[CJ1A 1.3] Kontrolka chek itd. |
Autor |
Wiadomość |
Kristover086
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 01-09-2014, 11:01 [CJ1A 1.3] Kontrolka chek itd.
|
|
|
Witam mój problem jest taki ze czasem wyświetla mi się kontrolka check,ta pomarańczowa od silnika,objawy są takie że dzieje się to może z dwa razy w tygodniu ale tylko jak stoję na światłach,korkach,lub zwalniam nie używają pedału gazu,jak wdepnę pedał gazu nawet bardzo leciutko kontrolka znika i potem jak juz jadę nie wyświetl się nic,jak pisałem wyżej objaw pojawia się dwa razy na tydzień,druga sprawa wymieniłem świecę,przewody,oczyściłem kopułkę palec,na początku było ok ale może przez 2 tygodnie,potem znów to samo czyli po otwarciu maski na włączonym silniku,po poruszaniu ręką linki gazu i puszczeniu silnik przy zwalnianiu zaczyna dziwnie się trząść,i tak jak by miał za chwilę zgasnąć trwa to sekundy potem znów wraca do normy,przy jeździe jest to samo jak się zwalnia itd,po dłuższej jeżdzie objaw znika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-09-2014, 11:40
|
|
|
Wymigaj jaki błąd zgłasza ECU, lub zadaj pytanie na forum.jasnowidz.pl |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Kristover086
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 01-09-2014, 13:12
|
|
|
jasnowidz.pl Super śmieszne proszę o poważną pomoc,jak bym umiał sprawdzić błędy to bym tu nie pisał,a po dwa może to akurat nie błąd tylko nie ma styku czy coś bo jak się delikatnie wciśnie pedał to kontrolka znika ,jak puści pedał to sie pojawia,a jak się rozpędzę i jadę już normalnie to już wcalę nie ma i tak przez tydzień ze nic nie ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-09-2014, 14:01
|
|
|
Ja bardzo poważnie..... odczytujesz błędy zworką między 1 a 4 pinem złącza diagnostycznego, co na tym forum napisane jest chyba milion razy..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-09-2014, 17:24
|
|
|
Pewnie wyjdzie bład TPS - zużywają się sciezki w czujniku, u ciebie wychodzi na to, że w pozycji neutralnej/spoczynkowej, sprawdź błedy wg Bartek napisał/a: | odczytujesz błędy zworką między 1 a 4 pinem złącza diagnostycznego |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-09-2014, 17:47
|
|
|
Albo lambda, albo Camshaft Position Sensor (też często na wolnych powoduje zapalenie CE na moment), albo błąd MAP sensora a nawet błąd wtryskiwacza - wszystkie 4 błędy jeżeli nie są permanentne, CE gaśnie po chwili |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-09-2014, 17:54
|
|
|
Dlatego lepiej sprawdzić te błedy a nie celować na ślepo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Kristover086
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 01-09-2014, 21:56
|
|
|
ok dzięki poczytam i zabiorę się za to a wiecie gdzie jest odpowietrznik od sprzęgła,bo dzisiaj jadąc z pracy do domu zapadł się pedał,zadzwoniłem do kumpla kazał dolać płynu i pompować,a płyn czarny jak smoła,trochę podziałało jakoś dojechałem lecz bieg 1 strasznie ciężko wchodzi z ledwością, z tego co się orientuję to colt ma hydrauliczne sprzęgło i nie wiem co się mogło stać nic tam nie grzebałem,myślę ze zmienię płyn i odpowietrzę,tylko gdzie ten odpowietrznik i ile płynu wchodzi,oraz jak ma być pedał twardy czy miętki,wysoko czy nisko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-09-2014, 23:08
|
|
|
Odpowietrznik na pewno jest w siłowniku wysprzęglika czyli na końcu układu jak przy hamulcach w cylinderkach czy zaciskach.
Jeśli układ się zapowietrzył to na pewno jest gdzieś nieszczelność i najprawdopodobniej właśnie w wysprzęgliku. Można wymieni c uszczelniacze ale chyba szybciej i pewniej będzie kupić wysprzęglik. Po odpowietrzeniu pedał na pewno będzie w prawidłowej pozycji. Jeśli chodzi o wbijanie pierwszego biegu jeśli potrzebujesz gdzieś awaryjnie jechać to najlepiej jest zrobić to na zgaszonym silniku a następnie odpalić na sprzęgle. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-09-2014, 08:26
|
|
|
Jak płyn jest czarny, to uszczelnienia pompki i wysprzęglika do wymiany, koszt części niewielki, ale zabawy sporo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Kristover086
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 02-09-2014, 12:09
|
|
|
ok dzięki za pomoc,napiszę tak biegi już wchodzą pedał w miarę ok tylko ze ja tam ten wysprzęglik pod maską co dociska,wcisnołem do końca i wylał się płyn i sie spienił dolałem nowy i pompowałem,dlatego moje pytanie o odpowietrzenie czy trzeba czy nie,robiłem też test cytuje: Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, powinniśmy ustawić samochód na prostej, równej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i włączyć trzeci bieg. Następnie należy zwalniać stopniowo pedał sprzęgła i obserwować, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, nasze sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszymy nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru, sprzęgło ślizga się. Jeśli tak jest, należy szybko je wymienić, ponieważ uszkodzone może powodować dalsze usterki samochodu. Więc auto gaśnie prawie od razu czyli sprzęgło ok nie wiem czy z tym testem to prawda i czy tak się robi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-09-2014, 18:31
|
|
|
Jeśli masz większy luz na pedale sprzęgła niż wcześniej to trzeba odpowietrzyć . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kristover086
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 07-09-2014, 12:37
|
|
|
ok dzięki za pomoc wszystko działa,sam doszedłem do tego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
andy71
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Lca
|
Wysłany: 16-10-2014, 17:26
|
|
|
Witam, jeżeli można to się podłącze
świeci kontrolka CE, po zwarciu styków wyświetla tylko dwa błedy ABS 23, 24 choć ta kontrolka gasnie i ABS chyba działa, jak sprawdzić przyczyne kontrolki CE ???
dodam że rocznik 2001, 1,3 82 KM |
|
|
|
 |
|