Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 MPI] olej w skrzyni/ach
Autor Wiadomość
bartek_pawluk 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-08-2014, 13:18   [1.8 MPI] olej w skrzyni/ach

Witam Szanowną Brać, czy ktoś wie czy olej w skrzyni biegów miesza się z olejem w skrzyni rozdzielającej napędy?? Jak to jest rozwiązane?? byłem u mechanika żeby sprawdzić olej w skrzyni i mostach (po zakupie) i ..... od skrzyni rozdzielającej napędy się nie dało odkręcić w skrzyni biegów w normie (wyglądał jak nowy) i stąd pytanie, bo mechanik mi mówił, że na 99 % olej w skrzyniach jest połączony jakimś tam kanalikiem i nie ma strachu. A że olej był świeży nie miałem potrzeby teraz tego sam sprawdzać. Z góry dziękuję!!!

[ Dodano: 30-08-2014, 13:20 ]
nie dodałem 1.8 84 kW full time 4 WD
_________________
lalamido
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 30-08-2014, 22:45   

W Pajero połączenia nie ma. Zapewne tutaj tez - jeśli są dwa korki.
 
 
bartek_pawluk 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-08-2014, 23:14   

Ma dwa korki, ja tez stawiam na oddzielne uklady, ale nie jestem fachowcem.
_________________
lalamido
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 03-09-2014, 20:13   

Z pewnością nie ma połączenia między skrzyniami. Zmień fachowca skoro nie potrafi, albo mu się śruby nie chce odkręcić
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2014, 12:32   


_________________

 
 
bartek_pawluk 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-09-2014, 20:50   olej w skrzyniach

Witam, mi też się tak wydaje, ale nie zmieniałem jeszcze, w końcu po co by były dwa korki spustowe?? Dzięki za odpowiedź
PS A czy te skrzynie mają jakiś swego rodzaju reduktor??
_________________
lalamido
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 08-09-2014, 21:09   

W wersji z silnikiem MPI nie ma reduktora. Ja też mam MPI, zakupiłem skrzynie redukcyjną od GDI i w wolnej chwili zabiorę się za swap.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
bartek_pawluk 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-09-2014, 20:55   skrzynia

A reduktor z 2,0 GDI da się połączyć ze skrzynią od 18.8 MPI??Pozdrawiam
_________________
lalamido
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-09-2014, 09:16   

Da się, obudowy są te same. Samo podłączenie skrzyni redukcyjnej sprawi, że będziemy mieli reduktor i blokadę centralnej wiskozy (spełniającej tutaj rolę centralnego mechanizmu różnicowego). Nie będzie napędu 2H, auto będzie się zachowywało jak w pozycji 4H (czyli płynne regulowanie mocy na przód bez zachowania proporcji 50:50 jak w MPI). Aby zyskac 2H, trzeba by poza skrzynią podłączyć wszystkie wężyki podciśnienia do przedniego dyfra.
Generalnie to teoria, bo nigdy takiej kombinacji naocznie nie widziałem i jestem ciekaw jak by to się sprawdzało. Myślę jednak, że bez wykorzystywania mocno terenowego skrzynia MPI jest lepsza. Ma centralny mechanizm różnicowy (planetarny jak w PIII) i wiskozę tylko do utrzymania podziału mocy, co powoduje, że przy prędkościach "autostradowych" cały układ się tak nie grzeje jak przy tej samej prędkości skrzynia SS4 na przełożeniu 4H.
_________________

 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 11-09-2014, 13:25   

jak widzę tema o skrzyniach - gdzieś widziałem podmianę poszczególnych kółek przełożeń od innych modeli Pajero - ponieważ będę swapował 1,8 GDI na 6a13 a toto generuje 170KM - zastanawia mnie zmiana kółka 5'tego biegu na coś co bez znacznego krecenia obrotami pozwoli te 160 pojechać.. ma ktoś w tym doświadczenie ? - przepraszam za offtop ;( wybaczcie..

[ Dodano: 12-09-2014, 11:04 ]
mstrucz napisał/a:
że przy prędkościach "autostradowych" cały układ się tak nie grzeje jak przy tej samej prędkości skrzynia SS4 na przełożeniu 4H.


pytam bo nie wiem :
1) tzn wiskoza pracuje ? przy wyższych prędkościach ? a po co ? ... jak to jest ? - ja myślałem że ona pracuje jak musi - a nie że cały czas .. rozumiem np różnica w wielkości bieżnika może powodować odczytanie przez układ jako uślizg ( częsty problem subaru ) wtedy słyszałem że wiskoza może paść - wcześniej zaczynając śmierdzieć.. w końcu się upali.

2) specjalnie kupiłem GDI by odłączać napęd przy autostradzie - jakoś sensu nie widzę stałe 4x4 i 160km/h.. - chyba lepiej mieć 2h i odłączony nawet przedni wał.

3) lepiej - 4H też nei jest permanentny - na forach pejrerio.com można zaczytac "Pinin/TR2 Super Select SS4 i has not real center differential. Only a visco-coupling is 4H mode. It's not a real full-time 4wd... An On demand 4wd with the rear wheels high priority. And the visco-coupling is locked in 4HLc" - dla tego w sumie go kupiłem, przekonało mnie to że w momencie uślizgu dopiero wiskoza dopina przód .. czyli prując autostradą z 4H dalej przód jest nie dołączony... i nic już nie rozumiem ;) gdzie tu coś ma się grzać mniej lub więcej ..


prosze o weryfikację - piszę co czytałem, ale pewności nie mam - pinin to moje pierwsze autko z 2gą gałką w podłodze w ogóle.
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-09-2014, 08:37   

Wiskoza rozdziela moc w 4H w zakresie dla przodu od 20 do 36%. Czyli zawsze coś daje. W 2H wał przedni się luźno kręci - to właśnie różnica między wiskozowym centralnym mechanizmem a sztywno dołączanym przodem gdzie wał stoi sobie.
_________________

 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 19-09-2014, 11:16   

mstrucz napisał/a:
Wiskoza rozdziela moc w 4H w zakresie dla przodu od 20 do 36%. Czyli zawsze coś daje. W 2H wał przedni się luźno kręci - to właśnie różnica między wiskozowym centralnym mechanizmem a sztywno dołączanym przodem gdzie wał stoi sobie.


tak ?

To czemu Shager jak robił swojego Pinina właśnie 1.8 GDI napisał..

shagger napisał/a:
Auto stoi obecnie u mechanika który ma rozkminić temat. Jest ogólnie dobry więc mam nadzieję że sobie poradzi. Dam znać jak tylko się z tym uporam i opisze krok po kroku co i jak.

[ Dodano: 08-05-2014, 10:03 ]
Sprawa miała się tak:
1) uszkodzony był zawór ciśnienia sterujący pracą przedniego napędu
2) uszkodzony czujnik w przednim moście

Wszystko zostało zrobione i chodzi jak trzeba. Napędy działają tak jak powinny. Kontrolki świecą tak jak powinny. Przedni wał podczas jazdy w położeniu skrzyni na 2H się nie kręci!. Przy przełączeniu na 4h dopiero się kręci
Pozdro


http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Select
dużo ludzi myli SS4 z SS4i czy SS4II - a ja tez już przez to mam bałagan w głowie..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-09-2014, 08:45   

Wiem tylko, że jeżeli przy poniesionym aucie na 2h wał się luźno kręci to nie jest to oznaką awarii. Tak czy siak samo włożenie ss4 bez całego systemu ciśnienia spowoduje że wałem będzie kręcił przedni dyfer bo w MPI jest na stałe załączony
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.