się błąd silnika, pomarańczowy. Jak by paliwa nie dostawał.
Wciskam gaz, rozkręca się trochę, nagle muli i włącza się kontrolka, zabieram gaz i gaśnie.
Własnie spryskałem wszystkie wtyki wd40. Wcześniej jak ruszałem w tym miejscu pomogło.
[/URL][/img]
Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp. |
_________________ Trutil |
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 14:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-09-2014, 19:05 Re: 1000km od domu i problem pomocy :)
|
|
|
TRUTIL CARI GDI napisał/a: |
Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp. |
Sprawdzic blad
Który to rok? bo jak przed 2001 bodajze to tak jak w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________
 |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 01-09-2014, 20:34
|
|
|
Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :
Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie.
Do tego jak się zapali błąd to spalanie wskazuje 25 litrów. Przypuszczam, że to któryś z czujników. Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować.
eve dzięki za odpowiedź, przekaże mu temat może uda się wymrugać błędy. |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-09-2014, 20:44
|
|
|
Ominiecie czujnika nie zalatwi sprawy.
Najpierw niech sprawdzi blad, bo tak to wrozenie z fusow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów

|
Wysłany: 01-09-2014, 20:46
|
|
|
TRUTIL CARI GDI napisał/a: | Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :
Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie. |
Oczywiście, że ma. Szczególnie, jeśli np. nie ma płynu chłodzącego, lub jest zawieszony (zamknięty) termostat. Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-09-2014, 21:16
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć. |
Czy jesteś tego 100% pewien?
Podstawa, to jak zasugerował eve1988, sprawdzenie błędów bo w tym silniku za takie problemy może odpowiadać wiele rzeczy. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-09-2014, 21:42
|
|
|
plecho1, no wlasnie, gdy mi pekl gorny waz od chlodnicy a temperatura raptem skoczyla na czerwone pole ecu nie zgasilo mi auta musialem sam szybko zgasic auto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów

|
Wysłany: 01-09-2014, 21:46
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Czy jesteś tego 100% pewien?
|
Szczerze ? Nie. Ale nie jestem pewien z tego powodu, że w Carismie na razie z układem chłodzenia nie miałem żadnych problemów, więc naprawdę nie wiem, jak w takiej sytuacji ECU zareaguje.
Po prostu biorę to na logikę, że takie zabezpieczenie powinno być. Temperatura rośnie powiedzmy ponad 100 czy 120 stopni, ECU odłącza np. dopływ paliwa i uniemożliwia jazdę i przegrzanie silnika. Silnik ostygnie, komputer pozwala na jazdę aż do wzrostu temperatury powyżej normy. Wiem, powinien to pokazywać wskaźnik temperatury cieczy - ale mógł się na przykład zawiesić, żaróweczki poprzepalać, albo kierowca nie zwraca uwagi na kontrolki ?
A przy zamkniętym termostacie, na małym obiegu bez chłodnicy, to idzie przejechać kilka ładnych kilometrów.
Ale to jest zgadywanka, przyznaję. Jedynym wyjściem jest sprawdzenie błędów, skoro kontrolka CE się świeci. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 01-09-2014, 21:55
|
|
|
silnik przełącza się w tryb awaryjny,
tak jak pisze eve1988 szukając po omacku można wymienić pół silnika
wd-40 to tylko rozwiązanie na parę minut, a przy okazji jak poleci tam gdzie nie trzeba można coś popsuć
jak się da to gniazdo, albo wtyki porozginać tak żeby był dobry styk, albo dać jakiś smar który dobrze przewodzi prąd |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 02-09-2014, 15:28
|
|
|
Wd 40 to jest dobry do odkrecania zardzewialych śrub a i tu skuteczność nie jest wysoka na styki absolutnie się nie nadaje to są woski i żywice syntetyczne po odparowaniu nafty zostaje biały twardy osad który nie przewodzi prądu, do styków są dedykowane preparaty. Jedyne co mogę powiedzieć niech powypina i powpina wszystkie wtyczki po kilka razy niech sprawdzi masę od Akumulatora do silnika, jak już uruchomi to niech nie szaleje lepiej dojechać niż rozkraczyc się na środku autostrady. |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 02-09-2014, 17:25
|
|
|
Kolego nie wiem czy gdi bardzo nie zglupieje ale na moje oko objawy wskazują na uszkodzenie przepływomierza. W 1.6 wystarczyło wypiąć świeciła kontrolka silnika i więcej spalil ale jechał normalnie:) spróbować można wtedy powinien dawkować paliwo przez odczyty z sond lambda. Japończycy mają łby wiec wydaje mi się ze powinien dojechać. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-09-2014, 17:53
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć. |
Do końca skali na czujniku silnik dalej pracuje - sprawdzone empirycznie - oczywiście silnik miał 90, tylko do ECU podana była wartość napięcia zamiast z czujnika to z potencjometru....
Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 03-09-2014, 20:28
|
|
|
Nie znam się zupełnie na GDI, ale szwagier w nissanie primerze miał kiedyś identyczny objaw. Awarii uległ aparat zapłonowy, jak postał to odpalał i kawałek jechał, potem gasł i trzeba było czekać oż przestygnie. Nie opierniczajcie mnie jeśli tam jest zupełnie inaczej, ale naprawdę nie znam silnika GDI, a usterka wygląda identycznie. Mój post do luźnego przedyskutowania. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-09-2014, 21:52
|
|
|
remi napisał/a: | Awarii uległ aparat zapłonowy | Jak widać na załączonym obrazku w GDI aparat zapłonowy nie występuje.
Bartek napisał/a: | Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu..... | Jeszcze czujnik wałków, spalania stukowego i odwieczny problem z ciśnieniem paliwa. Równie dobrze kiepska masa bądź zgniły kabelek w wiązce silnika. TRUTIL CARI GDI napisał/a: | Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować. | Broń Cię boże pred takimi zabiegami, lepiej odpiąć czujnik i jechać na check-u nawet do jakiegoś serwisu/warsztatu tam na miejscu. Po zmostkowaniu kabelków od czujników, ECU dostanie świra i może narobić więcej ambarasu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 19-09-2014, 18:52
|
|
|
Zrobiłem dziś loga evo scanem, jeśli ktoś może zerknąć będę wdzięczny.
http://www14.zippyshare.com/v/19460609/file.html
[ Dodano: 19-09-2014, 22:03 ]
Bartek jest to carisma przed liftem rok 99, przepustnica jest na linke. |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
|