[1.8 MPI] olej w skrzyni/ach |
Autor |
Wiadomość |
bartek_pawluk
Nowy Forumowicz
Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-08-2014, 13:18 [1.8 MPI] olej w skrzyni/ach
|
|
|
Witam Szanowną Brać, czy ktoś wie czy olej w skrzyni biegów miesza się z olejem w skrzyni rozdzielającej napędy?? Jak to jest rozwiązane?? byłem u mechanika żeby sprawdzić olej w skrzyni i mostach (po zakupie) i ..... od skrzyni rozdzielającej napędy się nie dało odkręcić w skrzyni biegów w normie (wyglądał jak nowy) i stąd pytanie, bo mechanik mi mówił, że na 99 % olej w skrzyniach jest połączony jakimś tam kanalikiem i nie ma strachu. A że olej był świeży nie miałem potrzeby teraz tego sam sprawdzać. Z góry dziękuję!!!
[ Dodano: 30-08-2014, 13:20 ]
nie dodałem 1.8 84 kW full time 4 WD |
_________________ lalamido |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 30-08-2014, 22:45
|
|
|
W Pajero połączenia nie ma. Zapewne tutaj tez - jeśli są dwa korki. |
|
|
|
 |
bartek_pawluk
Nowy Forumowicz
Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-08-2014, 23:14
|
|
|
Ma dwa korki, ja tez stawiam na oddzielne uklady, ale nie jestem fachowcem. |
_________________ lalamido |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 03-09-2014, 20:13
|
|
|
Z pewnością nie ma połączenia między skrzyniami. Zmień fachowca skoro nie potrafi, albo mu się śruby nie chce odkręcić |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2014, 12:32
|
|
|
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek_pawluk
Nowy Forumowicz
Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-09-2014, 20:50 olej w skrzyniach
|
|
|
Witam, mi też się tak wydaje, ale nie zmieniałem jeszcze, w końcu po co by były dwa korki spustowe?? Dzięki za odpowiedź
PS A czy te skrzynie mają jakiś swego rodzaju reduktor?? |
_________________ lalamido |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:09
|
|
|
W wersji z silnikiem MPI nie ma reduktora. Ja też mam MPI, zakupiłem skrzynie redukcyjną od GDI i w wolnej chwili zabiorę się za swap. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
bartek_pawluk
Nowy Forumowicz
Auto: pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-09-2014, 20:55 skrzynia
|
|
|
A reduktor z 2,0 GDI da się połączyć ze skrzynią od 18.8 MPI??Pozdrawiam |
_________________ lalamido |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-09-2014, 09:16
|
|
|
Da się, obudowy są te same. Samo podłączenie skrzyni redukcyjnej sprawi, że będziemy mieli reduktor i blokadę centralnej wiskozy (spełniającej tutaj rolę centralnego mechanizmu różnicowego). Nie będzie napędu 2H, auto będzie się zachowywało jak w pozycji 4H (czyli płynne regulowanie mocy na przód bez zachowania proporcji 50:50 jak w MPI). Aby zyskac 2H, trzeba by poza skrzynią podłączyć wszystkie wężyki podciśnienia do przedniego dyfra.
Generalnie to teoria, bo nigdy takiej kombinacji naocznie nie widziałem i jestem ciekaw jak by to się sprawdzało. Myślę jednak, że bez wykorzystywania mocno terenowego skrzynia MPI jest lepsza. Ma centralny mechanizm różnicowy (planetarny jak w PIII) i wiskozę tylko do utrzymania podziału mocy, co powoduje, że przy prędkościach "autostradowych" cały układ się tak nie grzeje jak przy tej samej prędkości skrzynia SS4 na przełożeniu 4H. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11-09-2014, 13:25
|
|
|
jak widzę tema o skrzyniach - gdzieś widziałem podmianę poszczególnych kółek przełożeń od innych modeli Pajero - ponieważ będę swapował 1,8 GDI na 6a13 a toto generuje 170KM - zastanawia mnie zmiana kółka 5'tego biegu na coś co bez znacznego krecenia obrotami pozwoli te 160 pojechać.. ma ktoś w tym doświadczenie ? - przepraszam za offtop ;( wybaczcie..
[ Dodano: 12-09-2014, 11:04 ]
mstrucz napisał/a: | że przy prędkościach "autostradowych" cały układ się tak nie grzeje jak przy tej samej prędkości skrzynia SS4 na przełożeniu 4H. |
pytam bo nie wiem :
1) tzn wiskoza pracuje ? przy wyższych prędkościach ? a po co ? ... jak to jest ? - ja myślałem że ona pracuje jak musi - a nie że cały czas .. rozumiem np różnica w wielkości bieżnika może powodować odczytanie przez układ jako uślizg ( częsty problem subaru ) wtedy słyszałem że wiskoza może paść - wcześniej zaczynając śmierdzieć.. w końcu się upali.
2) specjalnie kupiłem GDI by odłączać napęd przy autostradzie - jakoś sensu nie widzę stałe 4x4 i 160km/h.. - chyba lepiej mieć 2h i odłączony nawet przedni wał.
3) lepiej - 4H też nei jest permanentny - na forach pejrerio.com można zaczytac "Pinin/TR2 Super Select SS4 i has not real center differential. Only a visco-coupling is 4H mode. It's not a real full-time 4wd... An On demand 4wd with the rear wheels high priority. And the visco-coupling is locked in 4HLc" - dla tego w sumie go kupiłem, przekonało mnie to że w momencie uślizgu dopiero wiskoza dopina przód .. czyli prując autostradą z 4H dalej przód jest nie dołączony... i nic już nie rozumiem gdzie tu coś ma się grzać mniej lub więcej ..
prosze o weryfikację - piszę co czytałem, ale pewności nie mam - pinin to moje pierwsze autko z 2gą gałką w podłodze w ogóle. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-09-2014, 08:37
|
|
|
Wiskoza rozdziela moc w 4H w zakresie dla przodu od 20 do 36%. Czyli zawsze coś daje. W 2H wał przedni się luźno kręci - to właśnie różnica między wiskozowym centralnym mechanizmem a sztywno dołączanym przodem gdzie wał stoi sobie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-09-2014, 11:16
|
|
|
mstrucz napisał/a: | Wiskoza rozdziela moc w 4H w zakresie dla przodu od 20 do 36%. Czyli zawsze coś daje. W 2H wał przedni się luźno kręci - to właśnie różnica między wiskozowym centralnym mechanizmem a sztywno dołączanym przodem gdzie wał stoi sobie. |
tak ?
To czemu Shager jak robił swojego Pinina właśnie 1.8 GDI napisał..
shagger napisał/a: | Auto stoi obecnie u mechanika który ma rozkminić temat. Jest ogólnie dobry więc mam nadzieję że sobie poradzi. Dam znać jak tylko się z tym uporam i opisze krok po kroku co i jak.
[ Dodano: 08-05-2014, 10:03 ]
Sprawa miała się tak:
1) uszkodzony był zawór ciśnienia sterujący pracą przedniego napędu
2) uszkodzony czujnik w przednim moście
Wszystko zostało zrobione i chodzi jak trzeba. Napędy działają tak jak powinny. Kontrolki świecą tak jak powinny. Przedni wał podczas jazdy w położeniu skrzyni na 2H się nie kręci!. Przy przełączeniu na 4h dopiero się kręci
Pozdro |
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Select
dużo ludzi myli SS4 z SS4i czy SS4II - a ja tez już przez to mam bałagan w głowie.. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-09-2014, 08:45
|
|
|
Wiem tylko, że jeżeli przy poniesionym aucie na 2h wał się luźno kręci to nie jest to oznaką awarii. Tak czy siak samo włożenie ss4 bez całego systemu ciśnienia spowoduje że wałem będzie kręcił przedni dyfer bo w MPI jest na stałe załączony |
_________________
 |
|
|
|
 |
|