[EAxx] Świecąca kontrolka ABS |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-07-2014, 21:49
|
|
|
Tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447 Dział Service brakes, pomierz w razie niejasności bedziemy drązyć. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 17-07-2014, 18:08
|
|
|
odlaczylem czujnik stopu tam przy pedalach, przejechalem kilka metrow i nic. dalej blad bo swieci sie nadal kontrolka. Angielskiego nie mam za bardzo bieglego wiec czy ktos ma jakies kolejne pomysly co moge zastosowac zeby naprawic problem i co to moze byc?
pozdrowki
[ Dodano: 17-07-2014, 18:06 ]
i jak? ma ktos jakies pomysly? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-07-2014, 20:43
|
|
|
W manualu jest procedura diagnbostyczna dla każdego błedu, google translator wystarczy, pomierz wiązke, czujniki wedle instrukcji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drexvs
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 405 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 09-09-2014, 17:46
|
|
|
Panowie szukam czujnik abs i dalej go znaleźć nie mogę :/ Nawet Japaneze ostatnio mi już powiedział, że prawdopodobnie już ich mieć nie będzie. Pytanie moge czy ktoś nie ma jakiś namiarów na takie ustrojstwo ? I czy taki czujnik różni się czymś pomiędzy wersjami nadwoziowymi ? Mówię tu miedzy 2.0 a 2.5 ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-09-2014, 19:54
|
|
|
Czujniki troche zmieniły się miedzy liftami (wtyczka) ale typ nadwozia/silnika nie ma znaczenia, napisz jaka strona Cię interesuje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 09-11-2014, 23:10
|
|
|
OK, podobna sytuacja jak stronę temu, ale niestety user nie napisał jak ją rozwiązał.
Otóż są błędy: 11, 12, 15, 23, 24.
Był przecięty przewód w kole PP, przewód zlutowany, zaizolowany, opaski termokurczliwe itd.
Sprawdzone na pompie na wtyczce czujniki dają idealne 1300 omów każdy z czterech. Czyli czujniki przy kołach i przewody dobre. Z przodu były obie zębatki pęknięte, już wymienione, jedna z nich z przegubem. Masa we wtyczce ABS idealna.
Próba resetu za pomocą 10 naciśnięć hamulca nic nie dała. Reset przez odpięcie klem akumulatora też nic nie daje.
Manual już nie ma pomysłów poza wymianą hudraulic unit.
Wg mnie - skoro działało i przestało przy przecięciu przewodów ("mechanicy" podłączyli kabelek w takim miejscu, że w końcu się przeciął) to po zlutowaniu powinno być OK.
Jeszcze nie robiłem jazdy dłuższej niż 10m, ale czy kontrolka nie powinna zgasnąć po kluczyku na OK po tej naprawie? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10714 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-11-2014, 21:49
|
|
|
Cytat: | Jeszcze nie robiłem jazdy dłuższej niż 10m, ale czy kontrolka nie powinna zgasnąć po kluczyku na OK po tej naprawie? |
Przejedz sie, coś mi świta że też raz tak miałem |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 10-11-2014, 22:21
|
|
|
Potwierdzam. Zgasła po 50 metrach. Chyba też chodzi o prędkość auta. |
|
|
|
 |
luto
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-11-2014, 11:54
|
|
|
wymrugało mi kody 12, 21, 23, 24 czyli brak sygnału na LP i zwarcie na PP, PT, LT
dodam że lampka ABS nie świeci podczas jazdy, jedynie zapala się standardowo przy odpalaniu
nie wiem czy to jakieś stare błędy są czy coś robić z tym ? |
|
|
|
 |
GRIZZLY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-04-2019, 17:17
|
|
|
Cześć
Jakiś czas temu popsułem czujnik ABSu w prawy przednim kole. Kupiłem czujnik od Lancera CS 2003, skasowałem błędy i po przejechaniu kilku metrów kontrolka ABSu znowu się zaświeciła. Kod błądu z 11 zmienił się na 21. Jutro sprawdzę czy czasami czujnik nie jest jakimś cudem walnięty ale chciałem zapytać czy może ktoś tez robił taka podmiankę i miał jakieś problemy ?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2019, 20:53
|
|
|
Ja robiłem i błędów nie było. Czujnik NTY za 40zł.
Sprawdź odległość czujnika od zębatki bo może jest za daleko aczkolwiek ja chyba nawet dawałem jakiś stary oring bo wydaje mi się, że był wręcz za blisko.
Opis odległości jest w serwisówce. |
|
|
|
 |
GRIZZLY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-04-2019, 07:39
|
|
|
Cytat: | Czujnik NTY za 40zł | Tez wybrałem ta opcje.
Jeżeli będzie za blisko to tak jak mówisz jest to do ogarnięcia, gorzej jak będzie za daleko ..... nie ma co spekulować dzisiaj spróbuję sprawdzić .... dzięki
[ Dodano: 18-04-2019, 07:53 ]
Sprawdziłem wszystko i niestety okazało się ze czujnik jest za krotki (ledwo wystaje ze zwrotnicy).
Dla osób które może będą kiedyś potrzebować wymienić czujnik .....
Jest możliwość żeby użyć czujnika od Lancera ale trzeba się trochę pobawić. Jeżeli obetniemy "ucho" z otworem na śrubę i zfazujmey cały czujnik tak aby wszedł w zwrotnice aż po sam przewód uda nam się otrzymać odpowiednią długość. Minusem jest to ze nie mamy otworu mocującego ale czujnik wchodzi dość ciasno wiec jeżeli kabel ułożymy poprawnie nie wydaje mi się aby w przyszłości czujnik wyskoczył ze zwrotnicy lub się przesunął. Jeżeli chodzi o mnie to po przejechaniu 40 km ABS działa i nie pokazuje żadnych błędów. Wydaje się ze operacja zakończyła się sukcesem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-04-2019, 09:12
|
|
|
To dosyć dziwne co piszesz, bo u mnie pasował idealnie. Wręcz za pierwszym razem podłożyłem mały oring, żeby go odsunąć od zębatki, ale ostatecznie zrezygnowałem z niego i mierząc wszystko odległość była idealna, jak w oryginale. |
|
|
|
 |
GRIZZLY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-04-2019, 14:55
|
|
|
Możliwe ze nie mówimy o tym samym czujniku ... ja kupiłem czujnik od Lancera CS 2003
https://szybkiplik.pl/download/a3097d51aa4533ea1a86df5d1c923959.html
Ten czujnik jest niestety za krotki.
Tak z ciekawości to mógł byś podać jakiś link do czujnika który montowałeś ?? Jeżeli kiedyś będzie jeszcze taka potrzeba to nie będę w takim razie musiał kombinować |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2019, 13:27
|
|
|
Wygląda identycznie jak mój. Niestety auto już sprzedane, montowałem parę lat temu, watpię by All tak długo publikowało (bo przechowują wszystko, to pewne) listę moich zakupów. |
|
|
|
 |
|