Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika
Autor Wiadomość
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 01-09-2014, 17:59   [Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika

Witam panowie jest poważny problem. Pożyczyłem carisme 1.8 GDI kuzynowi miał pilny wyjazd do Francji. Dojechał bez żadnych problemów, a dziś dostałem taką wiadomość:

Pomocy

Odcina mi moc i zapala się błąd silnika, pomarańczowy. Jak by paliwa nie dostawał.
Wciskam gaz, rozkręca się trochę, nagle muli i włącza się kontrolka, zabieram gaz i gaśnie.
Własnie spryskałem wszystkie wtyki wd40. Wcześniej jak ruszałem w tym miejscu pomogło.

[/URL][/img]

Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp.
_________________
Trutil
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 19:05   Re: 1000km od domu i problem pomocy :)

TRUTIL CARI GDI napisał/a:


Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp.

Sprawdzic blad :)
Który to rok? bo jak przed 2001 bodajze to tak jak w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________

 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 01-09-2014, 20:34   

Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :

Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie.
Do tego jak się zapali błąd to spalanie wskazuje 25 litrów. Przypuszczam, że to któryś z czujników. Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować.

eve dzięki za odpowiedź, przekaże mu temat może uda się wymrugać błędy.
_________________
Trutil
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 20:44   

Ominiecie czujnika nie zalatwi sprawy.
Najpierw niech sprawdzi blad, bo tak to wrozenie z fusow.
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-09-2014, 20:46   

TRUTIL CARI GDI napisał/a:
Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :

Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie.

Oczywiście, że ma. Szczególnie, jeśli np. nie ma płynu chłodzącego, lub jest zawieszony (zamknięty) termostat. Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-09-2014, 21:16   

apg2312 napisał/a:
Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.

Czy jesteś tego 100% pewien?
Podstawa, to jak zasugerował eve1988, sprawdzenie błędów bo w tym silniku za takie problemy może odpowiadać wiele rzeczy.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 21:42   

plecho1, no wlasnie, gdy mi pekl gorny waz od chlodnicy a temperatura raptem skoczyla na czerwone pole ecu nie zgasilo mi auta musialem sam szybko zgasic auto.
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-09-2014, 21:46   

plecho1 napisał/a:
Czy jesteś tego 100% pewien?

Szczerze ? Nie. Ale nie jestem pewien z tego powodu, że w Carismie na razie z układem chłodzenia nie miałem żadnych problemów, więc naprawdę nie wiem, jak w takiej sytuacji ECU zareaguje.
Po prostu biorę to na logikę, że takie zabezpieczenie powinno być. Temperatura rośnie powiedzmy ponad 100 czy 120 stopni, ECU odłącza np. dopływ paliwa i uniemożliwia jazdę i przegrzanie silnika. Silnik ostygnie, komputer pozwala na jazdę aż do wzrostu temperatury powyżej normy. Wiem, powinien to pokazywać wskaźnik temperatury cieczy - ale mógł się na przykład zawiesić, żaróweczki poprzepalać, albo kierowca nie zwraca uwagi na kontrolki ?
A przy zamkniętym termostacie, na małym obiegu bez chłodnicy, to idzie przejechać kilka ładnych kilometrów.
Ale to jest zgadywanka, przyznaję. Jedynym wyjściem jest sprawdzenie błędów, skoro kontrolka CE się świeci.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 01-09-2014, 21:55   

silnik przełącza się w tryb awaryjny,

tak jak pisze eve1988 szukając po omacku można wymienić pół silnika

wd-40 to tylko rozwiązanie na parę minut, a przy okazji jak poleci tam gdzie nie trzeba można coś popsuć

jak się da to gniazdo, albo wtyki porozginać tak żeby był dobry styk, albo dać jakiś smar który dobrze przewodzi prąd
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-09-2014, 15:28   

Wd 40 to jest dobry do odkrecania zardzewialych śrub a i tu skuteczność nie jest wysoka na styki absolutnie się nie nadaje to są woski i żywice syntetyczne po odparowaniu nafty zostaje biały twardy osad który nie przewodzi prądu, do styków są dedykowane preparaty. Jedyne co mogę powiedzieć niech powypina i powpina wszystkie wtyczki po kilka razy niech sprawdzi masę od Akumulatora do silnika, jak już uruchomi to niech nie szaleje lepiej dojechać niż rozkraczyc się na środku autostrady.
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 02-09-2014, 17:25   

Kolego nie wiem czy gdi bardzo nie zglupieje ale na moje oko objawy wskazują na uszkodzenie przepływomierza. W 1.6 wystarczyło wypiąć świeciła kontrolka silnika i więcej spalil ale jechał normalnie:) spróbować można wtedy powinien dawkować paliwo przez odczyty z sond lambda. Japończycy mają łby wiec wydaje mi się ze powinien dojechać.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-09-2014, 17:53   

apg2312 napisał/a:
Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.



Do końca skali na czujniku silnik dalej pracuje - sprawdzone empirycznie ;) - oczywiście silnik miał 90, tylko do ECU podana była wartość napięcia zamiast z czujnika to z potencjometru....

Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 03-09-2014, 20:28   

Nie znam się zupełnie na GDI, ale szwagier w nissanie primerze miał kiedyś identyczny objaw. Awarii uległ aparat zapłonowy, jak postał to odpalał i kawałek jechał, potem gasł i trzeba było czekać oż przestygnie. Nie opierniczajcie mnie jeśli tam jest zupełnie inaczej, ale naprawdę nie znam silnika GDI, a usterka wygląda identycznie. Mój post do luźnego przedyskutowania.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-09-2014, 21:52   

remi napisał/a:
Awarii uległ aparat zapłonowy
Jak widać na załączonym obrazku w GDI aparat zapłonowy nie występuje.
Bartek napisał/a:
Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu.....
Jeszcze czujnik wałków, spalania stukowego i odwieczny problem z ciśnieniem paliwa. Równie dobrze kiepska masa bądź zgniły kabelek w wiązce silnika.
TRUTIL CARI GDI napisał/a:
Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować.
Broń Cię boże pred takimi zabiegami, lepiej odpiąć czujnik i jechać na check-u nawet do jakiegoś serwisu/warsztatu tam na miejscu. Po zmostkowaniu kabelków od czujników, ECU dostanie świra i może narobić więcej ambarasu.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 19-09-2014, 18:52   

Zrobiłem dziś loga evo scanem, jeśli ktoś może zerknąć będę wdzięczny.

http://www14.zippyshare.com/v/19460609/file.html

[ Dodano: 19-09-2014, 22:03 ]
Bartek jest to carisma przed liftem rok 99, przepustnica jest na linke.
_________________
Trutil
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.