Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Colt zachorował - falowanie obrotów, przerywanie.
Autor Wiadomość
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 04-09-2014, 10:34   [Z34A 1.3] Colt zachorował - falowanie obrotów, przerywanie.

Witam,

szukałem na forum, ale znalazłem tylko jeden podobny temat.
Problem tam rozwiązano poprzez aktualizację oprogramowania komputera.
Byłem w tym celu w serwisie także i ja, ale panowie bardzo upierali się że mój Colt ma aktualne oprogramowanie.

Objawy.
Na zimnym silniku wszystko jest ok. Problem zaczyna występować tylko po rozgrzaniu.
Wolne obroty są OK.
Powyżej 2000 tys. obrotów także jest OK - silnik ładnie i równo pracuje, przyśpiesza itp.

Natomiast do 2 tys obrotów obroty falują, a przy jeździe strasznie przerywa.
Np. lekko z górki przy niewielkim obciążeniu 1500 obr, pedał gazu minimalnie wciśnięty po kilku sekundach strasznie szarpie. Wtedy są dwa wyjścia - albo dodać więcej gazu, ale zdjąć nogę z gazu i ponownie wcisnąć. Wtedy problemu ustają.

A teraz zapraszam do obejrzenia filmu.

Film
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 04-09-2014, 12:55   

wyczyść przepustnicę
 
 
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-09-2014, 13:03   

zeshky napisał/a:
wyczyść przepustnicę


Przepustnice czyściłem 3 razy, ostatni raz wyciągnąłem całą i dokładnie wymyłem płynem do czyszczenia przepustnic. Lśniła jak nowa. Wyczyściłem cały układ dolotowy.
Węże bez uszkodzeń, przewody też. Sprawdziłem wszystkie wtyczki i masę.

Do baku wlałem też środek do czyszczenia układu paliwowego (bez poprawy).

Hmm, obawiam się że przepustnica może być do wymiany. Z tego co patrzyłem jest ona nierozbieralna (w sensie silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-09-2014, 17:59   

Najlepiej podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy w trakcie felernego zachowania, no chyba, że chcesz wydumanej diagnozy to polecam powrózyć z fusów :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-09-2014, 13:30   

:P :)

Trochę mnie nie było.
Colt pojechał do serwisu, dzisiaj otrzymałem informacje, że sonda lambda jest uszkodzona.
Będzie założona nowa, ale pewnie samochód odbiorę w poniedziałek.
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 17-09-2014, 09:28   

spalania nie miałeś wyższego?
 
 
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-09-2014, 18:33   

zeshky napisał/a:
spalania nie miałeś wyższego?


Nie, spalanie jak zawsze 8 z czymś.

Podobno awaria sondy powodowała, że powstawała zbyt uboga mieszanka.

[ Dodano: 23-09-2014, 19:47 ]
Nie udało mi się odebrać auta.
Po wymianie sondy lambda okazało się, że to było jednak nie to.

Teraz czekamy na czujnik zmiennych faz rozrządu i zobaczymy.
Ale to potrwa pewnie z tydzień.

[ Dodano: 30-09-2014, 21:45 ]
Odebrałem Colta, wygląda, że wszystko jest OK.

Winny był zawór miany faz rozrządu symbol: MR984259
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.